Kannen kanavien killotus -onko ajanhukkaa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Kannen kanavien killotus -onko ajanhukkaa?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kun jussina askartelen tuota tontun kantta niin kannattaako noihin kanaviin keskittää energiaa, lyhyesti tarkasteltuna nissä ei näkynyt juurikaan työstö/valujälkiä, eli ei isompia nystyröitä. En ole virittämässä autoa joten tuon toimenpiteen motiivi olisi lähinnä bensansäästöllinen, eli kannattaisiko samalla vaivalla, kun tuota kantta muutenkin rapsuttelen, siistiä erikarkeuksisilla vesihiomapapereilla myöskin kanavat sileiksi? Tuskin siitä haittaakaan olisi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Isojen poikien mukaan ei ainakaan kannata kanavia peilipinnalle jyystää.
Peilipinnalle voi muodostua bensahelmiä tai jotain.

Lisää voi lukea http://www.900aero.com
Tuolta TECH ja sieltä cylinderhead.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Pakopuolen voi kiillottaa, mutta imupuolta ei kannata, jos ei ole tekemässä virikonetta.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ja kato hieman röpelöiseltä pinnalta polttoaineseos sekoittuu paremmin.

Ite en muutaku ehkä pikkasen sipaisisin jos valujälkiä on ja kohdistaisin kanavat imusarjan ja kannen välillä...

ei maksa vaivaa kiiltäväksi asti
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Imupuolen pinta pitää olla karhee pinnan osalta mutta tietty ne virtaus vastuksen aiheuttajat yms... voi sieltä tasottaa (kuten tein tuohon sabaan ja pököön...kuvat tuolla mun sivuilla) Mutta pakopuoli sitten mielellään vaikka peiliksi pysyy karsta paremmin liikkellä kun ei ole mihin tarttua sama juttu ventiileissä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Itse virtausmääriin kiillotus vaikuttaa 1-2%.
Aki Peltola #1132
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Tosiaan älkää kiillottako imupuolta, pakopuoli taas niin kiiltäväksi kuin suinkin, samoin palotila. Jos porttaatte imupuolta, pinnan saa kyllä jäämään karheaksi, jollainen sen tulee ollakin, jos halutaan että palaminen on tehokasta. Älkää myöskään hioko venttiilien juurissa olevia ulokkeita pois; vaikuttavat virtauksiin nekin, ja on suunniteltu mukaan kannen toiminnan kokonaisuuteen. Eräästäkin kilpamoottorista hävisi 20 heppaa tehoa heti kun oli uo nystyrät hiottu pois... (!) Palotila mahdollisimman sileäksi ja kaikki rosot pois, ja pakopuoli myös - ei synny kuumapisteitä niin helposti, ja kansi pysyy muutenkin viileämpänä. ( kiiltävä pinta = vähemmän lämmönsiirtopinta-alaa = metalli ei lämpene yhtä paljon )
Vastaa Viestiin