og900: Ilmastointia, toinen flekti aina päälle napista?
og900: Ilmastointia, toinen flekti aina päälle napista?
Aero on menossa ensi vk:lla ilmastointipajalle, saa nähdä mitä tapahtuu. Autossa on kaksi flektiä, toinen ilmastoinnille. Tulisiko tämän toisen flektin lähteä aina päälle nappia painettaessa, vaikka itse kompressori ei ole vuosikausiin pyörinytkään (ei mitään kylmäaineita sisällä)? Ajattelin vain, että ennen pajallakäyntiä voisi yrittää itse etsiä mahd. vikaa tms..
Kiitoksia!!
Nopeaa on tämä toiminta, kohtahan foorumia pitää alkaa markkinoimaan "Mimmi-vastaa" -toiminnolla
Kuullostaa hyvältä, jos mikään paikka ei vuoda (hah!), niin pelkällä kylmäaineella voi olla vaikutuksia matkustusmukavuuteen. 3-ovinen og900 on melkoinen sauna, varsinkin tummilla nahkapenkeillä. 2003 vain tuli vastaan -85 900 T8A, jonka ilmastointi oli (tietenkin) tyhjentynyt, mutta napista painamalla lähti flekti pyörimään. Omassa Aerossa on ilmeisesti toinenkin flektikytkin, jonka toimivuudesta ei ole oikein tietoa. Nojaa, ensi vk:lla on viisaampi.

Kuullostaa hyvältä, jos mikään paikka ei vuoda (hah!), niin pelkällä kylmäaineella voi olla vaikutuksia matkustusmukavuuteen. 3-ovinen og900 on melkoinen sauna, varsinkin tummilla nahkapenkeillä. 2003 vain tuli vastaan -85 900 T8A, jonka ilmastointi oli (tietenkin) tyhjentynyt, mutta napista painamalla lähti flekti pyörimään. Omassa Aerossa on ilmeisesti toinenkin flektikytkin, jonka toimivuudesta ei ole oikein tietoa. Nojaa, ensi vk:lla on viisaampi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
En tiedä miten se on tehtaalta lähtiessä toiminut, mutta omassa 900i -87:ssa molemmat flektit lähtevät pyörimään heti kun napista painaa. Kompura lähtee pyörimään parin sekunnin päästä.
Ja jos oikein muistan, niin talvella flektit eivät lähde pyörimään ilmastointinappia painamalla.
Ja jos oikein muistan, niin talvella flektit eivät lähde pyörimään ilmastointinappia painamalla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Korjaamokäsikirjalla onneen?
Tuossa on ns. ideaa, täytyy vain tarkistaa, etten jo omaa moista opusta! Korjaamokäsikirjat noin yleensäkin voisi olla asianmukainen hankinta, kun tuo kakkos-saabi on vielä hengissä. Jos Espoo on kaukana, niin täytyy koittaa tähdätä esim. seuraaviin potkiaisiin, kun ei ole vieläkään onnistunut osallistumaan 

ng900aero kirjoitti:Mulla olis Petteri sulle og900:n korjauskäsikirjat joissa on juurikin noiden lisäherkkujen ohjeet ja filosofia täydellisinä, voisin heittää ne joskus Espooseen
Ei Espoo ole kaukana, toki voin tuoda nuo "prujut" sinne, mutta tuleppa joka tapauksessa potkijaisiin, ei siellä liian montaa talladega rosso -aeroa ole näkynyt, yksi taisi olla joskus? Potkijaisissa on oikein mukava tunnelma, itsekin olen esteiden vuoksi joutunut olemaan pois useaan otteeseen 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Lisäflekti pyörii aina, kun ilmastointi on kytketty päälle. Ainoa mikä on ennen lisäflektiä, on kuivaimen kyljessä oleva painekytkin.
Systeemiä voi hieman tsekata laittamalla siihen painekytkimen piuhoihin hyppylanka ja sitten laittaa ilmastointi päälle KONEEN OLLESSA SAMMUTETTUNA. Lisäflektin pitäisi mennä päälle.
Kompura saa kylmäaineesta voitelunsa eikä siis kuivana pyörittäminen ole todellakaan suotavaa.
Sen lisäksi kannattaa tsekata tuleeko siihen kompuran piuhaan +12V. Jos näin on, antaa kaikki ohjauslaitteet virran läpi. (siis järjestyksessä: painekytkin, jäähdytysveden lämpöanturi, rele ja jäätymissuojatermostaatti, oliko muita?). Joku puhui, että kompuran sisällä on vielä lämpökytkin joka katkaisee kompuran toiminnan jos kompura kuumenee liikaa. Ja tietysti se kompuran magneettikytkin jää vielä testaamatta. Lisäflekti ottaa ohjausvirtansa tuosta listasta heti painekytkimen jälkeen.
Ja niistä flekteistä vielä:
Slisäflekti pyörii aina ilmastoinnin ollessa kytkettynä.
Auton oma flekti pyörii aina, kun kompurakin. Tosin kompuralla on parin sekunnin viive verrattuna flektiin. Syy? Magneettikytkimen toiminta?
EDIT: Kirotusvihreitä...
EDIT2: Lisäflektin ohjaus lisätty
Systeemiä voi hieman tsekata laittamalla siihen painekytkimen piuhoihin hyppylanka ja sitten laittaa ilmastointi päälle KONEEN OLLESSA SAMMUTETTUNA. Lisäflektin pitäisi mennä päälle.
Kompura saa kylmäaineesta voitelunsa eikä siis kuivana pyörittäminen ole todellakaan suotavaa.
Sen lisäksi kannattaa tsekata tuleeko siihen kompuran piuhaan +12V. Jos näin on, antaa kaikki ohjauslaitteet virran läpi. (siis järjestyksessä: painekytkin, jäähdytysveden lämpöanturi, rele ja jäätymissuojatermostaatti, oliko muita?). Joku puhui, että kompuran sisällä on vielä lämpökytkin joka katkaisee kompuran toiminnan jos kompura kuumenee liikaa. Ja tietysti se kompuran magneettikytkin jää vielä testaamatta. Lisäflekti ottaa ohjausvirtansa tuosta listasta heti painekytkimen jälkeen.
Ja niistä flekteistä vielä:
Slisäflekti pyörii aina ilmastoinnin ollessa kytkettynä.
Auton oma flekti pyörii aina, kun kompurakin. Tosin kompuralla on parin sekunnin viive verrattuna flektiin. Syy? Magneettikytkimen toiminta?
EDIT: Kirotusvihreitä...
EDIT2: Lisäflektin ohjaus lisätty