900i 16v -89vm 133hv EI KAT .Kulku hukassa
900i 16v -89vm 133hv EI KAT .Kulku hukassa
Isäukolla otsikon mukainen auto. Kulku on kaasutin saabin luokkaa.
Kirjan mukaisesti säädetty ilmamassamittaria vastus mittarilla. Sille oli jokin arvo annettu ,en muista paljonko se oli.
Myös co mittaus tehty 1,5%. Ei vaikuta kulkuun.
NTC vastus mittauksien mukaan ok. Suodattimet Kaikki vaihdettu. Samoin tulpat.
Puola uuden näköinen ,ei mitattu.
Jakajan kannet sun muut sinne suunnalle laitettu.
Kuumalangan hehku pelaa.
Polttoaine pumppu vaihdettu vasta myös.
???Onko siis mahdollista että massamittari on silti sökö???????
Muita vaihtoehtoja ??
Voiko sytkän ennakkoa säätää ,hihnapyörän suunnalla ei näkynyt ainakaan tässä mitään asennon tunnistinta ??????? Paljonko on ennakko?
Loppuun vielä kyssäri . Käykö kaikkien OG900 16v koneiden NTC vastukset ristiin ??
Kirjan mukaisesti säädetty ilmamassamittaria vastus mittarilla. Sille oli jokin arvo annettu ,en muista paljonko se oli.
Myös co mittaus tehty 1,5%. Ei vaikuta kulkuun.
NTC vastus mittauksien mukaan ok. Suodattimet Kaikki vaihdettu. Samoin tulpat.
Puola uuden näköinen ,ei mitattu.
Jakajan kannet sun muut sinne suunnalle laitettu.
Kuumalangan hehku pelaa.
Polttoaine pumppu vaihdettu vasta myös.
???Onko siis mahdollista että massamittari on silti sökö???????
Muita vaihtoehtoja ??
Voiko sytkän ennakkoa säätää ,hihnapyörän suunnalla ei näkynyt ainakaan tässä mitään asennon tunnistinta ??????? Paljonko on ennakko?
Loppuun vielä kyssäri . Käykö kaikkien OG900 16v koneiden NTC vastukset ristiin ??
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
hakemalla minä ainakin hain tuon parhaan kulun immulla, säädin siihen ohje-arvoon nii ei kyllä mennyt mihinkään..
onko siinä 017 immu? mulla oli semmonen tossa jos tarvetta..
niin ja sytytystä ei voi säätää, tai voisihan sitä kai sitten jos asento anturin paikkaa muuttaisi. 95 bensalla oli ennekot ihan päin peetä ja vaelsi koko ajan 98 rauhottui siihen luokkaa 15-17 astetta.
onko siinä 017 immu? mulla oli semmonen tossa jos tarvetta..
niin ja sytytystä ei voi säätää, tai voisihan sitä kai sitten jos asento anturin paikkaa muuttaisi. 95 bensalla oli ennekot ihan päin peetä ja vaelsi koko ajan 98 rauhottui siihen luokkaa 15-17 astetta.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
CE valo ei pala ajossa. Toiminta siis normaalia. Paljonko immu maksaa? Et päästöjä katsonut kun kulku oli kohdallaan?
Edit:
Turboissa voi säätää kuitenkin sytkää ???
Onko vapari i16v Ei kat . jotenkin eri sitten kun ei voi?
Edit:
Turboissa voi säätää kuitenkin sytkää ???
Onko vapari i16v Ei kat . jotenkin eri sitten kun ei voi?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
juu, turboissa voi, niissä kun on normaali hall/alipaine jakaja.
i16 on EZK, jakajaan ei mene mitään muita kuin tulpan johdot, ei auta vaikka sitä kieputtelisi paitsi sitten kun tarpeeksi kääntää niin hyppää kipinä väärään pyttyyn
EZK säätää sytkän nakutus anturin, asento tunnistimen, kierrosluvun ja kaasuläpän asennon mukaan, olikohan vielä oktaani tunnistinkin...
i16 on EZK, jakajaan ei mene mitään muita kuin tulpan johdot, ei auta vaikka sitä kieputtelisi paitsi sitten kun tarpeeksi kääntää niin hyppää kipinä väärään pyttyyn

EZK säätää sytkän nakutus anturin, asento tunnistimen, kierrosluvun ja kaasuläpän asennon mukaan, olikohan vielä oktaani tunnistinkin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Aikoinaan
Aikoinaan omassa satkussa(-89 16v) samaa vikaa. Edes ilmamassamittarin mittaaminen nauhoittavalla flukella ei auttanut. Saman näköiset käppyrät molemmilla, mutta uudella vain toimi ja kulki paremmin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
i16V:n sytytyksen "perussäätö" tehdään siitä mustasta boksista joka about samoilla main kuin turboissa on APC-boksi eli kuskin etulokarista. Jakajan asennolla ei ole mitään merkitystä sytytykseen kuin, että jakaja laitetaan omaan merkkiinsä kannessa (osuu kipinä oikeaan sylinteriin).
Itse säädöstä mulla ei ole mitään tarkempaa tietoa miten se tehdään. Niin ja korkeamman oktaanin kone tunnistaa ilmeisemmin nakuanturilla...
Itse säädöstä mulla ei ole mitään tarkempaa tietoa miten se tehdään. Niin ja korkeamman oktaanin kone tunnistaa ilmeisemmin nakuanturilla...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001