Miksi 900 kaksiovisena?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Eikös joku sanonut, että urheiluautossa ei ole käsinekoteloa?
Siksi kuulemma Rytsölät ostivat Lamborghinit eikä Ferrareita.

Toi BMW M5 kyllä kelpaisi vaikka turbo puuttuukin:
Iltasanomat kirjoitti:Auton sydän on viisilitrainen vapaasti hengittävä V10 moottori. Tehoa siitä irtoaa huimat 507 hevosvoimaa ja vääntöä 520 newtonmetriä. Kone on ensimmäinen sarjatuotantoon päätynyt korkeakierrosmoottori. Kierrosluvun rajoitin puuttuu peliin 8.250 kierroksen kohdalla.
Yli 8000 kiertävä V10 kuulostaa aika makealta mutta eikös Honda Preludessa ollut jo 2-litrainen vapari nelikko, joka kiersi myös tuon 8000?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Aaviita
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Ja onhan kaksiovisessa isommat ovet kuin neliovisen etuovet, helpompi isommankin ihmisen mennä autoon :D
Johnny V4
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Nyt kun näitä 4-ovisia sporttiautoja ruvettiin listaamaan, niin tää kelpaisi mulle.
http://gratrix.net/skyline/sky_p_image01-l.jpg
makinju2
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Svc kirjoitti:Eikös joku sanonut, että urheiluautossa ei ole käsinekoteloa?
Siksi kuulemma Rytsölät ostivat Lamborghinit eikä Ferrareita.
Itse olen kuullut sellaisen version, että Ferraria ei olisi saanut moneen vuoteen ja Lambon sai melkein heti.

Itse aiheesta: itsellänikin on neliovinen hakusessa. Koiran laittaminen 3-oviseen ei ole hirveän helppoa. Jos meitä olisi vain kaksi (minä ja perheen puheenjohtaja) tuo nykyinen olisi ihan ok. Kauppakassit menee tottumuksesta aina peräkonttiin. Ikinä en oo takaovia omistanu...
toms
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja toms »

ARGGGHHH !!! On melkein pyhäinhäväistys sanoa 4 ovista urheiluautoksi !
Kaikki oikeat urheiluautot on kaksiovisia ! Piste. 4 oviset on perheautoja !
Nim.Merki. 2 ovinen -87 i special 900
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jcarlson kirjoitti:Hauskana yksityiskohtana en ole vaalean pastellinsinistä väriä - "usvansinistä" - nähnyt muuta kuin juuri noissa 2d kaasarisatkuissa ja ysikympeissä.
hyvinkäällä oli pari vuotta sitten myynnissä 3d-satku tuolla värillä. täytyy sanoa että ei kuulu ihan mun lempiväreihin.
suappi kirjoitti:
Onkohan teillä oikeasti kokemusta lasten laittamisesta takapenkille turvaistuimeen. Kirosin jumalat ja jeesukset kun kesäkuumalla hikoilin molemmat lapset tuon nopan takapenkille...
tästä tulikin näköjään kirjavia mielipiteitä. lasten iällä on suuri merkitys. turvaistuiniässä on varmasti takaovet plussaa. kun lapsi kasvaa isommaksi esim 7v-> ?? hanskaa itse turvavyöt, mitä takaovilla silloin tekee? sit taas kun lapsi alkaa kokonsa puolesta muistuttamaan enempi aikuista, se varmaan haluais päästä taakse omasta ovesta :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

toms kirjoitti:ARGGGHHH !!! On melkein pyhäinhäväistys sanoa 4 ovista urheiluautoksi !
Kaikki oikeat urheiluautot on kaksiovisia ! Piste. 4 oviset on perheautoja !
Nim.Merki. 2 ovinen -87 i special 900
:D jokohan mäkin uskallan sanoa vanhankantaisen mielipiteeni (jota en tuputa kenellekään, vaan rikastamaan tätä mielipiteiden kirjoa), urheiluautossa ei voi olla takaovia, mutta takaoveton auto ei välttämättä ole kuitenkaan urheiluauto :)

mut kyl se vaan taitaa nykymaailmassa niin olla, että takaovettomat urheiluautot on kuolemassa sukupuuttoon.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
toms
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja toms »

Perheautoja... :wink: Minulla ei vaikuta ainakaan autonvalintaan se onko mukuloita vai ei ,ku ei oo niitä mukuloita... Reenataan vaan kovasti 8)
Pakko se on varmaan joskus siirtyä useampi oviseen Saabiin koska nyt ei oo mallistossa kuin avo 2 ovisena jos ei sitte laita sellaista.... :D
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

minulla ei tuo ovien lukumäärä haittaa, vaikkakin 2d hienoin satku viistokeulana onkin.
jostain kumman syystä ei silti ole ollut kuin neljä 4d ja yksi 2d, pariton ovisia ei ole sattunut kohdalle sillä hetkellä kun autoa on tarvittu..

laitetaan nyt tähän linkki tuosta saabismini lopullisesti aloittaneesta 2d satkusta, muuta kuvaa ei netistä siitä löytynyt...
http://www.lankoskensahko.fi/

eli tuo musta jossei kaikki huonosta kuvasta erota....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
okaalto
"Aero"

Viesti Kirjoittaja okaalto »

suappi kirjoitti: Onkohan teillä oikeasti kokemusta lasten laittamisesta takapenkille turvaistuimeen. Kirosin jumalat ja jeesukset kun kesäkuumalla hikoilin molemmat lapset tuon nopan takapenkille...Turvavyöt on PALJON helpompi laittaa neliovisessa kuin kaksiovisessa. Lastaamisen helppouskin on vähän niin ja näin kun kaksiovisessa joudut avaamaan etuoven, kippaamaan penkin, ryömimään takapenkille perse pystyssä, lapsi vöihin, peräedellä ulos, penkin kippaus takaisin... neliovisessa selvitään ovien avaamisella. Tuosta kauppakassista voin olla samaa mieltä, mutta jos kasseja on kaks, on oven avaus helpompaa kuin penkin kippaus.
Allekirjoitan ylläolevan täysin. Ei ole totta vieköön mitään hupia punnertaa edes yhtä yksivuotiasta turvaistuimeen takaovettomassa autossa.
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Meillä punnerrettiin puoltoist vuotta muksuu takapenkille turvaistuimeen kahdesta ovesta(90 ja 99)ja sitten tuli vaihdettua kakkosautokin useampi oviseen.

Mä kyllä tykkään kaksiovisen muodoista, erityisesti pystärinä.
Mullahan tuollanen yks on projektina tai nykyään pikkuveljellä.

Lisäksi kun ei ole tuota pituutta niin kauheesti kertyny niin sen turvavyön kalastelu on hiukan työlästä ja muutenkin autosta ulostautuminen ahtaalla parkkipaikalla ja sitten se penkin kippausvipu, mahtaako toi kolo reidestä koskaan palautua. :D

Yhdestä kaksovisesta en luovu ja se on toi avo!
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
timpetti
"Hölösuu"

2 ovea

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Itse en ainakaa muita korimalleja tällä hetkellä osaisi ajatellakaan!OG Combi Sedan tällä hetkellä perseen alla,ja kauniimpaa korimallia saa hakee!Porukoilla OG Sedan 2-ovisena ja mutsi ainaki perusteli hyvällä ulkonäöllä ja isoilla ovilla(?)...ja hommahan on niin että niistä neliovisista syöpyy ne takaovet liian nopeeta..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Baas 009
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Kyllä mää ny sanoisin et varsinkin M5 alkaa olla jo urheiluauto ovimäärästä huolimatta....

Mutta kuitenkin, ittelle tuo ovimäärä on lähinnä ulkonäkö- ja jäykkyyskysymys. Ipanoista ei onneksi ole vielä kokemusta.

Käytännöllisyys on neliovisessa parempi, sellainen ittelläkin on, tosin vain sattuman tuomana. 5d on ihan kauhean näköinen, kiitos oopperaikkunan.
Neliovisessa on kyllä mukavaa kun ei tartte onkia sitä turvavyötä mistään metrin päästä ( penkki edessä lyhyt kun olen) ja lisäksi vähän ahtaammassa raossa autosta pääsee paremmin pois. Oli yks neliovinen auto ilman keskuslukkoa, ja toista ei tule, prkl! Takaovilla varustetussa satkussa ovet ovat kyllä aivan naurettavan kokoiset, mitä useimmin kyydissä istuvat kaverit jaksavat manata (187 & 195 & 205cm). Totta se kyllä on, kun on perse kiinni lukon vastakappaleessa on samalla olkapää karmissa, ja jalatkin tarttis jonnekin tunkea. Vielä lisäksi nyt on suppari jalkatilassa närkästystä aiheuttamassa.

Vanhempien 3d 9-3:ssa on kyllä niin tajuttoman kokoiset ja painoiset ovet että huh. Varsin persemäiset parkkipaikoilla, auton ulkonäkö kylläkin sitten on huomattavasti parempi. Samoin vähemmillä ovilla ovat vanhemmissakin paljon hienompia.

"Aero"

Viesti Kirjoittaja JL »

Nooh.. Jos urheiluautoissa on vain kaksi ovea... niin mihinkähän luokkaan luokitellaan uusi Mazda RX-8??? Eikö siinä ole myös "takaovet", aukeavat vain toiseen suuntaan...

Itselle on ihan sama montako ovea on urheiluautossa, mietin vain RX-8 "titteliä", toisista perheauto ja toisista urheiluauto, en minä kyllä sinne RX-8:n taka penkille lapsia ryhtyisi laittamaan :wink: 8O :D :idea:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

tuossa urheiluauto vertauksessani meinasin nyt näitä TOSIurheiluautoja, ferrari, lamborghini, ym.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin