Pate vai MPM dumppi??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Harrimatias kirjoitti:Ja vielä kerran pitää tyhmän kysyä että saiko tuohon -96 2.0T (185hv) malliin missä trionic5 vai mikä olikaan ni laittaa dumppia?
Voi laittaa
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

AP kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Ja vielä kerran pitää tyhmän kysyä että saiko tuohon -96 2.0T (185hv) malliin missä trionic5 vai mikä olikaan ni laittaa dumppia?
Voi laittaa
ja syy tähän oli siis se että tässä T5:sessa ei ole sitä ilmamäärämittaria vai mikäs se nyt olikaan, onko tämä hölmö nyt tajunnu jotain jo oikein?
Saab 900 2.0t Cab -97
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

kyllä jotain tais mennä perille :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

mutta onko tuolla mitään merkitystä kumpi on pellin alla, dump vai by-bass? ja jos kyseessä on vielä tomaattivaihteinen?
Saab 900 2.0t Cab -97
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Voinkos minä laittaa tuota paten dumppia omaan koslaani? -91 CD 2.3T koneella, mitä vikoja on odotettavissa? Ammattimiehet eivät suosi tuota ja ovat varoitelleet kovasti haittavaikutuksista...

*vaikka se liikkuu, kiva sen olis pihistäkin*
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Voit. Kaasuläpän perussäätö pitää vaan olla kohillaan, ettei auto sammu vaihteenvaihdon yhteydessä, kun seos menee rikkaalle.
Foxbody turbo
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Kerta täällä nyt keskustellaan bybass / dump viritelmistä niin onko syytä huoleen.. :
Ajelin ikkuna auki, luu teinimäisesti ulkona ja tottakai pikkaisen kiihdytin saballa, samalla kun lopetin kaasuttamisen niin bybass suhahti??
Autossa on "viggen" mallin bybass... joko pitää uutta ostaa???
Saako bybass suhahtaa???
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

suhisee se orkkiskin hieman...
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Kyllä mullakin suhahteli se muovinen Boschin-bypass vaikka vaihdoin K&N:n vapaavirtaussuotimen takaisin paperiseenkin :shock:
Mun luullakseni tuo ei ennen lastun ja putkiston vaihtoa suhahdellut, mutta nyt on suhissut jo kolmatta vuotta.
Tosin en tainnut olla parin ekan vuoden aikana ajellut kertaakaan ikkuna auki. Sit kun ruutu auki ajellessani yritin kuulostella JT:n röörin mahd vuotoa niin kuulin ton bypassin pihahduksen.
Eikä orkkis-bypassin pihahdus ollut mikään olematon vaan jos tuota tiesi kuunnella niin sen kuuli ruudut suljettuinakin jos ei mankkaa ollut päällä.

Nykyisin pihahduksia kuuluu Forge-bypassin männän liikkeistä ja eri säätöjousia käyttäessä sihahduksen nuotti vaihtuu :D
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Muistaako joku ulkoa mikä on tuon letkukiinnityksen koko ?
Saab 900 2.0t Cab -97
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Harrimatias kirjoitti:Muistaako joku ulkoa mikä on tuon letkukiinnityksen koko ?
25mm, mikäli tarkoitat sitä isompaa. Alipaineeseen on 4mm sisähalkaisijaltaan oleva letku.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Airo tuppaa sihisimään vähän turhankin paljon... vappavirtaussuodatin siinä on, ei tietääkseni muuta. "Flunssanen" ritsa... välillä hävettää ajella :?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
ÄÄÄTTSIHHHh
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja ÄÄÄTTSIHHHh »

oon kans ihan keltanokka mikä turboihin ja saabeihin tulee mutta sellasen ostin, eli asiaan mulla olis vm.95 9000 2.0t 150hv niin saako siihen laittaa dumppia vai häiriintyykö siinä joku 8O ? en tiä onko se t5 vai t7 jos sillä ny merkitystä on! kiitoksia etukäteen :D
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Voit pistää dumpin ihan hyvin. Tonnareissa ei ole T7:aa ollut koskaan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

itsellä autossa tuo vasemmanpuoleinen ja toiminut loistavasti..suosittelen

http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... liset.html
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Vastaa Viestiin