Mitä eroa CS ja CSE välillä ja kulutuksista...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Mitä eroa CS ja CSE välillä ja kulutuksista...

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

9000 tulossa pian hankintaan uskollisen 900:n tilalle, ja CS:ät olleet kiikarissani jo jonkin aikaa. Askarruttaa tuo ero CS:n CSE:n välillä. Konkreettista eroa?

myös kulutuspuoli syynissä. Aihetta onkin jo varmaan jauhettu riittämiin, mutten selvää vastausta haullakaan löytänyt...

Mahtaako 2,0:n ja 2,3:n välillä olla suurtakaan eroa kulutuksessa? Turboja olen karsastanut, mutta olisiko litra / sata kilometriä lisää suht oikea arvaus kulutuksen lisääntymiseen? Tietysti oma ajokäyttäytyminen on se suurin tekijä, mutta näppituntumalla...?

Alkaa olla kiire hankkia, joten kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen. Tietoa kaivataan kipeästi.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=cse

Tossa aihe, jossa keskustellaan CS:n ja CSE:n eroista...

Kulutuspuolella veikkaisin, että erot ei ole noin valtavia. Aikalailla taitaa samoihin mennä maantieajossa. Mene ja tiedä, eipä ole 2.3 litraisesta kokemuksia...
Itselläni on 2.0i automaattilaatikolla ja todella sievällä/tasaisella maantieajolla pääsee 7,5 litran kulutukseen, mutta normaalissa maantieajossa (rajoitusten mukaan) kulutus yleensä painuu 8,5 pintaan. Automaatilla on osuutta asiaan varmaankin se litra/100 km.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei ne CSE:n varusteet niin paljoa enempää paina, että kulutuksessa olis jotain suuria eroja. :-)

Mutta joo, tää on puitu niin monta kertaa puhki tää kulutusasia, että tuskinpa kellään on enää vanhoihin threadeihin lisättävää?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Iso kone turbolla vie vähemmän kuin kakslitranen vapari.
96 M75 i12 5-speed ;)
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Ansis kirjoitti:Iso kone turbolla vie vähemmän kuin kakslitranen vapari.
Joo näinhän se tosiaan taitaa olla.. tuo 2.3 turbo on kaikkein taloudellisin.. ainakin paperilla
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Fundamental kirjoitti:
Ansis kirjoitti:Iso kone turbolla vie vähemmän kuin kakslitranen vapari.
Joo näinhän se tosiaan taitaa olla.. tuo 2.3 turbo on kaikkein taloudellisin.. ainakin paperilla
Heh :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Minä en pysty millään sanomaan että 2.3T olisi taloudellisempi kuin 2.0i :D
Edellinen vajaa puolimiljoonaa ajettu vapari tonttu meni hyvällä ajolla n. 7l keskikulutuksella mutta yleensä n. 8-9l satasella seka-ajoa(matkapainotteista).. Ja nykyinen 2.3T menee matkalla n. 8-8.5l ja sit seka-ajoa n. 10l satasella(matkapainotteista).... Tosin saa nyt nähdä kun konerempan saa loppuun niin kuinka muuttuu lukemat...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Mulla on viimeisen vuoden ajalta kokemusta molemmista, sekä CS että CSE. Melko lyhyen tuttavuuden perusteellakin voin sanoa, että turbo kuluttaa hieman enemmän. Vaparilla, mikä oli vuosimallia-91 pääsin sekä ajotieturin että Nesteen kylmäaseman mittarin mukaan 6,7-7,0 lukemiin matkaajossa. Nykyinen matalapaineturbo -97 vie noin 0,8- 1,0 litraa enemmän satasella. Syytä en moiseen tiedä, mutta huonolla fysiikantuntemuksellakin voisi veikata ettei lisätehoa saa ilmaiseksi. Olkoon vääntökäppyrät millaiset hyvänsä. Sitä paitsi vaparin alavääntö tuntui selkeästi paremmalta kuin tässä "uudessa" turbossa. Yrittänen kyllä hakea muutosta asiaan tässä syksyllä Maptunilta. Ja kulutus nousee edelleen...
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Fviddy eikai kukaan ostaa saabbia sen pienen kulutuksen vuoksi. Melkein sama vaikka veis 15 litraa sataselle. Ite oon parhaillaan ajellu tuolla vanhalla turbolla maantiellä seittemään litraan.
9000 aero -97, 9000 cde -96
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Turbolla saa helposti isoja kulutuslukemia, kun kiihdyttelee rivakasti. Vauhdin kasvatus vie aina energiaa ja mitä nopeammin vauhtia kasvattaa, sitä enemmän kuluu energiaa. Tasaisessa matka-ajossa 2.3T tuntuu vievän vähemmän kuin 2.0i, mutta kun turbolla tulee syystä tai toisesta käytettyä tehoreserviä toisinaan hyväksi, niin kokonaiskulutus nousee helposti suuremmaksi kuin vaparilla.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mikkoz kirjoitti:Fviddy eikai kukaan ostaa saabbia sen pienen kulutuksen vuoksi. Melkein sama vaikka veis 15 litraa sataselle. Ite oon parhaillaan ajellu tuolla vanhalla turbolla maantiellä seittemään litraan.



Paitsi minä ostin 9-5 Aeron juuri taloudellisuuden vuoksi. Täysahtopaine rules :!:

Matka-ajossa pienin kulutus välille Tallinna- Praha oli 6,3 l/100 km keskinopeudella 78 kmh cruisea ja ilmastointia käyttäen. Autobahn 150 kmh cruisella ja ilmastoinnilla vie 9,1 sataselle.

Tosin nyt +29°C helteellä vei Kaavilta Imatralle ajaessa 6,8 keskinopeudella 81. :evil:
96 M75 i12 5-speed ;)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ansis kirjoitti:
Mikkoz kirjoitti:Fviddy eikai kukaan ostaa saabbia sen pienen kulutuksen vuoksi. Melkein sama vaikka veis 15 litraa sataselle. Ite oon parhaillaan ajellu tuolla vanhalla turbolla maantiellä seittemään litraan.



Paitsi minä ostin 9-5 Aeron juuri taloudellisuuden vuoksi. Täysahtopaine rules :!:

Matka-ajossa pienin kulutus välille Tallinna- Praha oli 6,3 l/100 km keskinopeudella 78 kmh cruisea ja ilmastointia käyttäen. Autobahn 150 kmh cruisella ja ilmastoinnilla vie 9,1 sataselle.

Tosin nyt +29°C helteellä vei Kaavilta Imatralle ajaessa 6,8 keskinopeudella 81. :evil:
Ihanko vain kulutuksen takia? Varmaan ois siihen hommaan löytynyt näppärä AX-Citikka :wink:

Sori, oli pakko....
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Hei hei poijjaat!!!

Tästähän voisi pian äkkinäinen saada kuvan että CS on vapari ja CSE turbo, eli Saabin kielellä E tarkoittaa turboa.

E on lopulta kuitenkin vain varustelumerkintä (mutta kuitenkin voi olla auto samoilla varusteilla ilman E:tä ja E:n kanssa...)

Selkeää eikö totta?
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin