Tonnarissa virityspotentiaalia!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Tonnarissa virityspotentiaalia!!

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Tonnarini kävi vihdoin ja viimein rullien päällä ja tulos ylitti kaikki odotukset. 275hp/400Nm.
Lähtökohtana vm.86 turbotonnari jossa vakiokansi, ruisku ja Garrett T3. Ahtoja on max. 1,4 baaria.
Eka vedolla bensanpaineet 4 baaria:
Kuva

Toisessa vedossa 4,5 baaria:
Kuva

Niinhän sitä sanotaan että nälkä kasvaa syödessä ja seuraavaan dynotukseen onkin mielessä uudet kujeet... :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo komeita lukemia oli, eikös noilla hepoilla kannattaisi jo tiputtaa pari-kolme isointa vaihdetta pois pelistä jottei ajokortti käryä?
Eivaan olihan hyvät lukemat, mulle sopisi jokin 30KW:n vehjes :D
Kovaksi olet vanhan tonttusi keittänyt, ei voi muuta sanoa :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Can you say pakopainekrematorio :P
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kyllähän vakio-Garretillakin saa ihan näyttäviä teholukemia, eri juttu on sitten käytännön kestävyys juuri noiden kasvaneiden pakopaineiden ja lämpöjen takia. Vielä jos on paikallaan vakio-dp, niin kansipahvi tai turbo sanoo moro hyvin nopeasti.

Itse penkitin aikanani -87 tonnarista vakioturbolla 0.85bar paineilla 242hv/350Nm. Tuolloin oli paikallaan AMW:n kenno ja 3" putkisto + b-paineet nostettu 4bar kohille. Noilla vermeillä mentiin reilusti laihalle lähestyessä rajoitinta. Lisäruisku ja 1000cc suutin antoi nostovaraa ahtoihin, ajelin sen jälkeen 1.4bar paineilla 20tkm. Tuossa vaiheessa turbo alkoi olemaan verkonpaino ja kansipahvi se verkko :P .
Foxbody turbo
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

to4 kirjoitti: Tuossa vaiheessa turbo alkoi olemaan verkonpaino ja kansipahvi se verkko :P .
LOL 8)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

to4 kirjoitti:Kyllähän vakio-Garretillakin saa ihan näyttäviä teholukemia, eri juttu on sitten käytännön kestävyys juuri noiden kasvaneiden pakopaineiden ja lämpöjen takia. Vielä jos on paikallaan vakio-dp, niin kansipahvi tai turbo sanoo moro hyvin nopeasti.

Itse penkitin aikanani -87 tonnarista vakioturbolla 0.85bar paineilla 242hv/350Nm. Tuolloin oli paikallaan AMW:n kenno ja 3" putkisto + b-paineet nostettu 4bar kohille. Noilla vermeillä mentiin reilusti laihalle lähestyessä rajoitinta. Lisäruisku ja 1000cc suutin antoi nostovaraa ahtoihin, ajelin sen jälkeen 1.4bar paineilla 20tkm. Tuossa vaiheessa turbo alkoi olemaan verkonpaino ja kansipahvi se verkko :P .
Tämän kyseisen AERON käytännön kestävyys on ollut pirun hyvä viimeset viisi vuotta, jonka se ylivieskassa ollut!mulla kyseinen auto on on ollut kaks vuotta! :wink: ei kone ongelmia vaikka koko ajan tehot on ollut 250-300hv:N välisssä!!ajomäärää viiden vuoden aikana kertynyt yli 100tkm.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mikäs se tämmönen mystinen -86 Aero on? Ja vieläpä josta irtoaa vakio T3:lla 275hv vain korotetuilla ahdoilla ja bensanpaineilla? :roll:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Jep

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

On autossa hieman tehty muutoksia coolerin ja paineputkien osalta sekä 3"JT alusta loppuun omatekoisella downpipella, mutta kansi on kuitenkin koskematon.
Auto on alunperin saabin tehtaan Aero protomalli, joka ei ole koskaan ollut yleisillä markkinoilla ja näitä autoja on valmistettu vain 6 kappaletta.
Korin väri on sama helmiäinen joka on muissakin saabin prototyypeissä, kuten 900 Aero ja saabmuseossa oleva ensimmäinen pystykeula 900 Cabbe.
Auto oli nähtävillä viime kesänä Oulun kesätapahtumassa ja tulee olemaan tänä kesänäkin Nokialla.
Vastaa Viestiin