Vähäpäästöinen = ei saa virittää ????

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Stage 1

Viesti Kirjoittaja Eski »

JoonasN kirjoitti:Mites 2.0t turboon maptun stage 1:nen... vaikuttaako se päästöihin millään? mahtaako mennä katastuksesta läpi? :roll:
Mitään viribokseja ei saa muutoskatsatettua, joten kannattaa olla hiljaa konttorilla, ottaa mankkuvenan johto tai APC-sulake irti tai vaihtaa vakioboksi katsastukseen... Muutoskatsastukseen tarvitsee vaatimuksenmukaisuustodistuksen valmistajalta ja Saab ei oikein noihin Maptunin purkkeihin niitä toimita, omiin virisarjoihinsa kyllä (myös Hirsch-paketit)... Viripajat voisivat kyllä itse hankkia jonkun TüV-hyväksynnän tai vastaavan noille stegeilleen.

Eski
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: Stage 1

Viesti Kirjoittaja qaw »

Eski kirjoitti:
JoonasN kirjoitti:Mites 2.0t turboon maptun stage 1:nen... vaikuttaako se päästöihin millään? mahtaako mennä katastuksesta läpi? :roll:
Mitään viribokseja ei saa muutoskatsatettua, joten kannattaa olla hiljaa konttorilla, ottaa mankkuvenan johto tai APC-sulake irti tai vaihtaa vakioboksi katsastukseen... Muutoskatsastukseen tarvitsee vaatimuksenmukaisuustodistuksen valmistajalta ja Saab ei oikein noihin Maptunin purkkeihin niitä toimita, omiin virisarjoihinsa kyllä (myös Hirsch-paketit)... Viripajat voisivat kyllä itse hankkia jonkun TüV-hyväksynnän tai vastaavan noille stegeilleen.

Eski
Käsittääkseni myös Nordicin setteihin saa todistuksia.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Slemmy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 12:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Slemmy »

No mihinkäs malleihin niitä Saabin omia virisarjoja saa ja millaista teholisää niillä saa, esim. og 9-3 Aeroon (-01)? Mistä kannattaa kysellä, onko netissä tietoa?

Terveisin
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Jos kaipaat Saabin omia virityssarjoja niin kannattaiskohan asiaa tiedustella vaikkapa.... Saabilta?

http://www.nordictuning.com löytyy speksejä ja hintoja, noita myy & asentaa ainakin LänsiAuto Olari, Espoossa.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Se Nordicin todistus on lähinnä Ruotsinmarkkinoille ja sillä ei pysty katsastamaan Suomessa. Ruotsin katsastuskäytöntö viritetyille autolle on erilainen.

Ainut virallinen on Saabin oma virilastu ja Hirsch (esim 9-5 aero 280hv tai 305 jotka voi katsastaa noille tehoille)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mitenkäs silloin, jos on auto on 900i8 -88, eli ei-vähäpäästöinen.

Mutta moottori on 900T16 -90, eli vähäpäästöinen.

Minulla on siis tarkoitus saada tuo moottori tuohon koriin. Käsittääkseni muutos menee, moottorin mukaan. Eli autosta tulisi vähäpäästöinen, vai ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Turbo16 kirjoitti:Mitenkäs silloin, jos on auto on 900i8 -88, eli ei-vähäpäästöinen.

Mutta moottori on 900T16 -90, eli vähäpäästöinen.

Minulla on siis tarkoitus saada tuo moottori tuohon koriin. Käsittääkseni muutos menee, moottorin mukaan. Eli autosta tulisi vähäpäästöinen, vai ?
No ei. Autosta ei todellakaan tule vähäpäästöinen. Riittää kun todistat uudemman koneen katin poiston jälkeen vastaavan -88 konetta. Jos et tätä onnistu todistamaan niin sitten lyöt sinne paikalleen katin (jolloin moottorin katsotaan täyttävän -88 päästövaatimukset) ja homma on selvä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

TurboJanne kirjoitti:Hitto... Kohta joutuu jo purkamaan koko moottorin ja vaihtamaan toisen tilalle joka kerta katsastusta varten.
Kuulin muuten kaverista joka vaihtaa moottorin aina katsastusta varten. Joku tyyliin V12-kone koirankopissa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin