Kone ei jaksa pyöriä startilla, vaikka akussa on virtaa, johdot vaan lämpenevät. Vauhtipyörästäkään ei jaksa käsin pyörittää. Asetelman pulteista kun pyöräyttää lenkkiavaimella, niin liikahtaa muutaman sentin. Auto on seissyt talven ja tänä kesänä käytetty yhteensä ehkä 5 min ajan. Lämmöt eivät kerenneet nouseman tuossa ajassa juuri yhtään. Koneessa on nesteet ja öljyt tallessa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Hihnapyörän kampuran pulttiin saa aika hyvin voimaa, kumpaan suuntaan tahansa sitten pyöritti. Mutta ei kyllä kuulosta hyvältä jos on noin pahasti jumahtanut kiinni.
gls kirjoitti:kokeile laittaa tulpanreijistä reilusti crc:tä ja öljyä sisään ja anna liota, sitten kokeile pyöräyttää. kuulostaa kyllä aika pahalta
Tällä konstilla Saatiin mun vanha tuplis käyntiin. Oli 8 vuotta seisonut.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
starttia kait voi kokeilla siten että antaa virtaskaa suoraan ilman solenoidia, silloin pelkkä startti pyörii iloisesti.
30 mm hylsyn hitsaat metriseen lattarautaan ( noin 8 mm * 50 mm) ja hylsyä vielä joutuu vähän laikalla madaltamaan. 6- kanttinen olisi kait parempi. sillä kun petrooli/ CRC- hoidon jälkeen vääntää niin luulisi helpottavan.
stara
Ei piruja seinälle, mutta kaverilla oli venttiili pudonnut. Pyörähti jonkun matkaa, sitten stoppi kuin seinään.
Starttimoottorissa on voimaa PALJON , jos sillä ei pyöri, vaikka virtaa on, voi epäillä makaanista estettä.
Kone lähti nyt laakista käyntiin, mutta kiekat ei nousseet yli 1500. Kone oli käynnissä ehkä 30sek ajan. Vähän ajan päästä koitin uudelleen ja 10 sek sahaamisen jälkeen lähti käymään, muttei kiertänyt enää kuin 1000 kier/min. Vauhtipyörä tuntui yhtä "jäykältä" kuin ennenkin.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98