Halvattu, että olet nopee.Mimmi kirjoitti:Kokeiles Jaska Total Quartz Synth. 9000 5W40, tämä sopii erinomaisesti tonttuihin (onhan suositusnumero on mallinimessäkin).
Täytyy kokeilla, mistä sitä saa

Vikakoodit luettu:valtteri kirjoitti:Taas varmaan joku hel....tin tyyppivika on tuossa pojan tontussa, tyhjäkäynnillä käy hel...tin huonosti , kun kierrokset nousee yli 2500 niin taas toimiii ,,, ehkä lievää nykimistä.
1. kokeilu toista di-kasettia ei vaikutusta.
2. vaihdettu tulpat , vanhat oli siistin harmaat
3. imm:n "Tema" oli testannut, kuulemma ehjä
4. kokeiltu toisella lh boxilla
5. kokeiltu toisella di/apc boxilla
6. ruiskutettu crc:tä tyhjäkäyntimoottorin putkeen/ ehkä vähän vaikutusta
on se nii pas...isessa paikassa 234:sessa,, ce valo vilkkuu välillä,,,
7. bensapumppu 6kk vanha
onko jollain hyviä vinkkejä ??? toisaalta taitaa olla paras hakea vikakoodit "pajalta" niin selviää tuokin vika ??? "toivottavasti"
valtteri kirjoitti:
blahblahblah....
Tuo mainitsemasi vaihteiston öljypumpun kansi alkoi kiinnostamaan. Vaihdettiinko pumpun sisäpuolinen kansi (varmastikin), mitkä olivat oireet ja miltä vanha kansi näytti? Olettaen tietysti, että olet itse ollut projektissa osallisenaJouniCSE kirjoitti:Tässä mun lista välillä 172tkm-213tkm.
-Di-kasetti
-Automaattilaatikon öljypumpun kansi
-Öljynjäähdytin (vuoto)
-Lämppärin kenno
-jäähdytin (joku sakemanni särkeny liian kireellä klemmarilla muovipäädyn)
-Erinäinen kasa letkunpätkiä konehuoneeseen.
-Iskarit+Jouset
Tulossa on ainakin lähiaikoina takajarruremontti ja vaihteiston keskipakosäätimen O-renkaat.
Bensapumppu ja noi tasapainoakselihommat vähän jänskättää koska ne heittäytyy hankalaks.
Pelkästään se kansiosa siinä piti vaihtaa.Henkka #2283 kirjoitti: Tuo mainitsemasi vaihteiston öljypumpun kansi alkoi kiinnostamaan. Vaihdettiinko pumpun sisäpuolinen kansi (varmastikin), mitkä olivat oireet ja miltä vanha kansi näytti? Olettaen tietysti, että olet itse ollut projektissa osallisena
OolraitJouniCSE kirjoitti:Pelkästään se kansiosa siinä piti vaihtaa.Henkka #2283 kirjoitti: Tuo mainitsemasi vaihteiston öljypumpun kansi alkoi kiinnostamaan. Vaihdettiinko pumpun sisäpuolinen kansi (varmastikin), mitkä olivat oireet ja miltä vanha kansi näytti? Olettaen tietysti, että olet itse ollut projektissa osallisena
Momentinmuunninhan tulee tuosta sisään ja ja se "holkki" ts. liukulaakeri oli kulunu paskaks ja koko turbiini pääsi vähän elämään. Oireena oli jurnuttava ääni ja öljyvuoto (3l/viikossa!!). Isoin homma oli tietenkin laatikon irrotus. Kai sen vanhankin olis saanu korjattua jos siihen reikään olis prässänny uuden liukulaakerin.
Oli pronssinvärinen ja se tilalle laitettukin oli pronssinvärinen. Se vanha oli tosi väljä, ihan pääsi heilumaan kunnolla.Henkka #2283 kirjoitti: OolraitIhan kiinnostuksesta kysyin, itse olen juuri tehnyt täyden automaattirempan, ja tuo öljypumpun kaula myöskin aiheutti probleemia. Muistatko, että oliko siellä sun laatikossa "teräksenvärinen" vai pronssinen laakeri? Omassani oli meinaat ei-pronssi laakeri, joka oli hangannut alapuolisen kytkimen kaulan p*skaksi. Korjaamokirjassa kerrotaan käyttämään nimenomaan pronssilaakeria, joka aikaansaa oikeanlaisen laakeroinnin.
Oolrait, sulla oli sitten lähtökohtaisesti asia kondiksessa. Mulla oli joku päässyt "ranettamaan" väliin, ja tulokset sen mukaisia. Vaikka eräällä pajalla sanoivatkin, että tehtaallakin olisi asennettu noita ei-prossisia laakereita. Sitä kuitenkin epäilen, koska käytönnössä silloin siitä kaulasta jäisi uupumaan kokonaisuudessaan laakerointi.JouniCSE kirjoitti:Oli pronssinvärinen ja se tilalle laitettukin oli pronssinvärinen. Se vanha oli tosi väljä, ihan pääsi heilumaan kunnolla.Henkka #2283 kirjoitti: OolraitIhan kiinnostuksesta kysyin, itse olen juuri tehnyt täyden automaattirempan, ja tuo öljypumpun kaula myöskin aiheutti probleemia. Muistatko, että oliko siellä sun laatikossa "teräksenvärinen" vai pronssinen laakeri? Omassani oli meinaat ei-pronssi laakeri, joka oli hangannut alapuolisen kytkimen kaulan p*skaksi. Korjaamokirjassa kerrotaan käyttämään nimenomaan pronssilaakeria, joka aikaansaa oikeanlaisen laakeroinnin.