Tehomittauksista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Tehomittauksista

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moro!

Mites noi tehot on yleensä ilmoteltu? Renkaasta vai oletuksina koneesta? Esim. noi valmistajan ilmottamat vs. speedparts/maptun. Mitähän bensaa mahtavat käyttää noissa.

Esim saabin ilmottama 185hv. Oisko tuo valmistajan ilmottama renkaasta 95E:llä ja speedparts 199hv 98E:llä koneesta? Vai miten nuo mahtaa mennä.

Kun joku kysyy:"paljon heppoja steg 1:llä?". Sanon:"jotain 225". Sit se kysyy, että:"renkaasta vai koneelta", nii mä sanono "ööööö"

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Yleisin tehojen ilmoitustapa taitaa olla kampiakselin päästä.
Foxbody turbo
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ne on koneesta otettuja tehoja. Rengasteho kun jää niin alhaseksi että on makeempaa antaa isompi luku.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Jep, teho mitataan tietty rullilla pyöristä ja sitten dyno arvioi/mittaa tehohäviön koneesta -> pyörienkautta rullille ja saadaan koneen arvot.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Uskallatteko muuten pensiinilaatuja kommentoida?

(taitaa mennä viesteissä just 200 rikki, tullekohan musta turpo!?!?)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

autovalmistaja ilmoittaa moottorin tehon ja -väännön kampiakselin päästä mitattunä

aiemmin 70-luvun puolivälin tienoilta pitkälle 90-luvulle DIN netto normin mukaan moottoriteho kaikilla apulaitteilla ja täydellisellä pakoputkistolla ja ilmansuodattimella

(sitä ennen oli erilaisia moottoritehoja apulaitteilla mm SAE netto ja ilman mm SAE brutto ja JIS jne)

sitten tuli nykyään käytössä oleva joku E-normi joka myös on moottorista kaikilla apulaittella ja täydellisellä pakoputkistolla ja ilmasuodattimella
hevosvoima tai tarkemmin kilowatti "kasvoi" hieman n 2%
joten tehot hieman laskivat (jos mitataan 80- tai 90-luvun alun autoa)
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

tietysti ajat aina 98E:llä jos autossa on nakutustunnistin niin saat enmmän tehoa ja pienemmän kulutuksen

jos ei ole nakutustunnistinta kannattaa ajaa sillä mitä valmistaja suosittelee
(silloin ei isommista oktaaneista ole hyötyä)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Totta himpskatissa ajan 98:lla. Sitähän vaan, että paljonko noissa on käytännön tehoeroja ja millä löpöillä nuo valmistajat/viripajat noita ilmottelee.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

98:lla ne ilmoittaa koska
a) moottori kestää paremmin 98:lla nostettuja ahtoja
b) moottori tuottaa enemmän tehoa 98:lla
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jos on vaara että auto nakuttaa dynossa ja haluaa silti mitata tehot, niin 25% Tolueenia tankkiin, niin johan kestää.
#1730
500whp.net member
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

peinu kirjoitti:Totta himpskatissa ajan 98:lla. Sitähän vaan, että paljonko noissa on käytännön tehoeroja ja millä löpöillä nuo valmistajat/viripajat noita ilmottelee.
Niinpä, kuinka paljon saabeissa saadaan teho eroja 98 ja 95 välillä?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Tämä oktaanihomma alkoi kiinnostamaan. Aeroon suositellaan 98:a, mutta ite olen valuttanut 95:sta tankkiin. Tarkoittaako tämä, jotta minun pitää haudata saapas takapihalle, koska peli on jo menetetty ? Vai mikä ero oktaanien välillä oikeasti käytössä pitkällä aikavälillä on ? Ja mikä se todellinen tehoero oktaaneilla on ?

Tuunaustahan se sekin on, jotta vaihdan äksympään aineeseen. Muttei ilmasta...
JK
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei se 95 Saabia hajota pidemmässäkään juoksussa (ainakaan missä on APC), eli eikun seuraavaks 98:a tankkiin.. :) .

Ja niinkuin T16 jo kirjoittikin aiemmin, 98:lla saat jopa säästettyä bensaa jolloin sen kalliimpi hankintahinta kuittaantuu ainakin osittain.
Foxbody turbo
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, oman käsitykseni mukaan 95E:n tankkaaminen ei ole säästöä missään autossa, verrattuna 98E:hen. Ainakaan niissä mitä mulla on ollut.

96,90, ng900, 9-3Tbo

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

No jaa, pitäiskö tässä itsekin sitten ruveta tankkaamaan 98 tankkiin. :? Jos siinä on noinkin paljon eroa.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Vastaa Viestiin