900S?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

900S?

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

Eli eikö ton pitäis olla matalapaineturbo? Missähän vuosimallissa mahdollisesti jäi pois, vai onko mua taas kusetettu...
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

OG900 90-93 900S mallit oli matalapaineturboja.
NG900 (uusi korimalli) alkaen loppuvuodesta ´93
mallinimenä 900S on perus iivari. S-kertoo siinä varustetasoa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Sellanen tuntuma olis, että OG:ssa ei vuonna -93 ollut enää S-mallia. Ei ole ainakaan ikinä tullut vastaan :?:
9-5 2,3t -03
#2514
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Montoya kirjoitti:Sellanen tuntuma olis, että OG:ssa ei vuonna -93 ollut enää S-mallia. Ei ole ainakaan ikinä tullut vastaan :?:
Kyllä niitä matalapaineturboja tehtiin vielä -93. Ainakin Teknikens Värld'in "Alla bilar -93" -kataloogin mukaan.

Ässien vähäisyys johtunee Saabin moottorivalikoiman monipuolisuudesta ja 90-luvun lamasta. 2,1-litrainen on lähellä sitä ominaisuuksiltaan ja hinnaltaankin halvempi. 1993 Suomessa uusien autojen myynti kävi tosi huonosti.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Koistinen
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 14:29
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Koistinen »

OK. Kiitokset tiedoista. Kun kävin autoliikkeessä katsomassa yhtä -93 900 ässää, oli juuri tuo uudempi korimalli niin eihän siellä turboa ollut...
Taas se koistinen kikkailee...
9000 T16 CC M89
Jäsen # 2593
protossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja protossi »

Olisiko jopa niin, että -93 ei tuotu muuta kuin tuota 2,1 classic mallia suomeen, ehkä joku avo lisäksi? Nyt joku jolla on muu -93 alkup. suomi auto voi korjata tämän tiedon vääräksi.
#1688
900 "S" 3D -92
900 T16 3D -85
900 C 3D -89
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

NG900 (uusi korimalli) alkaen loppuvuodesta ´93
mallinimenä 900S on perus iivari. S-kertoo siinä varustetasoa.
900S (93 ->)voi olla moottoriltaan 2.0i, 2,3i tai turbo. S kertoo vain varustelutason.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

NG900 (uusi korimalli) alkaen loppuvuodesta ´93
mallinimenä 900S on perus iivari. S-kertoo siinä varustetasoa.
900S (93 ->)voi olla moottoriltaan 2.0i, 2,3i tai turbo. S kertoo vain varustelutason.
Anteeksi lainaus meni väärinpäin ensin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Protossi
Nyt joku jolla on muu -93 alkup. suomi auto voi korjata tämän tiedon vääräksi.
Isä osti viime viikolla -93 vuosimallin og TurboS:n (Aero), auto on tosin otettu käyttöön syksyllä -92.
Kimmo #1373
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Turbo S taitaa olla joillakin markkinoilla ollut nimike. Samainen malli on SPG jenkeissä ja meilläpäin tunnetaan aerona. Pelkkä OG 900S on sitten matalapaineturbo.
# 419 Vesa Pohjalainen
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Tuota nimikehommaa on meikäläinenkin miettiny. Onko muuten vanhemmissa og aeroissa rekisteriotteessa aero merkintää? Tuossa isän autossa on TurboS merkintä vaikka auto on alkuperäinen aero ja suomiauto... eli olisiko nämä suomeenkin myydyt viimeiset -93 mallin aerot olleet TurboS nimikkeellä?
Kimmo #1373
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

KKuisma kirjoitti:Tuota nimikehommaa on meikäläinenkin miettiny. Onko muuten vanhemmissa og aeroissa rekisteriotteessa aero merkintää? Tuossa isän autossa on TurboS merkintä vaikka auto on alkuperäinen aero ja suomiauto... eli olisiko nämä suomeenkin myydyt viimeiset -93 mallin aerot olleet TurboS nimikkeellä?
Kyllä ainakin sen -84:n otteessa luki, josta aikoinaan kauppaa yritin tehdä.

Tuo turbo S ajatuksesi on varmaan oikeaan osunut
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin