kimmop kirjoitti:Ja päivitys tähän:
Konalassa Subarun työn vastaanottaja joka tuuraa Saab-kavereita kävi eilen ajamassa ja totesi että ohjaus on vakiona noin epämääräisesti tehostettu ja paukkuu toisinaan käännettäessä.
Ei kuulu ohjauksen "ominaisuuksiin" todellakaan paukkua - ehkä ko. liikkeessä on totuttu, että joissakin sen edustamissa tuotteissa on vastaavan tyyppisesti oireilevia vikoja/ominaisuuksia ja annetaan sama selitys (torjunta) muillekin merkeille.
Perustan näkemykseni mm. Audilla ajettuun reiluun 200tkm:ään ja sen aikana vaihdettuihin lukemattomiin etupään alatukivarsien tms. kumipusliin. Ko. auto alkoi aina paukkumaan kadunkulmissa käännettäessä. Sittemmin ko. rakennetta on kuulemma vahvistettu/muutettu eli en tiedä onko vastaavaa ongelmaa enää esim. Audeissa - tuskin.
Vastaavan kuuloisen paukkeen syyksi eräässä omistamassani "Williams" Renaultissa paljastuivat jousi/iskunvaimennin yhdistelmän yläpäässä olevien kääntölevyjen laakeroinnin pettäminen n. 40tkm:n kohdalla.
Mutta sen verran Saabin osalta vielä, että olen joskus lukenut tuolta ameriikan foorumeilta, että joihinkin yksilöihin on jouduttu vaihtamaan ohjausakseli ja käsittääkseni silloin oli syynä jonkinasteinen kolina. Kts. Saabcentral.com ellet ole jos siellä vieraillut.