Sittenhän täällä olisi ollut toinenkin rautapuskurinen käymässälucaf kirjoitti:pahus kun viikonloppukin on täys ohjelmaa, muuten olisin vakavasti harkinnut ajamista sinne. kiitos kuitenkin ystävällisestä tarjouksesta!
b-moottorin kolinat vesipumppu tai nokkaketju
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
onkohan jotain koirarotua olemassa jonka vois kouluttaa haistamaan kaikki kymmenen kilsan säteellä olevat vanhat ysiysit?Tizumo kirjoitti:Liekö Nivala-Ylivieska-sektorilla mitään vanhaa rautapuskuri-99:iä jäänyt kenenkään pihalle ruostumaan?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Koirista en tiedä, mutta tuota laahainta siirtämällä hiljeni tuo vihreä '75L, tosin ääni palasi hieman vaimeampana hetken kaasuteltuani, taisi jäädä pultti löysälle, oli aikas veemäinen kiristellä..
Jokatapauksessa syynä oli löysä ketju.
Jokatapauksessa syynä oli löysä ketju.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tai sitten suomalainen versio ranskalaisesta tryffelipossusta: Saab-sikalucaf kirjoitti: onkohan jotain koirarotua olemassa jonka vois kouluttaa haistamaan kaikki kymmenen kilsan säteellä olevat vanhat ysiysit?voi kuinka paljon niitä löytyisikään ladoista ja navettojen takaa
Röhkii vähän aikaa rautapuskurin kulmaa ja sitten lähtee armotonta kyytiä löntystämään kohti latoa parin kilsan päässä *oink oink*
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
hyviä uutisia siis 75 -rintamalta, hienoa! ihan kuriositeettina, miten toi laahaimen siirto tapahtuu? teitkö operaation vain venttiilikopan avaamalla? et joutunut nostamaan konetta?lefa42 kirjoitti:Koirista en tiedä, mutta tuota laahainta siirtämällä hiljeni tuo vihreä '75L, tosin ääni palasi hieman vaimeampana hetken kaasuteltuani, taisi jäädä pultti löysälle, oli aikas veemäinen kiristellä..
Jokatapauksessa syynä oli löysä ketju.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jeps, täytyy ottaa tänään kuvia omasta "erikoistyökalusta" eli pidennetystä ja taitellusta 13mm lenkin ja jatkovarren yhdistelmästä, jonka saa ujutettua venakopan avauksen jälkeen laahaimen pultinkantaan, sitä löystytin, sitten laahainta ketjua kohti ja kiristys 
Sotkuinen, hermojaraastava ja hyttysenpuremia sisältänyt operaatio, mutta onnistunut
Sotkuinen, hermojaraastava ja hyttysenpuremia sisältänyt operaatio, mutta onnistunut
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Lenkki täytyy olla 12 kulmainen pienen liikkeen vuoksilefa42 kirjoitti:Jeps, täytyy ottaa tänään kuvia omasta "erikoistyökalusta" eli pidennetystä ja taitellusta 13mm lenkin ja jatkovarren yhdistelmästä, jonka saa ujutettua venakopan avauksen jälkeen laahaimen pultinkantaan, sitä löystytin, sitten laahainta ketjua kohti ja kiristys
Sotkuinen, hermojaraastava ja hyttysenpuremia sisältänyt operaatio,
mutta onnistunut
voi rähmä, VOI RÄHMÄ 
siis toi auton rahina kuului päivänselvästi vesipumpusta, vesipumpun kansi suunnilleen tärisi silmissä, no, liioittelua mutta ääni heijastui siihen ihan selvästi.
nyt on vesipumppu vaihdettu korjaamolla, ääni ei kadonnut mihinkään. ei siinä mitään, työtunteja ei mennyt kuin pari, eniten kyrsii se, että
tilalle laitettu motonetin vesipumppu FALSKAA!!! perkele että sapettaa. ja auto seisoo korjaamolla.
ääni tulee siis tosiaan jakopäästä (opetus: älä luota siihen että työntämällä meisselin vesipumpun kanteen ja toteamalla äänen tulevan sieltä, että vika olisi vesipumpussa), ja olivat todenneet myös senkin, että kierroksia nostettaessa myös moottorin laakerit ääntelevät. kun aloin tarkemmin ajattelemaan, kone on tosiaan yllättävän kova/karkeaääninen suuremmilla kierroksilla.
kyselin että mitä toi jakopää/laakeriremontti tulisi tekemään työtunneissa, karkea arvio oli 10...=> 500 eur
:(
siis toi auton rahina kuului päivänselvästi vesipumpusta, vesipumpun kansi suunnilleen tärisi silmissä, no, liioittelua mutta ääni heijastui siihen ihan selvästi.
nyt on vesipumppu vaihdettu korjaamolla, ääni ei kadonnut mihinkään. ei siinä mitään, työtunteja ei mennyt kuin pari, eniten kyrsii se, että
tilalle laitettu motonetin vesipumppu FALSKAA!!! perkele että sapettaa. ja auto seisoo korjaamolla.
ääni tulee siis tosiaan jakopäästä (opetus: älä luota siihen että työntämällä meisselin vesipumpun kanteen ja toteamalla äänen tulevan sieltä, että vika olisi vesipumpussa), ja olivat todenneet myös senkin, että kierroksia nostettaessa myös moottorin laakerit ääntelevät. kun aloin tarkemmin ajattelemaan, kone on tosiaan yllättävän kova/karkeaääninen suuremmilla kierroksilla.
kyselin että mitä toi jakopää/laakeriremontti tulisi tekemään työtunneissa, karkea arvio oli 10...=> 500 eur
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:voi rähmä, VOI RÄHMÄ
siis toi auton rahina kuului päivänselvästi vesipumpusta, vesipumpun kansi suunnilleen tärisi silmissä, no, liioittelua mutta ääni heijastui siihen ihan selvästi.
nyt on vesipumppu vaihdettu korjaamolla, ääni ei kadonnut mihinkään. ei siinä mitään, työtunteja ei mennyt kuin pari, eniten kyrsii se, että
tilalle laitettu motonetin vesipumppu FALSKAA!!! perkele että sapettaa. ja auto seisoo korjaamolla.
ääni tulee siis tosiaan jakopäästä (opetus: älä luota siihen että työntämällä meisselin vesipumpun kanteen ja toteamalla äänen tulevan sieltä, että vika olisi vesipumpussa), ja olivat todenneet myös senkin, että kierroksia nostettaessa myös moottorin laakerit ääntelevät. kun aloin tarkemmin ajattelemaan, kone on tosiaan yllättävän kova/karkeaääninen suuremmilla kierroksilla.
kyselin että mitä toi jakopää/laakeriremontti tulisi tekemään työtunneissa, karkea arvio oli 10...=> 500 eur:(
jos uus pumppu vuotaa toden näköisesti asentaja ei painanut vesipyörää tarpeeksi syvälle akselille!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
joo ostin motonetin korjaussarjan johon kuului noi kaikki mainitsemasi. tavallaan nolo ja kiusallinen tilanne alkaa vääntämään saab-huollon kanssa kättä tästä, varsinkin kun en itse osaa perusteella niille että vika olisi heidän työssään. yritän vain vihjaista että "minulle sanottiin näin..."...ääh, mihinköhän tämäkin johtaa 
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tässä vähän mietiskelin että jos teettäisin tuolla korjaamolla sen jakopää/laakeriremontin kanssa, ja sopisin etukäteen hinnan (max 500 eur + sisältää toimivan vesipumpun) ja osamaksun. saisin loppukesäksi iskussa olevan vanhuksen käyttööni.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)