Mitä eroa CS ja CSE välillä ja kulutuksista...
Mitä eroa CS ja CSE välillä ja kulutuksista...
9000 tulossa pian hankintaan uskollisen 900:n tilalle, ja CS:ät olleet kiikarissani jo jonkin aikaa. Askarruttaa tuo ero CS:n CSE:n välillä. Konkreettista eroa?
myös kulutuspuoli syynissä. Aihetta onkin jo varmaan jauhettu riittämiin, mutten selvää vastausta haullakaan löytänyt...
Mahtaako 2,0:n ja 2,3:n välillä olla suurtakaan eroa kulutuksessa? Turboja olen karsastanut, mutta olisiko litra / sata kilometriä lisää suht oikea arvaus kulutuksen lisääntymiseen? Tietysti oma ajokäyttäytyminen on se suurin tekijä, mutta näppituntumalla...?
Alkaa olla kiire hankkia, joten kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen. Tietoa kaivataan kipeästi.
myös kulutuspuoli syynissä. Aihetta onkin jo varmaan jauhettu riittämiin, mutten selvää vastausta haullakaan löytänyt...
Mahtaako 2,0:n ja 2,3:n välillä olla suurtakaan eroa kulutuksessa? Turboja olen karsastanut, mutta olisiko litra / sata kilometriä lisää suht oikea arvaus kulutuksen lisääntymiseen? Tietysti oma ajokäyttäytyminen on se suurin tekijä, mutta näppituntumalla...?
Alkaa olla kiire hankkia, joten kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen. Tietoa kaivataan kipeästi.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=cse
Tossa aihe, jossa keskustellaan CS:n ja CSE:n eroista...
Kulutuspuolella veikkaisin, että erot ei ole noin valtavia. Aikalailla taitaa samoihin mennä maantieajossa. Mene ja tiedä, eipä ole 2.3 litraisesta kokemuksia...
Itselläni on 2.0i automaattilaatikolla ja todella sievällä/tasaisella maantieajolla pääsee 7,5 litran kulutukseen, mutta normaalissa maantieajossa (rajoitusten mukaan) kulutus yleensä painuu 8,5 pintaan. Automaatilla on osuutta asiaan varmaankin se litra/100 km.
Tossa aihe, jossa keskustellaan CS:n ja CSE:n eroista...
Kulutuspuolella veikkaisin, että erot ei ole noin valtavia. Aikalailla taitaa samoihin mennä maantieajossa. Mene ja tiedä, eipä ole 2.3 litraisesta kokemuksia...
Itselläni on 2.0i automaattilaatikolla ja todella sievällä/tasaisella maantieajolla pääsee 7,5 litran kulutukseen, mutta normaalissa maantieajossa (rajoitusten mukaan) kulutus yleensä painuu 8,5 pintaan. Automaatilla on osuutta asiaan varmaankin se litra/100 km.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ei ne CSE:n varusteet niin paljoa enempää paina, että kulutuksessa olis jotain suuria eroja. :-)
Mutta joo, tää on puitu niin monta kertaa puhki tää kulutusasia, että tuskinpa kellään on enää vanhoihin threadeihin lisättävää?
Mutta joo, tää on puitu niin monta kertaa puhki tää kulutusasia, että tuskinpa kellään on enää vanhoihin threadeihin lisättävää?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Minä en pysty millään sanomaan että 2.3T olisi taloudellisempi kuin 2.0i
Edellinen vajaa puolimiljoonaa ajettu vapari tonttu meni hyvällä ajolla n. 7l keskikulutuksella mutta yleensä n. 8-9l satasella seka-ajoa(matkapainotteista).. Ja nykyinen 2.3T menee matkalla n. 8-8.5l ja sit seka-ajoa n. 10l satasella(matkapainotteista).... Tosin saa nyt nähdä kun konerempan saa loppuun niin kuinka muuttuu lukemat...

Edellinen vajaa puolimiljoonaa ajettu vapari tonttu meni hyvällä ajolla n. 7l keskikulutuksella mutta yleensä n. 8-9l satasella seka-ajoa(matkapainotteista).. Ja nykyinen 2.3T menee matkalla n. 8-8.5l ja sit seka-ajoa n. 10l satasella(matkapainotteista).... Tosin saa nyt nähdä kun konerempan saa loppuun niin kuinka muuttuu lukemat...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Mulla on viimeisen vuoden ajalta kokemusta molemmista, sekä CS että CSE. Melko lyhyen tuttavuuden perusteellakin voin sanoa, että turbo kuluttaa hieman enemmän. Vaparilla, mikä oli vuosimallia-91 pääsin sekä ajotieturin että Nesteen kylmäaseman mittarin mukaan 6,7-7,0 lukemiin matkaajossa. Nykyinen matalapaineturbo -97 vie noin 0,8- 1,0 litraa enemmän satasella. Syytä en moiseen tiedä, mutta huonolla fysiikantuntemuksellakin voisi veikata ettei lisätehoa saa ilmaiseksi. Olkoon vääntökäppyrät millaiset hyvänsä. Sitä paitsi vaparin alavääntö tuntui selkeästi paremmalta kuin tässä "uudessa" turbossa. Yrittänen kyllä hakea muutosta asiaan tässä syksyllä Maptunilta. Ja kulutus nousee edelleen...
Turbolla saa helposti isoja kulutuslukemia, kun kiihdyttelee rivakasti. Vauhdin kasvatus vie aina energiaa ja mitä nopeammin vauhtia kasvattaa, sitä enemmän kuluu energiaa. Tasaisessa matka-ajossa 2.3T tuntuu vievän vähemmän kuin 2.0i, mutta kun turbolla tulee syystä tai toisesta käytettyä tehoreserviä toisinaan hyväksi, niin kokonaiskulutus nousee helposti suuremmaksi kuin vaparilla.
Mikkoz kirjoitti:Fviddy eikai kukaan ostaa saabbia sen pienen kulutuksen vuoksi. Melkein sama vaikka veis 15 litraa sataselle. Ite oon parhaillaan ajellu tuolla vanhalla turbolla maantiellä seittemään litraan.
Paitsi minä ostin 9-5 Aeron juuri taloudellisuuden vuoksi. Täysahtopaine rules

Matka-ajossa pienin kulutus välille Tallinna- Praha oli 6,3 l/100 km keskinopeudella 78 kmh cruisea ja ilmastointia käyttäen. Autobahn 150 kmh cruisella ja ilmastoinnilla vie 9,1 sataselle.
Tosin nyt +29°C helteellä vei Kaavilta Imatralle ajaessa 6,8 keskinopeudella 81.

96 M75 i12 5-speed 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Ihanko vain kulutuksen takia? Varmaan ois siihen hommaan löytynyt näppärä AX-CitikkaAnsis kirjoitti:Mikkoz kirjoitti:Fviddy eikai kukaan ostaa saabbia sen pienen kulutuksen vuoksi. Melkein sama vaikka veis 15 litraa sataselle. Ite oon parhaillaan ajellu tuolla vanhalla turbolla maantiellä seittemään litraan.
Paitsi minä ostin 9-5 Aeron juuri taloudellisuuden vuoksi. Täysahtopaine rules![]()
Matka-ajossa pienin kulutus välille Tallinna- Praha oli 6,3 l/100 km keskinopeudella 78 kmh cruisea ja ilmastointia käyttäen. Autobahn 150 kmh cruisella ja ilmastoinnilla vie 9,1 sataselle.
Tosin nyt +29°C helteellä vei Kaavilta Imatralle ajaessa 6,8 keskinopeudella 81.

Sori, oli pakko....
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87