EBC:n jarruista kokemusta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tänään sain nuo orkkis Aeron levyt ja palat. Pistän nämä nyt aluksi täytyy noita paloja sitten päivitellä jos tulee kauhea hinku radalle :D .

OT: ei ole mainos, mutta säästin n.140 ekua kun tilasin nuo orkkis kamat Seijarin kautta, enkä hakenut Satakunnan Autotalosta :wink: :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Gripen
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:45

Viesti Kirjoittaja Gripen »

Tuumer kirjoitti:Onkos kenelläkään nuo reijitetyt jarrulevyt halkeilleet reikien välistä, kun olen kuullut että sitäkin on tapahtunut?

huonojen kanssa noin voi käydäkkin (halpikset)

kunnolliset kestävät hyvin esim Brembo

rei´itytys on hyvä tapa hoitaa kaasunpoisto (paloista irtoaa kaasua kovassa jarrutuksessa joka tekee patjan levyn ja palan väliin = jarrut katoavat vaikka neste ei kiehuisi)

katso vaikka Ferrari, Porsche, moottoripyörät:
kaikissa on rei´itetyt levyt, ei uritetut
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Frostgrey kirjoitti:Se on hyvä jos se pöly pysyy poissa, näillä "mikä lie" motonetin paloilla ei tarvi pesun jälkeen ajaa kun muutama kilometri niin on jo etuvanteet ihan mustat ja noi uritetut levyt vois olla 18" vanteiden takana aika tyylikkäät :wink:
Ei tuo vielä mitää, mutta mulla ne paloi oikein liekeissä kovan jarrutuksen jälkeen, Huh huh. Ne oli vikat motonet palat. Ferodot oli satakertaa paremmat puhumattakaan EBC:stä mitkä ostan ihan just.
9-3.1972
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

se93tbo kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Se on hyvä jos se pöly pysyy poissa, näillä "mikä lie" motonetin paloilla ei tarvi pesun jälkeen ajaa kun muutama kilometri niin on jo etuvanteet ihan mustat ja noi uritetut levyt vois olla 18" vanteiden takana aika tyylikkäät :wink:
Ei tuo vielä mitää, mutta mulla ne paloi oikein liekeissä kovan jarrutuksen jälkeen, Huh huh. Ne oli vikat motonet palat. Ferodot oli satakertaa paremmat puhumattakaan EBC:stä mitkä ostan ihan just.
noin on myös pari kertaa käynyt, viimeksi viikko pari sitten kun joku yö kävin tuon läheisen asfaltti pätkän kellottamassa, palojen merkistä en enää selvää saanut.
aiemmalla kertaa olivat motonetin halvemmat palat kun ei lucasin paloja ollut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Tuumer kirjoitti:Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.
Morjens!

Olipa hyvä kun tuli luettua tämä topikki, olen just ajatellut uusia tonnarin jarruja.

Speedparts myy EBC sarjaa greenstuffeilla - olisko ostospaikkavinkkiä mistä sais vastaavan setin redstuffeilla - pakettina tai erikseen

t.Koo
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse tilasin Redstuffit tonnariini Sporttiautosta. Turbocomp olisi myynyt hitusen halvemmalla, mutta kerkesin jo tilaamaan toisesta paikasta ennen hinnan varmistusta.

Hyvin on redstuffit toimineet Brembon orggislevyjen kanssa. Palat toimii kylmänäkin asiallisesti ja lämmetessään vaan paranee. Pieni miinus tulee jarrujen lievästä vinkumisesta hissukseen jarruttaessa, mutta eipä tuo ihmeemmin ole häirinnyt.
Foxbody turbo
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Taroxit olen nyt puolen vuoden käyttökokemuksen perusteella todennut hyväksi. Siis uritetut, ja kaasun poisto on aivan mainio, samanlailla toimii kuin reitetty. Uritettu tosin syö aavistuksen enemmän paloja, mutta palkinnoksi saa aina tunnokkaat jarrut kun palanutta ja lasittunutta pintaa ei ole missään kohti. Seijarilta niitäkin saa. :wink:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuumer kirjoitti:Eikös jotkin ns."kisa"jarrunesteet ole sellaisia jotka keräävät kosteutta herkästi ja sen takia niitä olisi syytä vaihtaa usein? Muistaakseni jotkin silikoni pohjaiset nesteet ovat siinä mielessä ongelmallisia.

Eipä silti, kyllähän niitä tavallisiakin nesteitä olisi hyvä vaihtaa tarpeeksi usein.
Samahommahan se on näissäkin vakionesteissäkin. Ne pitäisi vaihtaa parin vuoden välein. Se veteen sekoittuminen on ihan hyvä ominaisuus ja ihan tahallaan tehty nesteeseen, vaikka siitä puhutaan negatiivisessa sävyssä. Ideahan on nimenomaan se, ettei jarrujärjestelmään joutunut vesi jää pisaraksi jonnekin pääsylinterin pohjalle ruostuttamaan ja pahimmillaan jäätymään. Jarruputkessa oleva vesipisara voisi olla kohtalokasta talviolosuhteissa... Veden sekoittuminen jarrunesteeseen tosiaan pudottaa nesteen kiehumispistettä.

Munkin 900i:n nesteet on jo yli 2v olleet. Josko täl viikolla vaihtaisinkin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

mistä kannattaa hankkia (ja mitä maksaa)

Viesti Kirjoittaja a9000 »

1. Mistä saa / Kannattaa hankkia
a) Zimmermann levyt
b) Brembon levyt

2. Mitä maksaa
a) Zimmermann levyt
b) Brembon levyt

Tar-ox varmasti ok, mutta ainakin minulle hiukan hintava. Vaihtoehtona tällä hetkellä vakiolevyjen sorvaus + redstuff&greenstuff...

Koo
T16 kirjoitti:Zimmermanin levyt on ihan ok
tavallinen levy joka on rei´itetty

Brembo Sport Drilled on hyvä levy
rei´itetty ja pintakäsitelty jarrulevy huippuvalmistajalta

--------------------------

EBC Greenstuff ja Redstuff (raskaampiin autoihin esim 9000, 9-5) ovat ihan hyvät sport-palat

Ferodo DS Performance ja Brembo FM1000 ovat huippupaloja kadulle, sama kitkakerroin kylmänä ja kuumana, kitkakerroin noin +15% vrt vakiopaloihin

--------------------------

EBC Greenstuff mainoslause ulkomailla on "Less dust" = vähemmän pölyä

enpä tiedä miksi se suomalaisten myyjien toimesta on käännety "pölyttömäksi"

jarrupalahan toimii siten että sitä hangataan levyä vasten = molemmista on pakko irrota partikkeleita koko jarrutuksen ajan
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse tilasin eteen Brembon tarvikelevyt (25mm paksut) Hessumobiilista, tais maksaa hiukan alta 100€ pari. EPC:n Redstuff palat (eteen) ja 307 astetta kestävät litkut ostin Sporttiautosta, hintaa oli n. 150€. Zimmermanin reijitetyt etulevyt olis maksanut kutakuinkin 100€/kpl
Foxbody turbo
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Ookkei, kiitti tiedosta! Mainitsit aiemmin että vaihdoit "uudemman tonnarin" satulat 25mm levyihin. Mulla on -96 tonnari... tarviiko hankkia uudet satulat jos tollaiset Brembot hankkii... :roll: Miten tärkeänä pidät tuota litkuasiaa? Normilitkun kuumuuskesto on..?

t. Koo
to4 kirjoitti:Itse tilasin eteen Brembon tarvikelevyt (25mm paksut) Hessumobiilista, tais maksaa hiukan alta 100€ pari. EPC:n Redstuff palat (eteen) ja 307 astetta kestävät litkut ostin Sporttiautosta, hintaa oli n. 150€. Zimmermanin reijitetyt etulevyt olis maksanut kutakuinkin 100€/kpl
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

paljastus

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Voisiko joku paljastaa mistä vauhtikaupasta on kysymys? Jos kerran on hinnat toisenlaiset kun suomessa?!

Mistä (verkko)kaupoista saksassa / ruotsissa saa saab roinaa?
Tuumer kirjoitti:Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

a9000 kirjoitti:Ookkei, kiitti tiedosta! Mainitsit aiemmin että vaihdoit "uudemman tonnarin" satulat 25mm levyihin. Mulla on -96 tonnari... tarviiko hankkia uudet satulat jos tollaiset Brembot hankkii... :roll: Miten tärkeänä pidät tuota litkuasiaa? Normilitkun kuumuuskesto on..?

t. Koo
to4 kirjoitti:Itse tilasin eteen Brembon tarvikelevyt (25mm paksut) Hessumobiilista, tais maksaa hiukan alta 100€ pari. EPC:n Redstuff palat (eteen) ja 307 astetta kestävät litkut ostin Sporttiautosta, hintaa oli n. 150€. Zimmermanin reijitetyt etulevyt olis maksanut kutakuinkin 100€/kpl
Eli minulla on -86 tonnari, jossa oli alunperin Girlingin satulat ja 23,5mm levyt. Vuodesta -88 eteenpäin kaikissa tonnareissa on Ate:n iso(mmat) satulat ja 25mm paksut levyt.

Normaalissa ajossa tavan nesteet on ihan riittävän hyvät, varsinkin kun vaihtaa niitä vähintään parin vuoden välein. Rata-ajoa varten hommasin nuo paremmat nesteet. Tavan dot 5.1 nesteen kiehumispiste on lienee 200-260c välimaastossa.
Foxbody turbo
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Re: paljastus

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

a9000 kirjoitti:Voisiko joku paljastaa mistä vauhtikaupasta on kysymys? Jos kerran on hinnat toisenlaiset kun suomessa?!

Mistä (verkko)kaupoista saksassa / ruotsissa saa saab roinaa?
Tuumer kirjoitti:Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.
En kaikkia löytämiäni edes muista enää, mutta Googlella ne löysin.

http://www.autoteile-ralf-schmitz.de/
Tämän putiikin kanssa kävin sähköpostin vaihtoa ja ainakin 9-3:seen olisi jarrukamoja sieltä saanut. Kaupat jäivät silloin vielä tekemättä.
Heidän hintansa oli tosiaan halvempi kuin Sporttiauton kotisivuilta löytyvästä hinnastosta katsottu, ehkä sieltäkin voisi hintaa saada tingittyä.:roll:

Yksittäisten jarrupalojen tilaaminen ei välttämättä kannata ja aina kannattaa tietenkin kysyä tarjousta myös kotimaisilta toimittajilta.

Monista muistakin luulisi saavan saabiin osia, ainakin jos kaivaa tuotenumerot valmiiksi valmistajan sivuilta. Tällöin vastuu osien sopivuudesta on tietenkin lähinnä tilaajalla itsellään. :?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyselin hintoja noille BlackDiamond osille ja tämmösiä sieltä tuli:

Hinnat pari hintoja eeroina sis. alv22 ilman alennuksia.
Gooved Drilled Combined
9000 etu: 187.25€ 190.16€ 212.32€
9000 taka:132.13€ 139.62€ 161.79€

Palat etu 56.22 ja taka 52.40

V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ke Huhti 11, 2007 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin