OG900 90-93 900S mallit oli matalapaineturboja.
NG900 (uusi korimalli) alkaen loppuvuodesta ´93
mallinimenä 900S on perus iivari. S-kertoo siinä varustetasoa.
Montoya kirjoitti:Sellanen tuntuma olis, että OG:ssa ei vuonna -93 ollut enää S-mallia. Ei ole ainakaan ikinä tullut vastaan
Kyllä niitä matalapaineturboja tehtiin vielä -93. Ainakin Teknikens Värld'in "Alla bilar -93" -kataloogin mukaan.
Ässien vähäisyys johtunee Saabin moottorivalikoiman monipuolisuudesta ja 90-luvun lamasta. 2,1-litrainen on lähellä sitä ominaisuuksiltaan ja hinnaltaankin halvempi. 1993 Suomessa uusien autojen myynti kävi tosi huonosti.
Olisiko jopa niin, että -93 ei tuotu muuta kuin tuota 2,1 classic mallia suomeen, ehkä joku avo lisäksi? Nyt joku jolla on muu -93 alkup. suomi auto voi korjata tämän tiedon vääräksi.
Turbo S taitaa olla joillakin markkinoilla ollut nimike. Samainen malli on SPG jenkeissä ja meilläpäin tunnetaan aerona. Pelkkä OG 900S on sitten matalapaineturbo.
Tuota nimikehommaa on meikäläinenkin miettiny. Onko muuten vanhemmissa og aeroissa rekisteriotteessa aero merkintää? Tuossa isän autossa on TurboS merkintä vaikka auto on alkuperäinen aero ja suomiauto... eli olisiko nämä suomeenkin myydyt viimeiset -93 mallin aerot olleet TurboS nimikkeellä?
KKuisma kirjoitti:Tuota nimikehommaa on meikäläinenkin miettiny. Onko muuten vanhemmissa og aeroissa rekisteriotteessa aero merkintää? Tuossa isän autossa on TurboS merkintä vaikka auto on alkuperäinen aero ja suomiauto... eli olisiko nämä suomeenkin myydyt viimeiset -93 mallin aerot olleet TurboS nimikkeellä?
Kyllä ainakin sen -84:n otteessa luki, josta aikoinaan kauppaa yritin tehdä.