Satkun kone jumissa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Satkun kone jumissa

Viesti Kirjoittaja t8 »

Kone ei jaksa pyöriä startilla, vaikka akussa on virtaa, johdot vaan lämpenevät. Vauhtipyörästäkään ei jaksa käsin pyörittää. Asetelman pulteista kun pyöräyttää lenkkiavaimella, niin liikahtaa muutaman sentin. Auto on seissyt talven ja tänä kesänä käytetty yhteensä ehkä 5 min ajan. Lämmöt eivät kerenneet nouseman tuossa ajassa juuri yhtään. Koneessa on nesteet ja öljyt tallessa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Eikö kukaan osaa auttaa? :(
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Koita vaikka hinata.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kokeile pyörittää väärinpäin?

Hihnapyörän kampuran pulttiin saa aika hyvin voimaa, kumpaan suuntaan tahansa sitten pyöritti. Mutta ei kyllä kuulosta hyvältä jos on noin pahasti jumahtanut kiinni.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kokeile ottaa tulpat pois jos on vettä pytyssä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Tulpat irtikin on pyöritelty, muttei auttanut. Ajattelin että olisko vesipumppu tai laturi leikannut kiinni.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

t8 kirjoitti:Tulpat irtikin on pyöritelty, muttei auttanut. Ajattelin että olisko vesipumppu tai laturi leikannut kiinni.
Sehän selviää nappaamalla kiilahihnat irti. Vaikea tosin uskoa, että mikään apulaite olisi noin pahasti jumahtanut
#1970
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

ah79 kirjoitti:
t8 kirjoitti:Tulpat irtikin on pyöritelty, muttei auttanut. Ajattelin että olisko vesipumppu tai laturi leikannut kiinni.
Sehän selviää nappaamalla kiilahihnat irti. Vaikea tosin uskoa, että mikään apulaite olisi noin pahasti jumahtanut
Ei ollut aikaa irroitella kuin ohjaustehostimen hihna, se ei ainakaan ollut jumissa. En kyllä itsekään usko että laturi tai vesipumppu olisi jumissa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kokeile laittaa tulpanreijistä reilusti crc:tä ja öljyä sisään ja anna liota, sitten kokeile pyöräyttää. kuulostaa kyllä aika pahalta :(
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

gls kirjoitti:kokeile laittaa tulpanreijistä reilusti crc:tä ja öljyä sisään ja anna liota, sitten kokeile pyöräyttää. kuulostaa kyllä aika pahalta :(
Tällä konstilla Saatiin mun vanha tuplis käyntiin. Oli 8 vuotta seisonut.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

gls kirjoitti:kokeile laittaa tulpanreijistä reilusti crc:tä ja öljyä sisään ja anna liota, sitten kokeile pyöräyttää. kuulostaa kyllä aika pahalta :(
Toinen hyvä keino on petrooli.nykyään vaan harvalla on säilössä.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

starttia kait voi kokeilla siten että antaa virtaskaa suoraan ilman solenoidia, silloin pelkkä startti pyörii iloisesti.
30 mm hylsyn hitsaat metriseen lattarautaan ( noin 8 mm * 50 mm) ja hylsyä vielä joutuu vähän laikalla madaltamaan. 6- kanttinen olisi kait parempi. sillä kun petrooli/ CRC- hoidon jälkeen vääntää niin luulisi helpottavan.
stara
ju60ni
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 13:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ju60ni »

Ei piruja seinälle, mutta kaverilla oli venttiili pudonnut. Pyörähti jonkun matkaa, sitten stoppi kuin seinään.
Starttimoottorissa on voimaa PALJON , jos sillä ei pyöri, vaikka virtaa on, voi epäillä makaanista estettä.
95 2,3 vireessä
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ettei startti oo jotekkin juuttunut vauhtipyörälle ja siten jumittaa koko moottorin?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Kone lähti nyt laakista käyntiin, mutta kiekat ei nousseet yli 1500. Kone oli käynnissä ehkä 30sek ajan. Vähän ajan päästä koitin uudelleen ja 10 sek sahaamisen jälkeen lähti käymään, muttei kiertänyt enää kuin 1000 kier/min. Vauhtipyörä tuntui yhtä "jäykältä" kuin ennenkin.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Vastaa Viestiin