Kannen kanavien killotus -onko ajanhukkaa?
Kannen kanavien killotus -onko ajanhukkaa?
Kun jussina askartelen tuota tontun kantta niin kannattaako noihin kanaviin keskittää energiaa, lyhyesti tarkasteltuna nissä ei näkynyt juurikaan työstö/valujälkiä, eli ei isompia nystyröitä. En ole virittämässä autoa joten tuon toimenpiteen motiivi olisi lähinnä bensansäästöllinen, eli kannattaisiko samalla vaivalla, kun tuota kantta muutenkin rapsuttelen, siistiä erikarkeuksisilla vesihiomapapereilla myöskin kanavat sileiksi? Tuskin siitä haittaakaan olisi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Isojen poikien mukaan ei ainakaan kannata kanavia peilipinnalle jyystää.
Peilipinnalle voi muodostua bensahelmiä tai jotain.
Lisää voi lukea http://www.900aero.com
Tuolta TECH ja sieltä cylinderhead.
Peilipinnalle voi muodostua bensahelmiä tai jotain.
Lisää voi lukea http://www.900aero.com
Tuolta TECH ja sieltä cylinderhead.
Pakopuolen voi kiillottaa, mutta imupuolta ei kannata, jos ei ole tekemässä virikonetta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Imupuolen pinta pitää olla karhee pinnan osalta mutta tietty ne virtaus vastuksen aiheuttajat yms... voi sieltä tasottaa (kuten tein tuohon sabaan ja pököön...kuvat tuolla mun sivuilla) Mutta pakopuoli sitten mielellään vaikka peiliksi pysyy karsta paremmin liikkellä kun ei ole mihin tarttua sama juttu ventiileissä.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Tosiaan älkää kiillottako imupuolta, pakopuoli taas niin kiiltäväksi kuin suinkin, samoin palotila. Jos porttaatte imupuolta, pinnan saa kyllä jäämään karheaksi, jollainen sen tulee ollakin, jos halutaan että palaminen on tehokasta. Älkää myöskään hioko venttiilien juurissa olevia ulokkeita pois; vaikuttavat virtauksiin nekin, ja on suunniteltu mukaan kannen toiminnan kokonaisuuteen. Eräästäkin kilpamoottorista hävisi 20 heppaa tehoa heti kun oli uo nystyrät hiottu pois... (!) Palotila mahdollisimman sileäksi ja kaikki rosot pois, ja pakopuoli myös - ei synny kuumapisteitä niin helposti, ja kansi pysyy muutenkin viileämpänä. ( kiiltävä pinta = vähemmän lämmönsiirtopinta-alaa = metalli ei lämpene yhtä paljon )