vedon puute alakierroksilla

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

vedon puute alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

oisko jollain tietoa miss mahtais olla vikaa ku auto tuntuu puhdittomalta alakierroksilla.
nykäsee vähän reilus paris tonnissa sit meno maistuu täydell kaasul kiihdyttäessä en huomaa tehon puutetta kuin aika ajoin mut tosi paska ajaa ku nykäsee alakierroksilla tai siis siel tapahu mitään.

autoni on900se vm-1995 vapaasti hengittävä 2.0 litranen .
olen uusinu virranjakajan kannen pyörijän ja tulpat mut huomasin just että ovat myyneet mulle väärät tulpa näyttää ohjekirjan mukaan olevan turbo moottoriin tarkoitetut tulpat onkohan tällä vaikutusta?
auttakaa yksinkertaista ja tyhmää.
edellinen autoni oli vanhempaa korimallia oleva 2.0 16v eikä siinä ollu mitään vikaa
Viimeksi muokannut samppa1976, Ma Heinä 11, 2005 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikke
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mikke »

No silloin kun mulla tuollainen itsellä oli, niin samalla tavalla se käyttäytyi. Ainakin alan lehdissä olleiden testien mukaan tuo on koneen ominaisuus, eikä siis sinällään mikään tekninen vika. Tuossa koneessa vain on surkea alavääntö, ei kai sille oikein mitään voi. Kyllä senkin kanssa silti oppii elämään.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Ei hitto, ostas säkillinen välimerkkejä.

Konehan on aika hengetön alakierroksilla, tasakaasulla ajelee 1500-2000 kierroksilla nätisti, mutta kiihdytykseen vaaditaan paljon enemmän. 2.0 vapaastihengittävältä ei voi paljoa enempää odottaa :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

vedon puute alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

noh jos se on sen tyyppinen tuo moottori niin ei voi sit mitään.
täytyy opetella elämään sen kanssa.
mut nuo tulpat vaihdan kuitenkin kiitoksia.
jouni10
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Maalis 12, 2005 20:35

alakierrokset

Viesti Kirjoittaja jouni10 »

Havainto omasta 2 litraisesta vapaasti hengittävästä on samansuuntainen, täysin ponneton ainakin vanhemman matalapaineturbon jälkeen.
Onko niin ettei asiaan saa korjausta kuin autoa vaihtamalla?
Olin hetken Xantian omistaja ja siinä boxin päivitys toi pientä lohtua
saman suuntaiseen ongelmaan.
Jouni
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

vedon puute alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

noh nyt on vaihdettu tulpat ja auto muuttu tosi paljon. nykiminen lakkas siihen paikkaan. nyt on jotkut platina kärki tulpat
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: vedon puute alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

samppa1976 kirjoitti:noh nyt on vaihdettu tulpat ja auto muuttu tosi paljon. nykiminen lakkas siihen paikkaan. nyt on jotkut platina kärki tulpat
Noi on mun mielestä ainoat oikeat tulpat tuohon autoon, ainakin mulla oli. Eikä tarvii olla kokoaika vaihtamassa. Mutta vääntöön alakierroksilla se ei auta :cry: . Vaikka nyt on autona 9-3t niin silti kaipaan edelleen og900 2.1 koneella. Se lähti liikkeelle kun vaan nosti kytkimen..... ei nykiny ei kakonut vain meni.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

vedon puute alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

ei se auttanu alavääntöön mut nykiminen lakkas. mulla on myös ikävä og900 matalapaine turbolla oli tosi mukava ja alavääntöa riitti. :cry: plussaa on uudessa ilmastointi. :lol:
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

NG satkun vaparilla pitää opetella ajamaan. Ohituksissa maantiellä turha varovaisuus pois. Kolmosella riittää nopeutta 140 asti. Vitosella on turha ohitella kahdeksankympin alueella, jos ei oo ohituskaistaa.
Tämän huomanneena, olen jo paljon tyytyväisempi autooni.

Turboon kyllä vaihdan heti kun on mahdollisuus. Tyttöystäväkin sano vitosvaihteella ohittaessaan, että "eihän tää kiihdy mihinkään".
No turbotetun ostoa odotellessa....
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Myös 1. vaihde on välitykseltään melko pitkä ja se vaikuttaa myös.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Vastaa Viestiin