Piti sitten mennä peseen moottori...
Piti sitten mennä peseen moottori...
Tuli puunaus kohtaus ja puunasin tonnarin sisältä ja päältä. Olis varmaan pitänyt jättää pesemättä moottori. Check Engine valo sytty palamaan eikä suostu sammuun. Annoin kyllä kuivua hyvän tovin ennen kuin läksin ajamaan ja kuivasin di-kaseti pistokkeet kuin myös ilmamassamittarin vastaavan.
Kysymys onkin mitäs ongelmia yleensä moottori pesun jälkeen on muilla ollut vai onko mitään? Minnehän sitä vettä olis voinut mennä kiusaa tekeen?
Kysymys onkin mitäs ongelmia yleensä moottori pesun jälkeen on muilla ollut vai onko mitään? Minnehän sitä vettä olis voinut mennä kiusaa tekeen?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Mä paukauttelin meneen painepesurilla. Tulin just koelenkiltä, eikä enään CE valo palanut. Varmaankin jossain oli kosteutta ja se oli nyttemmin haihtunut. Piru, kun tuli vaan iso pelästys ilmamassamittarista, mut onneks toimii taas.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tästä varmaan opittiin se, että ei kannata pestä moottoria painepesurilla. Mielummin en pesisi ollenkaan. Voi tykätä huonoa, esim. DI-kasetti.Sabo kirjoitti:Mä paukauttelin meneen painepesurilla. Tulin just koelenkiltä, eikä enään CE valo palanut. Varmaankin jossain oli kosteutta ja se oli nyttemmin haihtunut. Piru, kun tuli vaan iso pelästys ilmamassamittarista, mut onneks toimii taas.
Kuka viitsii katsella likaista konehuonetta
DI-kasetti pois pesun ajaksi, crc:tä pesun jälkeen liitoksiin, ja antaa koneen kuivua ennen käynnistämistä, mulla ei ainakaan ole ikinä ollut mitään ongelmia. Ensin liuottimet vaikuttamaan ja sitten painepesuria perään.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
DI-kasetti
Käytitkö kasetin pois paikoiltaan pesun jälkeen?
Itse aikoinaan kun pesin koneen ja varoin suihkimasta vettä DI:n päälle oli lopputulos kuitenkin se, että tulppien syvennyksessä oli vettä monta senttiä.
Eli jos peset koneen niin ehdottomasti myös DI-kasetti/tulppien peitelevy irti ja vedet pois!
Itse aikoinaan kun pesin koneen ja varoin suihkimasta vettä DI:n päälle oli lopputulos kuitenkin se, että tulppien syvennyksessä oli vettä monta senttiä.
Eli jos peset koneen niin ehdottomasti myös DI-kasetti/tulppien peitelevy irti ja vedet pois!
ng900aero kirjoitti:Kuka viitsii katsella likaista konehuonettaDI-kasetti pois pesun ajaksi, crc:tä pesun jälkeen liitoksiin, ja antaa koneen kuivua ennen käynnistämistä, mulla ei ainakaan ole ikinä ollut mitään ongelmia. Ensin liuottimet vaikuttamaan ja sitten painepesuria perään.
Vaan välttäkää talviolosuhteissa suoritettavaa pesua.
Vesi meni ainakin ton edellisen vm88 bendixlaitteeseen eikä tullut ulos.
Painepesurilla siis tuskin sinne letkulla vettä saa sisään vaikka täyttöreikä päällä onkin.

Kerran on ton nykysen konehuoneesta kompuran öljyt pessyt pois ja ei mitään ongelmia.
Kyllä se prkleen CE valo vieläkin välillä vilahtaa. Näyttäis siltä (ainakin hetkellisen kulutus palkin mukaan), että veis valon palaessa enemmän bensaa. Muuten ei vaikuta ajoon valon palaminen mitenkään. Missäs pirussa kosteus luuraa?
9000CD23T :lle
Siis oliko sulla pesun jälkeen ilmamassamittarin putki veden peitossa? Jos oli niin säilykö itse mittari hengissä?
9000CD23T :lle
Siis oliko sulla pesun jälkeen ilmamassamittarin putki veden peitossa? Jos oli niin säilykö itse mittari hengissä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
konepellin "tiiviste"
Omassa tonnarissa vaikuttais siltä, että hiekka ja muuta sontaa tulee konehuoneeseen (ainakin) konepellin etureunassa olevan tiivisteen "peittämästä" aukosta, kun tiiviste on ehkä jonkin verran kovettunut uuteen verrattuna.
Onko kukaan vaihtanut ko. tiivistettä, ja onko sitten ollut vaikutusta siihen minkä verran kuraa tulee konehuoneeseen?
Onkohan tollastakin tiiviistettä uutena jostain saatavissa?
kOO
Onko kukaan vaihtanut ko. tiivistettä, ja onko sitten ollut vaikutusta siihen minkä verran kuraa tulee konehuoneeseen?
Onkohan tollastakin tiiviistettä uutena jostain saatavissa?
kOO
Vielä yks kysymys asiasta. Eli ce valo palaa silloin tällöin ja prkl ahdotkaan ei nouse sinne minne pitäis. Nyt jää karvan alle punasen rajan, kun ennen pirun pesua komeesti punasen puoli väliin. Mitkäs anturit tuohon vaikuttaa, muut kuin bypassi? Voikos tuota immua suihkutella jollain liuottimella vai kärsiikö se siitä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Sabo kirjoitti:Kyllä se prkleen CE valo vieläkin välillä vilahtaa. Näyttäis siltä (ainakin hetkellisen kulutus palkin mukaan), että veis valon palaessa enemmän bensaa. Muuten ei vaikuta ajoon valon palaminen mitenkään. Missäs pirussa kosteus luuraa?
9000CD23T :lle
Siis oliko sulla pesun jälkeen ilmamassamittarin putki veden peitossa? Jos oli niin säilykö itse mittari hengissä?
Se kosteus oli siellä IMMun kotelossa, huomasin kun naputtelin IMMua ja
jotenkin se kansi tuntui olevan irrallaan. ( kansi on alunperin tiivistetty silikoonilla )
Otin kannen irti ja siellä oli yksi potero täynnä vettä ( tässä poterossa on muuten ulosmenevät pistokkeet ) eli kaikki johtimet olivat veden peitossa.
No kaadoin kaikki vedet ulos ja CRC:llä varmistin vielä.
Missään tapauksessa kotelon alle ei pidä mennä puhaltelemaan paineilmaa.
Sillä siellä sisällä on melko juoksevan oloista "silikonia" luulinkin aluksi
että se on vettä. ( tätä eriste ainetta ei saa ottaa pois sieltä ).
Tämän jälkeen kansi takaisin paikalleen silikoonilla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Noniin. Ei sitten ole kesä kuivannut sitä mitä mä kastelin. Heitin äsken 200km tontulla ja keskikulutus 9.2. No ei se paljoo enempää ole kuin ennen, joka oli n. 7.5 maantie ajossa, ...tu. Ahdotkaan ei tosiaan nouse tarpeeks ylös, joten voiko vuotava bypass tehdä bensan kulutukselle hallaa? Ja antaako se CE valoa? (joka nyt palaa jatkuvasti.) Isoiten pelottaa tuo IMMU, mutta eikös se rykis aikas radikaalisti, jos siinä olis vikaa? Ja vielä... mites lambda, voiko aiheuttaa ahtojen laskun, jos on romu?
Ideoita kellään? Taas tekis mieli ajaa valmetilla ton yli...
Ideoita kellään? Taas tekis mieli ajaa valmetilla ton yli...
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon