JoonasN kirjoitti:Mites 2.0t turboon maptun stage 1:nen... vaikuttaako se päästöihin millään? mahtaako mennä katastuksesta läpi?
Mitään viribokseja ei saa muutoskatsatettua, joten kannattaa olla hiljaa konttorilla, ottaa mankkuvenan johto tai APC-sulake irti tai vaihtaa vakioboksi katsastukseen... Muutoskatsastukseen tarvitsee vaatimuksenmukaisuustodistuksen valmistajalta ja Saab ei oikein noihin Maptunin purkkeihin niitä toimita, omiin virisarjoihinsa kyllä (myös Hirsch-paketit)... Viripajat voisivat kyllä itse hankkia jonkun TüV-hyväksynnän tai vastaavan noille stegeilleen.
JoonasN kirjoitti:Mites 2.0t turboon maptun stage 1:nen... vaikuttaako se päästöihin millään? mahtaako mennä katastuksesta läpi?
Mitään viribokseja ei saa muutoskatsatettua, joten kannattaa olla hiljaa konttorilla, ottaa mankkuvenan johto tai APC-sulake irti tai vaihtaa vakioboksi katsastukseen... Muutoskatsastukseen tarvitsee vaatimuksenmukaisuustodistuksen valmistajalta ja Saab ei oikein noihin Maptunin purkkeihin niitä toimita, omiin virisarjoihinsa kyllä (myös Hirsch-paketit)... Viripajat voisivat kyllä itse hankkia jonkun TüV-hyväksynnän tai vastaavan noille stegeilleen.
Eski
Käsittääkseni myös Nordicin setteihin saa todistuksia.
No mihinkäs malleihin niitä Saabin omia virisarjoja saa ja millaista teholisää niillä saa, esim. og 9-3 Aeroon (-01)? Mistä kannattaa kysellä, onko netissä tietoa?
Se Nordicin todistus on lähinnä Ruotsinmarkkinoille ja sillä ei pysty katsastamaan Suomessa. Ruotsin katsastuskäytöntö viritetyille autolle on erilainen.
Ainut virallinen on Saabin oma virilastu ja Hirsch (esim 9-5 aero 280hv tai 305 jotka voi katsastaa noille tehoille)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2 Zaino Show Car PolishTrolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo16 kirjoitti:Mitenkäs silloin, jos on auto on 900i8 -88, eli ei-vähäpäästöinen.
Mutta moottori on 900T16 -90, eli vähäpäästöinen.
Minulla on siis tarkoitus saada tuo moottori tuohon koriin. Käsittääkseni muutos menee, moottorin mukaan. Eli autosta tulisi vähäpäästöinen, vai ?
No ei. Autosta ei todellakaan tule vähäpäästöinen. Riittää kun todistat uudemman koneen katin poiston jälkeen vastaavan -88 konetta. Jos et tätä onnistu todistamaan niin sitten lyöt sinne paikalleen katin (jolloin moottorin katsotaan täyttävän -88 päästövaatimukset) ja homma on selvä.