Vian kuvaus on seuraava:
Kun vauhdista (esim 60kmh) 3 pesässä antaa hanaa, nousee ahdot n. 1.1-1.5bar (satunnaisesti tuolla välillä suunnilleen) ja alkaa nykimään valtavasti ja n. 100kmh jälkeen ei tahdo olla ruutia juuri ollenkaan, esim ohitukset eivät oikein onnistu (ja sama tapahtuu myös 4 vaihteella, 5 vaihdetta en ole kokeillut mutta uskoisin että asia ei muutu).
Myös "Check Engine" syttyy aika ajoin, ja varsinki jos enemmän polki ja testaili niin syttyi herkemmin (testailin muutamia kertoja kun auton sain käyttööni). Joskus saattoi ihan ilman suurempaa syytä, esim kaupunki ajossa sytty Check Engine palamaan.
Tarkistin magneettiventtiilille sekä by-passille menevät letkut ja olivat ok kiinnityksillä, eli ei ainakaan näyttäneet liitokset huonoilta, eikä letkujenkaan kunnossa silmämääräisesti ole vikaa. Kävin liittimet läpi mitä siinä koneen päällä näkyy (sekä sen ison liittimen joka on tulipellin takana). Ei mitään tulosta

Tänään sitten otin magneettiventtiiliin menevän johdon irti (se liitin mikä siinä takana on) ja kävin koeajo lenkin:
Ahtaa n. 0.4bar (eli keltaisen puoleen väliin), ei nyi eikä pätki ja ahdot jää suoraan tuohon keltaisen puoleen väliin!
n. 5 km ajettuani syttyi taas kyllä tuo CE palamaan

Mutta nyt veto oli nykimätöntä koko kierrosalueen!
Sitten laitoin mankun johdon takaisin ja kävin testaamassa:
Ahdot nousevat holtittomasti, suuremmissa nopeuksissa puhti katoaa kokonaan, mutta nyt ei nykinyt niin valtavasti.... Tämä tosin pikaisella muutaman kilometrin kokeilulla jonka jälkeen irroitin taas mankkuvenan johdon ja toimi taas ylläkuvailemalla tavalla kun johto oli irti.
Öljyt ovat max rajalla kuten pitää..
Tuossa tuli kaverilta heitto että vika saattaisi olla mankussa taikka aktuaattorissa?
Di- vaikuttaisi ok, kun toimii ihan hyvin mankku irti?
ja kyllä olen haulla yrittänyt etsiä jotain vastaavaa ongelmaa, mutten oikein osaa yhdistää mitään
