Tuossa välillä oli tilaisuus autottomana (=saabittomana) kokeilla
paria muuta vaihtoehtoa, kuin tuplaysi noppa tai satku, jotka on
kaikki omistettu ja jotkin kahteenkin kertaan...

Ma*da 6*6: vm. -86 sedan...muuten ihan kiva auto-mutta-.
Ajelin reilun parin kuukauden verran ja myin pois. Moottorista
tykkäsin ja sähkölaseista, ajomukavuudesta maantiellä en enkä
kulutuksesta. Puhumattakaan kivirekimäisestä alustasta ja
iskunvaimennuksesta. Siis tämä 2.0 kone söi mielestäni vielä
enemmän kuin Saabit, liekö ollut jotain sitten pielessä säädöissä
tuon yli 300tkm ajomäärän jälkeen. Joo mutta niska on vieläkin
kipeä...
F*at *NO FIRE
Kulutus! Kerrankin auto, joka kulkee sukkamehulla! Ei voi olla
totta miten vähän tuo peltipurkki vie taajamassa. Kyllä ihan
itku tuli, kun mietti paljonko kaupunkiajossa laittoi saappin
tankkiin vastaavalla kilometrimäärällä. Auto maksoi itsensä
takaisin pelkällä kulutuserolla. MUTTA : maantiellä fiude ei ole
kotonaan, ei todellakaan. Koska maantiematkaa enemmän ajan,
kaikesta huolimatta oli luovuttava tästäkin yksilöstä. Kaipaamaan
jäi lompakko. Iskunvaimennus/alustaongelma tässäkin, eli
nypytti todella omituisesti. Jälleen niska kipeänä.
Pakkohan se oli mennä hankkimaan punainen ysisatanen kompi
ruisku, elikä AUTO taas vaihteeksi. Onhan tuolla kierretty jo 370tkm
mutta myös korjattu aika perusteellisesti. Siisti punainen kokonaisuus,
juhlaa ajaa maantiellä. Kulutus on kohdallaan ko. merkin ja tyypin
osalta. Katsotaan nyt miten kauan tällä pärjäilee, muita merkkejä
samassa ikäluokassa en viitsi enää katsella.
Että näin. En tiedä onko muilla kokemuksia vaihdosta toiseen auto-
merkkiin ja palaamisesta takaisin Saabiin, kun "ne muut vain ei
tunnu siltä oikealta" =?
Jatkokysymys...
Noniin, elikä kolmiovinen combi tuossa pihalla, muuten ihan ok,
mutta hakee tuulessa suuntaansa, ja vasemmalle kaarteissa
matkustajanpuolen takarengas smirklaa lokasuojaa. Kuormalla
ottaa montuissakin suoralla kiinni.
Selkeästi etupää hiukan ylempänä. Onko tämä nyt se jousiongelma?
Jos, niin katselin tuossa hieman hintoja ja tiedustelin vaihtotyötä:
jouset taakse 20-30eur kpl ja työt kuulemma 1.5h / puoli kun "pitää
käyttää puristinta".
Onko noi hinnat mielestänne kohdallaan, entä kenties jotain muita
korjaustapoja kuin jousten vaihto?
Tekisitkö / tuntisitko jonkun, joka suorittaisi vaihdon hieman edullisemmin
kuin korjaamot...tai ainakin nämä mistä kyselin niin tuntih. 45-60 EUR.
Hyvää kesänjatkoa,
t. Marko