Jarrulevyjen vaihto
Jarrulevyjen vaihto
Ajattelin vaihtaa 9-5 -98 2.0t jarrulevyt. Mites nuo jarrusatulat nousee etu/taka kun en ole ennen 9-5:ssa availlut.
Jumputtaako jarruttaessa? Mulla ainakin alkaa tuntua tärinää jos suorittaa muutamat tiukat pysäköinnit putkella. Minkähänlaisia on nuo motonetin levyt. Mistä itse olet korvauslevyt hankkinut?
Viikonpäästä olisi itselläkin homma ensikertaa edessä. Voin katsoa jos löytyisi ohjelmista jotain asennusohjetta....
Viikonpäästä olisi itselläkin homma ensikertaa edessä. Voin katsoa jos löytyisi ohjelmista jotain asennusohjetta....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Terve!
Vaihtelin just tänään takalevyt, irroitetaan satula kaksi 7mm kuusiokoloa (tietenkin takajousi on edessä, pitää olla lyhyt tai pitkä kuusiokolo)
Satula, palat pois, avataan satulan "runko" taka-akselista. (käytin 19mm epäilen että on 18 mm tai tuuma koko).
otetaan pidin irti.
Navassa on yksi torx ruuvi, avataan ja otetaan levy pois. (voi olla että joutuu säätää käsijarrun sisäänpäin että saa irti, siellä on reikä levyssä edessä josta ruuvarilla saa säädettyä kengät auki/kiinni(paskamainen kolo). Sitten vaan levy pois ja uusi paikoilleen. (pitäisi panna "liimaa" torx:n ja satulanpitimien ruuveihin.
Edessä menee samalla lailla(vielä helpompaa), ainut ongelma on että edessä levy voi olla ruostunut keskeltä kiinni silloin tarviii voimaa että saa irti. henk koht. käytin kirveen hamara puolta ja hakkasin sen irti (saa hakattua siitä missä palat yleensä on)
Ostin procar servicestä kaikki 4:ä n. 220 € (saab liike 116 €/kpl eteen)
Bilteman levy valikoima loppui ennekuin mun runkonumero alkoi.
(löytyy vain vanhoihin ennen puoliväli -99)
Vaihtelin just tänään takalevyt, irroitetaan satula kaksi 7mm kuusiokoloa (tietenkin takajousi on edessä, pitää olla lyhyt tai pitkä kuusiokolo)
Satula, palat pois, avataan satulan "runko" taka-akselista. (käytin 19mm epäilen että on 18 mm tai tuuma koko).
otetaan pidin irti.
Navassa on yksi torx ruuvi, avataan ja otetaan levy pois. (voi olla että joutuu säätää käsijarrun sisäänpäin että saa irti, siellä on reikä levyssä edessä josta ruuvarilla saa säädettyä kengät auki/kiinni(paskamainen kolo). Sitten vaan levy pois ja uusi paikoilleen. (pitäisi panna "liimaa" torx:n ja satulanpitimien ruuveihin.
Edessä menee samalla lailla(vielä helpompaa), ainut ongelma on että edessä levy voi olla ruostunut keskeltä kiinni silloin tarviii voimaa että saa irti. henk koht. käytin kirveen hamara puolta ja hakkasin sen irti (saa hakattua siitä missä palat yleensä on)
Ostin procar servicestä kaikki 4:ä n. 220 € (saab liike 116 €/kpl eteen)
Bilteman levy valikoima loppui ennekuin mun runkonumero alkoi.
(löytyy vain vanhoihin ennen puoliväli -99)
Viimeksi muokannut nef, Pe Heinä 01, 2005 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Ei niitä kuusjakolo pultteja tarvitse avata. Ne avaa millä satulat ovat kiinni navassa(18mm) ja tämän jälkeen ruuvvarilla vääntää hieman sylinteriä,että saa satulat pois ja niin, on satula sylissä. Vielä puristaa jollain männän täysin sisään ja pistää uudet palat satuloihin. Tämän jälkeen tunkee romut takaisin paikalleen
Motonetin palat eivät menneet takapäähän kuin puoli väkisin vaikka oli jo kuluneet levyt(palat liian paksu)
Itse kannatan kyllä Saabin orkkis osia, itselläni on ainakin tuo etupää toiminut hienosti ilman kitinöitä ja tärinöitä, kun keväästi päivitin Aeron jarruihin Saabin osilla

Motonetin palat eivät menneet takapäähän kuin puoli väkisin vaikka oli jo kuluneet levyt(palat liian paksu)

Itse kannatan kyllä Saabin orkkis osia, itselläni on ainakin tuo etupää toiminut hienosti ilman kitinöitä ja tärinöitä, kun keväästi päivitin Aeron jarruihin Saabin osilla

Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Joulun alla vaihtelin Motonetin levyt eteen ja menivät heti kieroiksi.
Toukokuussa kyllästyin ja laitoin Brembon levyt alle. Niillä ajettu noin 7000 km ja alkaa olla oireita kieroudesta
(jarruttaessa lievää tärinää joka tuntuu myös ratissa). Taitaa olla PCS:n reissu edessä, jos saisi kunnon levyt...
Toukokuussa kyllästyin ja laitoin Brembon levyt alle. Niillä ajettu noin 7000 km ja alkaa olla oireita kieroudesta

ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Mistähän tämä nyt kiikastaa tämä tärinä. Ettei vika vain olisi josain muualla kuin levyissä....
Onko kukaan mitannut heittokellolla paljonko levyissä on kieroutta.
Jos brembonkin laikat saa kieroon normi ajelulla niin on se kumma...
Ei pitäisi mennä kovemmallakaan kyydillä.
Taidanpa mitata noi omat levyt ennenkuin alan ostelemaan levyjä ja jos kierot on niin sitten katsellaan mikä olisi paras korvike. Motonetin taidan kyllä skipata tällä kertaa....
Olisikohan Sarlinilla/Rikulla Alconia tai APracingia tarjolla....
Onko kukaan mitannut heittokellolla paljonko levyissä on kieroutta.
Jos brembonkin laikat saa kieroon normi ajelulla niin on se kumma...
Ei pitäisi mennä kovemmallakaan kyydillä.
Taidanpa mitata noi omat levyt ennenkuin alan ostelemaan levyjä ja jos kierot on niin sitten katsellaan mikä olisi paras korvike. Motonetin taidan kyllä skipata tällä kertaa....
Olisikohan Sarlinilla/Rikulla Alconia tai APracingia tarjolla....

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Jos navat olisivat kierot, niin ei kai jarrulevyjen vaihdolla pitäisi olla vaikutusta ravisteluun,koko ajanhan se ravistelisi, olisi uudet tai vanhat levyt.
Nyt on oire parilla edellisillä levyillä tullut muutamien tuhansien kilsojen jälkeen,aluksi toimivat ihan hyvin. Orkkikset, joista rumba alkoi, eivät ravistelleet , olivat vain kuluneet urille.
Nyt on oire parilla edellisillä levyillä tullut muutamien tuhansien kilsojen jälkeen,aluksi toimivat ihan hyvin. Orkkikset, joista rumba alkoi, eivät ravistelleet , olivat vain kuluneet urille.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Ihan miten vaan. Ainakin herkemmin kieroksi menevät jos ei paikat pyöri suoraan.Heiton ei tarvi olla iso.
Napoja on tullut vaihdeltua ei tosin saabiin mutta muihin ,kyseisen ongelman takia.
Napoja on tullut vaihdeltua ei tosin saabiin mutta muihin ,kyseisen ongelman takia.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015