Vaha-asiaa
Ja sehän siinä parasta onkin ettei Fairy vie vahaa, jokainen kokeilkoon itse.e0000333 kirjoitti:Milläs fairymiehet pesee autoaan vahausten välissä....
Eikös se vie vahatkin pinnasta samantien.
Eikös tähän olisi vaikka jokin Glymin pesuaine kivempi ratkaisu.
Jos kaikki lika ja rasva halutaan pois niin silloin fairy on ykkönen....
Edit: mä olenkin aina ihmetellyt miksi autoja pitää vahata niin usein = vääränlaiset pesuaineet, 4-5 kertaa vuodessa vahaa päälle ja kiiltää kuin uusi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuo vaahdon naarmuuntumista estävä vaikutus lienee totta. Olen samaa mieltä siitä, että ei autoa sinänsä kauhean usein tarvitse vahata. Tärkeää on pestä auto riittävän usein ettei lika pääse pinttymään. Oman kokemukseni mukaan hyvin vahatusta autosta lika lähtee pelkällä vedellä. Poikkeuksen muodostaa suolalika, joka takertuu vahattuunkin pintaan laakista. Sen irrottamiseen en ole löytänyt muuta keinoa kuin tuo mainitsemani Lensitil. Siksi auton joutuu valitettavasti talvisaikaan vahaamaan periaatteessa jokaisen pesukerran jälkeen jos maalipinnan haluaa pitää moitteettomassa kunnossa.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Fairy vie vahat ja kaikki pinnasta jolloin pinta jää ilman suojaa. Eli käyttäkä tätä ihmeainetta vain jos haluatte pinnasta poistaa vahan ja rasvan.ng900aero kirjoitti: Ja sehän siinä parasta onkin ettei Fairy vie vahaa, jokainen kokeilkoon itse.
Edit: mä olenkin aina ihmetellyt miksi autoja pitää vahata niin usein = vääränlaiset pesuaineet, 4-5 kertaa vuodessa vahaa päälle ja kiiltää kuin uusi.
Mut pesut kannattaa tehdä sillä pesuaineella joka on tehty vahalle jota käytit. Eli Auto Glym omalla tuotteella jos olet vahannut auton ko tuotteilla. Parhaan tuloksen saa kun käyttää saman valmistajan tuotteita. Zainot zainoina, Korrekit korrekkeina jne...
Liuottimien käytössä olkaa tarkkoina ettei se pääse kuivumaan pintaan. Tulee muuten inhottavia läikkiä joita ei tahdo saadapois. Sama koskee kuivunutta pesuainetta ja ihan kuivuneita vesipisaroita. Mustassa autossa kun näkee kaiken.
Hyvin hoidettu maalipinta tuo jälleenmyyntiarvoa jonka huomasimme kun veljeni myi autoaan ilman vahaa ja vahattuna. Vahattuna autosta tuli toista tonnia enemmän rahaa. Ostaja oli tyytyväinen ja samoin myyjä. Jossain päin Suomen on nyt todella kiiltävä Opel omistajansa ilona

EDIT: Se miksi minä puhun juuri Fairystä johtuu siitä että se on toiminut eteenkin Zainon kanssa hyvin ja AG:kin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Tässä AutoGlym vinkki:
Laiton perheen leasing auton AG tuotteilla kiiltäväksi ja ilman pyörrejälkiä seuraavasti (emännän piili):
Pesu AG pesuaineella ja pesin auton sienellä vaakasuuntaisesti (keulasta perään päin). Mekaanisessa pesussa tulee aina naarmuja joten tehdään ne yhden suuntaisesti keulasta perään.
Vahaus sitten AG punaisella ja laittamalla vahaa sieneen pieniä annoksia. Vahaus tehtiin nyt pysty suuntaisesti jotta niihin vaajasuuntaisiin naarmuihin jäisi mahdollisimman paljon vahaa. Vahaa lisätään vasta kun sienestä ei jää vahaa maalipintaan (ohut kerros). Kuivuminen 10-15min ja pyyhintä samalla tavalla ylös alas liikkein.
AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).
Tulos oli hyvä sillä suurin osa pinta naarmuista jäi vahan alle piiloon koska tein ristikkäisin liikkein pesun ja vahauksen. Oma autoni kyllä valitettavasti kiilti paremmin mutta ihan ok tuli kilpailijan tuotteillakin
Laiton perheen leasing auton AG tuotteilla kiiltäväksi ja ilman pyörrejälkiä seuraavasti (emännän piili):
Pesu AG pesuaineella ja pesin auton sienellä vaakasuuntaisesti (keulasta perään päin). Mekaanisessa pesussa tulee aina naarmuja joten tehdään ne yhden suuntaisesti keulasta perään.
Vahaus sitten AG punaisella ja laittamalla vahaa sieneen pieniä annoksia. Vahaus tehtiin nyt pysty suuntaisesti jotta niihin vaajasuuntaisiin naarmuihin jäisi mahdollisimman paljon vahaa. Vahaa lisätään vasta kun sienestä ei jää vahaa maalipintaan (ohut kerros). Kuivuminen 10-15min ja pyyhintä samalla tavalla ylös alas liikkein.
AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).
Tulos oli hyvä sillä suurin osa pinta naarmuista jäi vahan alle piiloon koska tein ristikkäisin liikkein pesun ja vahauksen. Oma autoni kyllä valitettavasti kiilti paremmin mutta ihan ok tuli kilpailijan tuotteillakin

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Ajattelin hankkia kiillotuskoneen. Onko näissä saatavilla olevissa halvoissa koneissa mitään eroja? Niitähän myydään lähes joka marketissa ja sekatavaraliikkeessä, hinnat alkaen noin 15€.
Onko noista koneista mitään hyötyä, kannattaako ostaa, vai hinkkaanko käsin?
Onko noista koneista mitään hyötyä, kannattaako ostaa, vai hinkkaanko käsin?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Itse olen aina Glymin kultaisen antanut kuivua kunnolla (kuten purkin kyljessäkin sanotaan) ainakin pari tuntia. Koskaan ei ole "jämähtänyt" vaikka onkin jäänyt lämpimään autotalliin yöksi, aamulla on kiillotettu.potkuhousu kirjoitti: AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).
Alfa-Kem Oy:n sivuilla http://www.autokem.fi/-2K- suositellaan kuivumisajaksi mieluiten yön yli.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
ja kultasen purkin kyljessä lukee 15-60 min
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
-
- "Hölösuu"
AG:n Puna/Kulta on nyt 9-5:n mustassa pinnassa ja täytyy sanoa että tuli hienompi kuin osasin odottaa. Vahan olen aina levittänyt pyörivällä liikkeellä ja sillä nytkin lähti pikkunaarmut. Näyttäisi vieläpä siltä että 350ml pullot riittävät toiseenkin käsittelyyn, ehkä siten syksyllä. AG:n kiillostusliinat nukkaavat aivan saatanasti, melkein murenevat käsiin. Suosittelen jotain muuta.
Nyt ei sitten ole kesälomalla mitään
tekemistä kun autokin on vahattu. Pitäisköhän virittää se ahkapenkkien hoitokeskustelu henkiin. AG:lla näyttää olevan niidenkin hoitoaineita. Mahtavatko olla hyviä tuollaiseen mustaan sporttiverhoiluun..
Nyt ei sitten ole kesälomalla mitään

Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ma Heinä 04, 2005 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Ei sillä AG tuotteellakaan tarvitse ihan kauheasti läträtä joten laittakaa sitäkin mahdollisimman vähän. Liika menee vain harakoille. Valmistaja tietenkin tykkää koska tavara menee kaupaksi.
Oma aktiivisuuteni johtuu höyrypäisestä hinkkausinnostani, auton pitää olla aina kiiltävä ja puhdas
Kaikille hyvää kesää ja saa sen auton vahata vaikka viikottain jos laatuaikaa haluaa viettää
Oma aktiivisuuteni johtuu höyrypäisestä hinkkausinnostani, auton pitää olla aina kiiltävä ja puhdas

Kaikille hyvää kesää ja saa sen auton vahata vaikka viikottain jos laatuaikaa haluaa viettää

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Milloin tulet rasvaamaan Lepikän Lidlin kassalinjastot...voisit samalla pyyhkäistä ihmeaineellasi ja innollasi Tidin ja pari muuta autoa markkinointimielessä...lupaan ostaa samalla kassillisen ( pienen sellaisen ) ZZZainoa!potkuhousu kirjoitti: Oma aktiivisuuteni johtuu höyrypäisestä hinkkausinnostani, auton pitää olla aina kiiltävä ja puhdas

-
- "Hölösuu"
- Viesti:
9-3Tid käy rikkomassa yksi linja niin mä olen paikalla alle 48h ja samassa yhden autonkin laitan 

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Mitähän tuo kultainen oikeen sisältää, ihme litkuahan se koostumukseltaan on.9-5T kirjoitti:Yön yli kuivumisen suosituksen olen saanut itsekin.tevisu kirjoitti:Itse olen aina Glymin kultaisen antanut kuivua kunnolla (kuten purkin kyljessäkin sanotaan) ainakin pari tuntia. Koskaan ei ole "jämähtänyt" vaikka onkin jäänyt lämpimään autotalliin yöksi, aamulla on kiillotettu.potkuhousu kirjoitti: AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).
Aika hankalaa hahmottaa, että tuollainen plörö mitään ekstrasuojaa voi maalipinnalle tarjota. Ennenminkin tulee mieleen näyttelyautojen pikakiillotus hallissa Johnson Pled:illä

Itse hinkasin kotteron viikko takaperin juurikin AG:n punaisella ja kullalla, mutta en vakuuttunut tuon kultalitkun tarpeellisuudesta käyttöauton pintaan.
Tulihan siinä plasebo-efekti ainakin, kun vahalla kiillotetun pinnan laittoi sameeksi kultaliemellä ja sitten hinkasi taas pinnan kiiltämään

Elekää suuttuko kuitenkaan, minen varmaan osannu noita kemikaaleja käyttää oikein

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen