Ahtaa huonosti ja syö öljyä helvetisti...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Ahtaa huonosti ja syö öljyä helvetisti...

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Lisäsin öljyä tuossa juuri tikun yläkohtaan asti alle 500km sitten... Nyt sitä on menny hieman yli sentti!!.

Toinen ongelma on myös ahtojen pysyminen... Piikkiä antaa ehkä jopa 0,9bar asti, apc:n f-potikan arvosta riippuen, mutta ne tippuvat hyvin nopeasti 0,5-0,6bar, auto on siis laiska ISOLLA ällällä...

Molemmat ongelmat ovat ilmenneet n. 10000-5000km sisällä...

Turbossa ei ole välyksiä juuri lainkaan, mutta käsittääkseni se voi silti polttaa tuota öljyä? öljytikkuun ei tule majoneesia, paisarissa ei kupli, tulpat ovat erittäin hyvän näköiset ja muutenkin auto tuntuu toimivan hyvin, noita vikoja lukuunottamatta...


Apuja kaivattaisiin. Kiitos!
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kenties jälkikäytöt unohtuneet ja ahtimen öljypaluu tukkeentunut palaneesta öljystä? Itselle kävi noin ja savutus oli lopulta mahtava... eikä ahtanut kun ahtimen läpi tuleva öljy laski oktaanilukemaa ja nakutti ennenaikojaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ite oon kyllä hyvin jälkikäyttänyt... Entisestä omistajasta ei sit tietoa... Pitääkö kone sit nostaa pois, jos vaihtaa esim uuden paluuletkun?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvitse paluuputken irrotusta ja putsausta varten konetta nostaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Mitä öljyä?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

5w40. Nyt ajellaan halvoilla litkuilla, sitä kun menee melkein yhtä paljon kuin bensaa :P (king oils). Ennen oli Castrol magnatec gtx. Synteettistä tietenkin... Huomenna katson ja putsaan tuon öljyletkun, katsotaan mitä se on syönyt...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ei siis öljypaluuputki tukkeennu mihinkään.. vaan ahtimen sisältä se öljypaluukanava, vaatii ahtimen purkamisen.

Olen miettinyt, että saisikohan sitä kaivettua rautalangalla pois sitä palanutta öljymoskaa sieltä ahtimesta jos irrottaisi öljypaluuputken edestä... puhtaaksihan sitä ei saa, mutta näin tilapäisratkaisuna..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Nyt on turbo, pakosarja ja moottorin tukikiinnike irti... Paluuputki ei ollut tukossa... Tarviiko turbo tasapainottaa uusiksi jos sen putsaisi?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

omasta tonnarista ku on melkein kaikki viat nyt käyty jo läpi ja se syö aika kohtuullisesti öljyä ja savuttaakin jonkun verran ja ahdot ei nouse millään yli ton puolenvälin, niin voisko olla samaa vikaa mullakin?
BMW 525iA Touring Executive
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Noniin, ahto-ongelma selvitetty. Syynä oli väsynyt bensapumppu, joten kävi erityisen laihalla... :(
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Vastaa Viestiin