Hukkaportin "ruuvaus"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Hukkaportin "ruuvaus"
Tätä on varmaan puitu jo kyllästymiseen asti, mutta pystyykö tuommoiseen -97 2,0 tonnariin "saamaan lisää tehoja" säätämällä hukkaportin tankoa tms. "yksinkertaisilla" toimenpiteillä. Kaveri kun on sitä mieltä, ettei auto "osaa haistaa" ahtopaineen määrää/siten rajoittaa painetta. Mikä osa tuossa tulee vastaan, eli vaatiiko aina esim. softapäivitystä/dumppia yms. jotta saa enemmän irti?
Tietämättä ja ymmärtämättä mitään asiasta; maahantuojan (Länsiauto) mukaan hukkaportin tankoja säätämällä saa lisää tehoa. Oman ( 2,3/200hp) autoni osalta puhuivat 6-10 hp tehon lisäyksestä.
Mulle kertoivat helpommasta virikeinosta -oktaaniluvun nostosta bensassa. Ohjekirja suosittelee 95 ,mutta 98 :lla pitäisi tulla 8-10 % lisää tehoa. En uskonut moisiin ,mutta useat autoista oikeasti tietävät kertoivat asian olevan niin. Epäilevä kun oli vieläkin ihmisen mieli ,niin pitihän se koittaa.95 tankkiin rengaspaineiden tarkistus,ilmanlämpötilat ynnä muut muuttujat paperille.Ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä ja radalle.Otin tilastollisen todennäköisyyden saavuttamiseksi 27 kiihdytystä eri vaihteilla välillä 60-120 km/h. Ajoin tämän jälkeen kolmatta tankillista 98:a ja kun ilma suosi ts oli samanlainen sää kuin aiemminkin niin homma uusiksi.
Omalta kohdalta oktaaniluvun nosto toi n.7 prosenttia paremmat ajat.Eli jos sen voi ( ??? ) siirtää suoraan tehoon niin noin 15 hp tehon lisän.
Ajan nykyään jostain syystä 98:lla ...
Mulle kertoivat helpommasta virikeinosta -oktaaniluvun nostosta bensassa. Ohjekirja suosittelee 95 ,mutta 98 :lla pitäisi tulla 8-10 % lisää tehoa. En uskonut moisiin ,mutta useat autoista oikeasti tietävät kertoivat asian olevan niin. Epäilevä kun oli vieläkin ihmisen mieli ,niin pitihän se koittaa.95 tankkiin rengaspaineiden tarkistus,ilmanlämpötilat ynnä muut muuttujat paperille.Ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä ja radalle.Otin tilastollisen todennäköisyyden saavuttamiseksi 27 kiihdytystä eri vaihteilla välillä 60-120 km/h. Ajoin tämän jälkeen kolmatta tankillista 98:a ja kun ilma suosi ts oli samanlainen sää kuin aiemminkin niin homma uusiksi.
Omalta kohdalta oktaaniluvun nosto toi n.7 prosenttia paremmat ajat.Eli jos sen voi ( ??? ) siirtää suoraan tehoon niin noin 15 hp tehon lisän.
Ajan nykyään jostain syystä 98:lla ...
Re: Hukkaportin "ruuvaus"
Pystyy, mutta nostamalla ahtoja mekaanisesti tankoa ruuvaamalla (=peruspaine), poistat samalla nakutukseneston pelivaraa..jos kone nakuttaa, trionic pysty laskemaan ahdot vain säätämääsi peruspaineeseen. Saman homman pystyt hoitamaan täälläkin paljon puhutulla bleedvalvella, mikä asennetaan t-kappaleen avulla magneettiventtiililtä hukkaportille menevään w-letkuun.lordofgreed kirjoitti:Tätä on varmaan puitu jo kyllästymiseen asti, mutta pystyykö tuommoiseen -97 2,0 tonnariin "saamaan lisää tehoja" säätämällä hukkaportin tankoa tms. "yksinkertaisilla" toimenpiteillä. Kaveri kun on sitä mieltä, ettei auto "osaa haistaa" ahtopaineen määrää/siten rajoittaa painetta. Mikä osa tuossa tulee vastaan, eli vaatiiko aina esim. softapäivitystä/dumppia yms. jotta saa enemmän irti?
Foxbody turbo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Saappiin saa saapin oman virilastun jolla on hintaa yhtä paljon kuin maptunin stage 1llä, ja ei se haittaa vaikka tehoa on se 225hv koska tonnari ei ole on/off tyylinen. Tehot tulee peliin vain jos pedaalia polkee, kevyellä ajolla ei varmasti edes huomaa että autossa on yli 200 kaakkia.lordofgreed kirjoitti:Tuskin tulee viriteltyä kun on isäukon auto, tosin kyllähän tuo kyseli itsekin noista lastuista, mutta sanoi että tuo maptunin stage1 tuo "liikaa" voimaa...
En tiedä löytyykö "pienempiä virejä" ja missä hinnoissa ne liikkuu, mutta jos halvalla saa...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04