900i 16v -89vm 133hv EI KAT .Kulku hukassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

900i 16v -89vm 133hv EI KAT .Kulku hukassa

Viesti Kirjoittaja 900i »

Isäukolla otsikon mukainen auto. Kulku on kaasutin saabin luokkaa.
Kirjan mukaisesti säädetty ilmamassamittaria vastus mittarilla. Sille oli jokin arvo annettu ,en muista paljonko se oli.
Myös co mittaus tehty 1,5%. Ei vaikuta kulkuun.
NTC vastus mittauksien mukaan ok. Suodattimet Kaikki vaihdettu. Samoin tulpat.
Puola uuden näköinen ,ei mitattu.
Jakajan kannet sun muut sinne suunnalle laitettu.
Kuumalangan hehku pelaa.
Polttoaine pumppu vaihdettu vasta myös.

???Onko siis mahdollista että massamittari on silti sökö???????
Muita vaihtoehtoja ??

Voiko sytkän ennakkoa säätää ,hihnapyörän suunnalla ei näkynyt ainakaan tässä mitään asennon tunnistinta ??????? Paljonko on ennakko?

Loppuun vielä kyssäri . Käykö kaikkien OG900 16v koneiden NTC vastukset ristiin ??
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Eikö todellakaan CHECK ENGINE pala mittaristossa? :?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hakemalla minä ainakin hain tuon parhaan kulun immulla, säädin siihen ohje-arvoon nii ei kyllä mennyt mihinkään..
onko siinä 017 immu? mulla oli semmonen tossa jos tarvetta..

niin ja sytytystä ei voi säätää, tai voisihan sitä kai sitten jos asento anturin paikkaa muuttaisi. 95 bensalla oli ennekot ihan päin peetä ja vaelsi koko ajan 98 rauhottui siihen luokkaa 15-17 astetta.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

CE valo ei pala ajossa. Toiminta siis normaalia. Paljonko immu maksaa? Et päästöjä katsonut kun kulku oli kohdallaan?

Edit:
Turboissa voi säätää kuitenkin sytkää ???
Onko vapari i16v Ei kat . jotenkin eri sitten kun ei voi?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu, turboissa voi, niissä kun on normaali hall/alipaine jakaja.
i16 on EZK, jakajaan ei mene mitään muita kuin tulpan johdot, ei auta vaikka sitä kieputtelisi paitsi sitten kun tarpeeksi kääntää niin hyppää kipinä väärään pyttyyn :roll:
EZK säätää sytkän nakutus anturin, asento tunnistimen, kierrosluvun ja kaasuläpän asennon mukaan, olikohan vielä oktaani tunnistinkin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Aikoinaan

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Aikoinaan omassa satkussa(-89 16v) samaa vikaa. Edes ilmamassamittarin mittaaminen nauhoittavalla flukella ei auttanut. Saman näköiset käppyrät molemmilla, mutta uudella vain toimi ja kulki paremmin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

i16V:n sytytyksen "perussäätö" tehdään siitä mustasta boksista joka about samoilla main kuin turboissa on APC-boksi eli kuskin etulokarista. Jakajan asennolla ei ole mitään merkitystä sytytykseen kuin, että jakaja laitetaan omaan merkkiinsä kannessa (osuu kipinä oikeaan sylinteriin).

Itse säädöstä mulla ei ole mitään tarkempaa tietoa miten se tehdään. Niin ja korkeamman oktaanin kone tunnistaa ilmeisemmin nakuanturilla...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Putki tukossa?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kaiken muun mittaamisen ohessa varmaan paikallaan katsoa puristuksetkin. Siinä ei kauaa kestä ja tuleepahan suljettua pois muutama mekaaninen vikamahdollisuus.
Vastaa Viestiin