Kokeillaas kuluttajansuojan pitävyyttä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Kokeillaas kuluttajansuojan pitävyyttä

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Joops, kyllästyin nyt tohon naksumiseen ja kirjoitin kirjeen Autotalo Laakkoselle Tampereelle ja kerroin että käytän tätä "kuuden kuukauden virheolettama"-korttia ja ehdotan että asia hoidetaan Konalan Laakkosella Tampereen piikkiin. Samalla tsekataan onko joku tukivarsi/vetonivel/hammastanko rikki kun paukahtelee käsille pienissä nopeuksissa tehtävissä käännöksissä.

Kiinnisaamani automyyjän kommentti, kun selvitin vikoja oli:"Niin sää meinaat että nää muka jotenkin kuulus meille?". Ei herättänyt luottamusta mutta toivottavasti pomomiehet osaavat ton lakipuolen paremmin.

Pieniä juttuja nää luultavasti rahallisesti on mutta varsinkin ton jälkimmäisen kanssa voi joutua tappelemaan Suomen GM:n takuukäytännön kanssa ja mä jätän sen mieluummin Laakkosen ja GM:n väliseksi :)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Jahah, ja nyt Tampereen Laakkoselta soitti myyntipäällikkö N.N., joka alkuun oli vähän sitä mieltä että ei nää jutut kyllä heidän piikkiin kuulu, koska käytetty auto on kyseessä ja "ei tää kuuden kuukauden virheolettama tässä päde ja on tää kuluttajansuojalaki vähän monimutkaisempi että ei me tätä sarana-asiaa ainakaan hoideta kun sehän voi olla jopa tuon auton ominaisuus".

Kehittävän keskustelun jälkeen lupa näyttää autoa Konalan Laakkosella tuli mutta kaikkia kustannuksia en tule kuulemma missään tapauksessa saamaan takaisin. Ei kovin isoja pisteitä Tampereen putiikille, kai se on totuttava siihen että karvan alta 30 000 EUR käytetty auto on niin halpa ettei sellaisen ostajana voi olettaa saavansa palvelua kaupan jälkeen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Ja päivitys tähän:

Konalassa Subarun työn vastaanottaja joka tuuraa Saab-kavereita kävi eilen ajamassa ja totesi että ohjaus on vakiona noin epämääräisesti tehostettu ja paukkuu toisinaan käännettäessä. Vaikea uskoa mutta tämä on ns. virallinen totuus.

Naksunta tuntuu näillä keleillä tulevan ja menevän, eilen saatiin pientä kilinää aikaan mutta auto käy vielä loppuviikosta tai maanantaina diagnoosissa ja jos ei kilinää paikallisteta niin luovutan ja vien ton omaan piikkiini Länsi-Autoon. Työnjohtaja totesi että jos vikaa ei löydy niin "ei sitä aleta purkamaan kun ei tiedetä missä se vika on, se voi olla vaikka irronnut pistehitsaus tms."

Hieno tuote.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eikö mitään kautta saa vastaavaa esimerkkiä ongelmatapauksesta ja miten se on hoidettu ?

kummaa touhua :evil:
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

saabracing kirjoitti:eikö mitään kautta saa vastaavaa esimerkkiä ongelmatapauksesta ja miten se on hoidettu ?

kummaa touhua :evil:
Onhan näitä hoidettu asiallisesti pilvin pimein, tosin silloin on yleensä merkkinä Lexus tai Volvo. Pitänee harkita.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

kimmop kirjoitti:Ja päivitys tähän:

Konalassa Subarun työn vastaanottaja joka tuuraa Saab-kavereita kävi eilen ajamassa ja totesi että ohjaus on vakiona noin epämääräisesti tehostettu ja paukkuu toisinaan käännettäessä.
Ei kuulu ohjauksen "ominaisuuksiin" todellakaan paukkua - ehkä ko. liikkeessä on totuttu, että joissakin sen edustamissa tuotteissa on vastaavan tyyppisesti oireilevia vikoja/ominaisuuksia ja annetaan sama selitys (torjunta) muillekin merkeille.

Perustan näkemykseni mm. Audilla ajettuun reiluun 200tkm:ään ja sen aikana vaihdettuihin lukemattomiin etupään alatukivarsien tms. kumipusliin. Ko. auto alkoi aina paukkumaan kadunkulmissa käännettäessä. Sittemmin ko. rakennetta on kuulemma vahvistettu/muutettu eli en tiedä onko vastaavaa ongelmaa enää esim. Audeissa - tuskin.

Vastaavan kuuloisen paukkeen syyksi eräässä omistamassani "Williams" Renaultissa paljastuivat jousi/iskunvaimennin yhdistelmän yläpäässä olevien kääntölevyjen laakeroinnin pettäminen n. 40tkm:n kohdalla.

Mutta sen verran Saabin osalta vielä, että olen joskus lukenut tuolta ameriikan foorumeilta, että joihinkin yksilöihin on jouduttu vaihtamaan ohjausakseli ja käsittääkseni silloin oli syynä jonkinasteinen kolina. Kts. Saabcentral.com ellet ole jos siellä vieraillut.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti:
Mutta sen verran Saabin osalta vielä, että olen joskus lukenut tuolta ameriikan foorumeilta, että joihinkin yksilöihin on jouduttu vaihtamaan ohjausakseli ja käsittääkseni silloin oli syynä jonkinasteinen kolina. Kts. Saabcentral.com ellet ole jos siellä vieraillut.
Saabcentralia olen toisinaan lukenut mutten ole kumpaakaan ongelmistani siellä törmännyt.

Hammastankoa tai jotain ohjauksen osaa minä epäilin mutta kun tuo on kerran kunnossa huollon mielestä niin se sitten on ja ei sille mitään mahda. Toivottavasti ei joskus paukahda hajalle isossa vauhdissa...
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Muistaakseni hain tuolla termillä: "steering column".

Valitettavasti en ehdi nyt hakea juuri sitä juttua, kun pitää lähteä hakemaan lukkopultit SS:n vanteisiin :D . Mutta kyllä noista oireista juttua tuolla haulla pitäisi löytymän.

Olihan sinulle asennettu etujousiin ne kumiset "kolinan poistajat"? Eivät varmaankaan ole syynä noihin oireisiin, mutta voivat myös aiheuttaa puuttuessaan meteliä - natinaa, pauketta ja lonksahtelua. 2004:ssa ne on vakiona, 2003:sta ne puuttuvat - ja kysymyksessä oli nimenomaan tehtaan mallivuodet, eivätkä ne ajankohdat jolloin auto on tehty.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti:Muistaakseni hain tuolla termillä: "steering column".

Valitettavasti en ehdi nyt hakea juuri sitä juttua, kun pitää lähteä hakemaan lukkopultit SS:n vanteisiin :D . Mutta kyllä noista oireista juttua tuolla haulla pitäisi löytymän.

Olihan sinulle asennettu etujousiin ne kumiset "kolinan poistajat"? Eivät varmaankaan ole syynä noihin oireisiin, mutta voivat myös aiheuttaa puuttuessaan meteliä - natinaa, pauketta ja lonksahtelua. 2004:ssa ne on vakiona, 2003:sta ne puuttuvat - ja kysymyksessä oli nimenomaan tehtaan mallivuodet, eivätkä ne ajankohdat jolloin auto on tehty.
Pyysin asentamaan joskus mutteivät suostuneet tekemään tuota takuuna, autostahan takuu loppuikin jo tammikuussa.

On muuten hinta pudonnut kevään aikana näillä aika rajusti, kysäisin parista liikkeestä ja tuosta näkyis vaihdossa saavan sen 22 t€. Veholla vähän vähemmän :)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

kimmop kirjoitti:On muuten hinta pudonnut kevään aikana näillä aika rajusti, kysäisin parista liikkeestä ja tuosta näkyis vaihdossa saavan sen 22 t€. Veholla vähän vähemmän :)
Minkä auton ja varustetason vaohtotarjouksesta on kysymys? Siis mikä auto sulla on?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

peinu kirjoitti:
kimmop kirjoitti:On muuten hinta pudonnut kevään aikana näillä aika rajusti, kysäisin parista liikkeestä ja tuosta näkyis vaihdossa saavan sen 22 t€. Veholla vähän vähemmän :)
Minkä auton ja varustetason vaohtotarjouksesta on kysymys? Siis mikä auto sulla on?
9-3 SS Linear Business vm. 2003. Perusvarustuksen lisäksi aut.ilm., vakkari, ES2-7, parkkitutka, sadetunnistin ja häly.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

no, pistetäämpäs se sitten mahdollisten tulevien autojen listalle :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

peinu kirjoitti:no, pistetäämpäs se sitten mahdollisten tulevien autojen listalle :)
Osta pois multa. Hjuva auto ;)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

[/quote]
On muuten hinta pudonnut kevään aikana näillä aika rajusti, kysäisin parista liikkeestä ja tuosta näkyis vaihdossa saavan sen 22 t€. Veholla vähän vähemmän :)[/quote]

Aikamoisen vähän ovat tarjonneet - ellei sitten ole kilsoja aivan hirmuisesti mittarissasi. Nuo pyynnit ovat netissäkin muutamaa 150tkm ajettua poikkeusta lukuun ottamatta sitten aivan muuta kuin mitä sinulle kerrotusta hyvityshinnasta voisi päätellä.

Itse olen ajellut nyt tuolla SS:llä noin vuoden verran ja en minä ainakaan ole erityisemmin huolissani hyvityshintojen laskusta - tottakai alkupään kilometrit ovat niitä kalliimpia ja jos nyt vaihtaisin autoa, niin tulisi aivan liikaa takkiin. En kuitenkaan vaihda autoa kovin nopealla syklillä, vaan jos auto toimii odotetusti, niin se menee vaihtoon vasta tuossa päälle 100tkm:ssa ja silloin ikävä kyllä oli merkki mikä tahansa, niin lähestulkoon vain kilometrit vaikuttavat siihen mitä hyvitystä autosta saa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

kimmop kirjoitti:
peinu kirjoitti:
kimmop kirjoitti:On muuten hinta pudonnut kevään aikana näillä aika rajusti, kysäisin parista liikkeestä ja tuosta näkyis vaihdossa saavan sen 22 t€. Veholla vähän vähemmän :)
Minkä auton ja varustetason vaohtotarjouksesta on kysymys? Siis mikä auto sulla on?
9-3 SS Linear Business vm. 2003. Perusvarustuksen lisäksi aut.ilm., vakkari, ES2-7, parkkitutka, sadetunnistin ja häly.
Aikamoisen vähän ovat tarjonneet - ellei sitten ole kilsoja aivan hirmuisesti mittarissasi. Nuo pyynnit ovat netissäkin muutamaa 150tkm ajettua poikkeusta lukuun ottamatta sitten aivan muuta kuin mitä sinulle kerrotusta hyvityshinnasta voisi päätellä.

Itse olen ajellut nyt tuolla SS:llä noin vuoden verran ja en minä ainakaan ole erityisemmin huolissani hyvityshintojen laskusta - tottakai alkupään kilometrit ovat niitä kalliimpia ja jos nyt vaihtaisin autoa, niin tulisi aivan liikaa takkiin. En kuitenkaan vaihda autoa kovin nopealla syklillä, vaan jos auto toimii odotetusti, niin se menee vaihtoon vasta tuossa päälle 100tkm:ssa ja silloin ikävä kyllä oli merkki mikä tahansa, niin lähestulkoon vain kilometrit vaikuttavat siihen mitä hyvitystä autosta saa.
Vastaa Viestiin