Piti sitten mennä peseen moottori...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Piti sitten mennä peseen moottori...

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Tuli puunaus kohtaus ja puunasin tonnarin sisältä ja päältä. Olis varmaan pitänyt jättää pesemättä moottori. Check Engine valo sytty palamaan eikä suostu sammuun. Annoin kyllä kuivua hyvän tovin ennen kuin läksin ajamaan ja kuivasin di-kaseti pistokkeet kuin myös ilmamassamittarin vastaavan.

Kysymys onkin mitäs ongelmia yleensä moottori pesun jälkeen on muilla ollut vai onko mitään? Minnehän sitä vettä olis voinut mennä kiusaa tekeen?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Kokeile irrottaa akunkenkä ~15min. ajaksi.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Jup, on irti parasta aikaa ja oli pesu tapahtumankin ajan irti.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mä paukauttelin meneen painepesurilla. Tulin just koelenkiltä, eikä enään CE valo palanut. Varmaankin jossain oli kosteutta ja se oli nyttemmin haihtunut. Piru, kun tuli vaan iso pelästys ilmamassamittarista, mut onneks toimii taas.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Sabo kirjoitti:Mä paukauttelin meneen painepesurilla. Tulin just koelenkiltä, eikä enään CE valo palanut. Varmaankin jossain oli kosteutta ja se oli nyttemmin haihtunut. Piru, kun tuli vaan iso pelästys ilmamassamittarista, mut onneks toimii taas.
Tästä varmaan opittiin se, että ei kannata pestä moottoria painepesurilla. Mielummin en pesisi ollenkaan. Voi tykätä huonoa, esim. DI-kasetti.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuka viitsii katsella likaista konehuonetta :D DI-kasetti pois pesun ajaksi, crc:tä pesun jälkeen liitoksiin, ja antaa koneen kuivua ennen käynnistämistä, mulla ei ainakaan ole ikinä ollut mitään ongelmia. Ensin liuottimet vaikuttamaan ja sitten painepesuria perään.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

DI-kasetti

Viesti Kirjoittaja mike »

Käytitkö kasetin pois paikoiltaan pesun jälkeen?

Itse aikoinaan kun pesin koneen ja varoin suihkimasta vettä DI:n päälle oli lopputulos kuitenkin se, että tulppien syvennyksessä oli vettä monta senttiä.

Eli jos peset koneen niin ehdottomasti myös DI-kasetti/tulppien peitelevy irti ja vedet pois!
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ng900aero kirjoitti:Kuka viitsii katsella likaista konehuonetta :D DI-kasetti pois pesun ajaksi, crc:tä pesun jälkeen liitoksiin, ja antaa koneen kuivua ennen käynnistämistä, mulla ei ainakaan ole ikinä ollut mitään ongelmia. Ensin liuottimet vaikuttamaan ja sitten painepesuria perään.

Vaan välttäkää talviolosuhteissa suoritettavaa pesua.
Vesi meni ainakin ton edellisen vm88 bendixlaitteeseen eikä tullut ulos.
Painepesurilla siis tuskin sinne letkulla vettä saa sisään vaikka täyttöreikä päällä onkin. :)
Kerran on ton nykysen konehuoneesta kompuran öljyt pessyt pois ja ei mitään ongelmia.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kyllä se prkleen CE valo vieläkin välillä vilahtaa. Näyttäis siltä (ainakin hetkellisen kulutus palkin mukaan), että veis valon palaessa enemmän bensaa. Muuten ei vaikuta ajoon valon palaminen mitenkään. Missäs pirussa kosteus luuraa?

9000CD23T :lle
Siis oliko sulla pesun jälkeen ilmamassamittarin putki veden peitossa? Jos oli niin säilykö itse mittari hengissä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Toivotaan jotta kesä kuivaa minkä kasteleekin.
Eli katsele viikko (Tällaiset kelitkin) ja jos vielä oireilee niin syyniin.
(Siis jos muuten käy hienosti eikä lisävaurioista ole toivoakaan).
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

konepellin "tiiviste"

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Omassa tonnarissa vaikuttais siltä, että hiekka ja muuta sontaa tulee konehuoneeseen (ainakin) konepellin etureunassa olevan tiivisteen "peittämästä" aukosta, kun tiiviste on ehkä jonkin verran kovettunut uuteen verrattuna.

Onko kukaan vaihtanut ko. tiivistettä, ja onko sitten ollut vaikutusta siihen minkä verran kuraa tulee konehuoneeseen?

Onkohan tollastakin tiiviistettä uutena jostain saatavissa?

kOO
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Vielä yks kysymys asiasta. Eli ce valo palaa silloin tällöin ja prkl ahdotkaan ei nouse sinne minne pitäis. Nyt jää karvan alle punasen rajan, kun ennen pirun pesua komeesti punasen puoli väliin. Mitkäs anturit tuohon vaikuttaa, muut kuin bypassi? Voikos tuota immua suihkutella jollain liuottimella vai kärsiikö se siitä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Sabo kirjoitti:Kyllä se prkleen CE valo vieläkin välillä vilahtaa. Näyttäis siltä (ainakin hetkellisen kulutus palkin mukaan), että veis valon palaessa enemmän bensaa. Muuten ei vaikuta ajoon valon palaminen mitenkään. Missäs pirussa kosteus luuraa?

9000CD23T :lle
Siis oliko sulla pesun jälkeen ilmamassamittarin putki veden peitossa? Jos oli niin säilykö itse mittari hengissä?

Se kosteus oli siellä IMMun kotelossa, huomasin kun naputtelin IMMua ja
jotenkin se kansi tuntui olevan irrallaan. ( kansi on alunperin tiivistetty silikoonilla )
Otin kannen irti ja siellä oli yksi potero täynnä vettä ( tässä poterossa on muuten ulosmenevät pistokkeet ) eli kaikki johtimet olivat veden peitossa.
No kaadoin kaikki vedet ulos ja CRC:llä varmistin vielä.
Missään tapauksessa kotelon alle ei pidä mennä puhaltelemaan paineilmaa.
Sillä siellä sisällä on melko juoksevan oloista "silikonia" luulinkin aluksi
että se on vettä. ( tätä eriste ainetta ei saa ottaa pois sieltä ).
Tämän jälkeen kansi takaisin paikalleen silikoonilla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Noniin. Ei sitten ole kesä kuivannut sitä mitä mä kastelin. Heitin äsken 200km tontulla ja keskikulutus 9.2. No ei se paljoo enempää ole kuin ennen, joka oli n. 7.5 maantie ajossa, ...tu. Ahdotkaan ei tosiaan nouse tarpeeks ylös, joten voiko vuotava bypass tehdä bensan kulutukselle hallaa? Ja antaako se CE valoa? (joka nyt palaa jatkuvasti.) Isoiten pelottaa tuo IMMU, mutta eikös se rykis aikas radikaalisti, jos siinä olis vikaa? Ja vielä... mites lambda, voiko aiheuttaa ahtojen laskun, jos on romu?

Ideoita kellään? Taas tekis mieli ajaa valmetilla ton yli...
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin