Meni sitten sopivasti helteillä ilmastoinnin kiilahihna poikki ja nyt on hieman vaikeuksia hahmottaa miten se uusi oikein paikoilleen kiristetään ja kuuluuko sen kiertää jostain...?
Tyhmä kysymys, tiedän
Haulla yritin jo mutta näin yhtäkkiä ei silmiin osunut sopivaa tietoa...
Se kiertää sen hinnapyörän kautta. Kiristämisessä itsessään oli jokin jippo
Muistaakseni se oli aika jännä systeemi eli jostain väännettiin isommalla kiintoavaimmella hihnapyörää kauemmas ja se lukittiin samalla pienemmällä avaimella. Luulisi idean selviävän edellisenkin perusteella, kun rakennetta hieman tarkkailee.
Hihnahan kulkee kampiakselilta kiristimelle ja siitä kompuralle. Siis ei mitään ihmeellisiä mutki matkassa.
Kiristimessä on päässä muistaakseni 14mm lukite mutteri tai pultti. Sen aukaisemalla kiristin liikkuu ja siitä sai kiristintä liikuteltua muistaakseni 17mm:llä. Tämä oli joko hylsyllä ja jatkolla kompuran alta tai sitten samasta välistä kuin 14mm avain, mutta rullan toiselta puolen.
Ei nyt millään muista kun nää muistikuvat oli keväältä -04
Se jäi aivan varmasti mieleen että ahdasta oli käsille siis saabiksi
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Löysäät siis 31, sitten siirrät pyörän 30:tä pyörittämällä niin että saat uuden hihnan kampiakselin ja kompressorin pyörälle ja lopulta kiristinpyörälle, sitten 30:tä toiseen suuntaan kääntämällä hihna sopivaksi, ja lopuksi 31 tiukalle.
Viimeksi muokannut jus, La Heinä 17, 2010 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jep, 13millistä löysälle, rulla siirtyy seitentoista millisellä. Sitten kolmellatoista lukitaan pyörä. Kaksi kiintolenkkiä, helppo homma.
Rystysetkin pysyy ehjinä.
Hei voisko joku laittaa ton kuvan uusiks tai selittää maalais kielelllä miten tota kireyttä säädetään ku itelläki napsahti hihna poikki ja läski ei osaa ilman apua laittaa uutta paikoilleen.