Tehomittauksista
Tehomittauksista
Moro!
Mites noi tehot on yleensä ilmoteltu? Renkaasta vai oletuksina koneesta? Esim. noi valmistajan ilmottamat vs. speedparts/maptun. Mitähän bensaa mahtavat käyttää noissa.
Esim saabin ilmottama 185hv. Oisko tuo valmistajan ilmottama renkaasta 95E:llä ja speedparts 199hv 98E:llä koneesta? Vai miten nuo mahtaa mennä.
Kun joku kysyy:"paljon heppoja steg 1:llä?". Sanon:"jotain 225". Sit se kysyy, että:"renkaasta vai koneelta", nii mä sanono "ööööö"
Mites noi tehot on yleensä ilmoteltu? Renkaasta vai oletuksina koneesta? Esim. noi valmistajan ilmottamat vs. speedparts/maptun. Mitähän bensaa mahtavat käyttää noissa.
Esim saabin ilmottama 185hv. Oisko tuo valmistajan ilmottama renkaasta 95E:llä ja speedparts 199hv 98E:llä koneesta? Vai miten nuo mahtaa mennä.
Kun joku kysyy:"paljon heppoja steg 1:llä?". Sanon:"jotain 225". Sit se kysyy, että:"renkaasta vai koneelta", nii mä sanono "ööööö"
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ne on koneesta otettuja tehoja. Rengasteho kun jää niin alhaseksi että on makeempaa antaa isompi luku.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
autovalmistaja ilmoittaa moottorin tehon ja -väännön kampiakselin päästä mitattunä
aiemmin 70-luvun puolivälin tienoilta pitkälle 90-luvulle DIN netto normin mukaan moottoriteho kaikilla apulaitteilla ja täydellisellä pakoputkistolla ja ilmansuodattimella
(sitä ennen oli erilaisia moottoritehoja apulaitteilla mm SAE netto ja ilman mm SAE brutto ja JIS jne)
sitten tuli nykyään käytössä oleva joku E-normi joka myös on moottorista kaikilla apulaittella ja täydellisellä pakoputkistolla ja ilmasuodattimella
hevosvoima tai tarkemmin kilowatti "kasvoi" hieman n 2%
joten tehot hieman laskivat (jos mitataan 80- tai 90-luvun alun autoa)
aiemmin 70-luvun puolivälin tienoilta pitkälle 90-luvulle DIN netto normin mukaan moottoriteho kaikilla apulaitteilla ja täydellisellä pakoputkistolla ja ilmansuodattimella
(sitä ennen oli erilaisia moottoritehoja apulaitteilla mm SAE netto ja ilman mm SAE brutto ja JIS jne)
sitten tuli nykyään käytössä oleva joku E-normi joka myös on moottorista kaikilla apulaittella ja täydellisellä pakoputkistolla ja ilmasuodattimella
hevosvoima tai tarkemmin kilowatti "kasvoi" hieman n 2%
joten tehot hieman laskivat (jos mitataan 80- tai 90-luvun alun autoa)
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Tämä oktaanihomma alkoi kiinnostamaan. Aeroon suositellaan 98:a, mutta ite olen valuttanut 95:sta tankkiin. Tarkoittaako tämä, jotta minun pitää haudata saapas takapihalle, koska peli on jo menetetty ? Vai mikä ero oktaanien välillä oikeasti käytössä pitkällä aikavälillä on ? Ja mikä se todellinen tehoero oktaaneilla on ?
Tuunaustahan se sekin on, jotta vaihdan äksympään aineeseen. Muttei ilmasta...
Tuunaustahan se sekin on, jotta vaihdan äksympään aineeseen. Muttei ilmasta...
JK
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma