OT: ei ole mainos, mutta säästin n.140 ekua kun tilasin nuo orkkis kamat Seijarin kautta, enkä hakenut Satakunnan Autotalosta
EBC:n jarruista kokemusta?
Tuumer kirjoitti:Onkos kenelläkään nuo reijitetyt jarrulevyt halkeilleet reikien välistä, kun olen kuullut että sitäkin on tapahtunut?
huonojen kanssa noin voi käydäkkin (halpikset)
kunnolliset kestävät hyvin esim Brembo
rei´itytys on hyvä tapa hoitaa kaasunpoisto (paloista irtoaa kaasua kovassa jarrutuksessa joka tekee patjan levyn ja palan väliin = jarrut katoavat vaikka neste ei kiehuisi)
katso vaikka Ferrari, Porsche, moottoripyörät:
kaikissa on rei´itetyt levyt, ei uritetut
Ei tuo vielä mitää, mutta mulla ne paloi oikein liekeissä kovan jarrutuksen jälkeen, Huh huh. Ne oli vikat motonet palat. Ferodot oli satakertaa paremmat puhumattakaan EBC:stä mitkä ostan ihan just.Frostgrey kirjoitti:Se on hyvä jos se pöly pysyy poissa, näillä "mikä lie" motonetin paloilla ei tarvi pesun jälkeen ajaa kun muutama kilometri niin on jo etuvanteet ihan mustat ja noi uritetut levyt vois olla 18" vanteiden takana aika tyylikkäät
9-3.1972
noin on myös pari kertaa käynyt, viimeksi viikko pari sitten kun joku yö kävin tuon läheisen asfaltti pätkän kellottamassa, palojen merkistä en enää selvää saanut.se93tbo kirjoitti:Ei tuo vielä mitää, mutta mulla ne paloi oikein liekeissä kovan jarrutuksen jälkeen, Huh huh. Ne oli vikat motonet palat. Ferodot oli satakertaa paremmat puhumattakaan EBC:stä mitkä ostan ihan just.Frostgrey kirjoitti:Se on hyvä jos se pöly pysyy poissa, näillä "mikä lie" motonetin paloilla ei tarvi pesun jälkeen ajaa kun muutama kilometri niin on jo etuvanteet ihan mustat ja noi uritetut levyt vois olla 18" vanteiden takana aika tyylikkäät
aiemmalla kertaa olivat motonetin halvemmat palat kun ei lucasin paloja ollut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Morjens!Tuumer kirjoitti:Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.
Olipa hyvä kun tuli luettua tämä topikki, olen just ajatellut uusia tonnarin jarruja.
Speedparts myy EBC sarjaa greenstuffeilla - olisko ostospaikkavinkkiä mistä sais vastaavan setin redstuffeilla - pakettina tai erikseen
t.Koo
Itse tilasin Redstuffit tonnariini Sporttiautosta. Turbocomp olisi myynyt hitusen halvemmalla, mutta kerkesin jo tilaamaan toisesta paikasta ennen hinnan varmistusta.
Hyvin on redstuffit toimineet Brembon orggislevyjen kanssa. Palat toimii kylmänäkin asiallisesti ja lämmetessään vaan paranee. Pieni miinus tulee jarrujen lievästä vinkumisesta hissukseen jarruttaessa, mutta eipä tuo ihmeemmin ole häirinnyt.
Hyvin on redstuffit toimineet Brembon orggislevyjen kanssa. Palat toimii kylmänäkin asiallisesti ja lämmetessään vaan paranee. Pieni miinus tulee jarrujen lievästä vinkumisesta hissukseen jarruttaessa, mutta eipä tuo ihmeemmin ole häirinnyt.
Foxbody turbo
Taroxit olen nyt puolen vuoden käyttökokemuksen perusteella todennut hyväksi. Siis uritetut, ja kaasun poisto on aivan mainio, samanlailla toimii kuin reitetty. Uritettu tosin syö aavistuksen enemmän paloja, mutta palkinnoksi saa aina tunnokkaat jarrut kun palanutta ja lasittunutta pintaa ei ole missään kohti. Seijarilta niitäkin saa. 
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Samahommahan se on näissäkin vakionesteissäkin. Ne pitäisi vaihtaa parin vuoden välein. Se veteen sekoittuminen on ihan hyvä ominaisuus ja ihan tahallaan tehty nesteeseen, vaikka siitä puhutaan negatiivisessa sävyssä. Ideahan on nimenomaan se, ettei jarrujärjestelmään joutunut vesi jää pisaraksi jonnekin pääsylinterin pohjalle ruostuttamaan ja pahimmillaan jäätymään. Jarruputkessa oleva vesipisara voisi olla kohtalokasta talviolosuhteissa... Veden sekoittuminen jarrunesteeseen tosiaan pudottaa nesteen kiehumispistettä.Tuumer kirjoitti:Eikös jotkin ns."kisa"jarrunesteet ole sellaisia jotka keräävät kosteutta herkästi ja sen takia niitä olisi syytä vaihtaa usein? Muistaakseni jotkin silikoni pohjaiset nesteet ovat siinä mielessä ongelmallisia.
Eipä silti, kyllähän niitä tavallisiakin nesteitä olisi hyvä vaihtaa tarpeeksi usein.
Munkin 900i:n nesteet on jo yli 2v olleet. Josko täl viikolla vaihtaisinkin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mistä kannattaa hankkia (ja mitä maksaa)
1. Mistä saa / Kannattaa hankkia
a) Zimmermann levyt
b) Brembon levyt
2. Mitä maksaa
a) Zimmermann levyt
b) Brembon levyt
Tar-ox varmasti ok, mutta ainakin minulle hiukan hintava. Vaihtoehtona tällä hetkellä vakiolevyjen sorvaus + redstuff&greenstuff...
Koo
a) Zimmermann levyt
b) Brembon levyt
2. Mitä maksaa
a) Zimmermann levyt
b) Brembon levyt
Tar-ox varmasti ok, mutta ainakin minulle hiukan hintava. Vaihtoehtona tällä hetkellä vakiolevyjen sorvaus + redstuff&greenstuff...
Koo
T16 kirjoitti:Zimmermanin levyt on ihan ok
tavallinen levy joka on rei´itetty
Brembo Sport Drilled on hyvä levy
rei´itetty ja pintakäsitelty jarrulevy huippuvalmistajalta
--------------------------
EBC Greenstuff ja Redstuff (raskaampiin autoihin esim 9000, 9-5) ovat ihan hyvät sport-palat
Ferodo DS Performance ja Brembo FM1000 ovat huippupaloja kadulle, sama kitkakerroin kylmänä ja kuumana, kitkakerroin noin +15% vrt vakiopaloihin
--------------------------
EBC Greenstuff mainoslause ulkomailla on "Less dust" = vähemmän pölyä
enpä tiedä miksi se suomalaisten myyjien toimesta on käännety "pölyttömäksi"
jarrupalahan toimii siten että sitä hangataan levyä vasten = molemmista on pakko irrota partikkeleita koko jarrutuksen ajan
Ookkei, kiitti tiedosta! Mainitsit aiemmin että vaihdoit "uudemman tonnarin" satulat 25mm levyihin. Mulla on -96 tonnari... tarviiko hankkia uudet satulat jos tollaiset Brembot hankkii...
Miten tärkeänä pidät tuota litkuasiaa? Normilitkun kuumuuskesto on..?
t. Koo
t. Koo
to4 kirjoitti:Itse tilasin eteen Brembon tarvikelevyt (25mm paksut) Hessumobiilista, tais maksaa hiukan alta 100€ pari. EPC:n Redstuff palat (eteen) ja 307 astetta kestävät litkut ostin Sporttiautosta, hintaa oli n. 150€. Zimmermanin reijitetyt etulevyt olis maksanut kutakuinkin 100€/kpl
paljastus
Voisiko joku paljastaa mistä vauhtikaupasta on kysymys? Jos kerran on hinnat toisenlaiset kun suomessa?!
Mistä (verkko)kaupoista saksassa / ruotsissa saa saab roinaa?
Mistä (verkko)kaupoista saksassa / ruotsissa saa saab roinaa?
Tuumer kirjoitti:Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.
Eli minulla on -86 tonnari, jossa oli alunperin Girlingin satulat ja 23,5mm levyt. Vuodesta -88 eteenpäin kaikissa tonnareissa on Ate:n iso(mmat) satulat ja 25mm paksut levyt.a9000 kirjoitti:Ookkei, kiitti tiedosta! Mainitsit aiemmin että vaihdoit "uudemman tonnarin" satulat 25mm levyihin. Mulla on -96 tonnari... tarviiko hankkia uudet satulat jos tollaiset Brembot hankkii...Miten tärkeänä pidät tuota litkuasiaa? Normilitkun kuumuuskesto on..?
t. Koo
to4 kirjoitti:Itse tilasin eteen Brembon tarvikelevyt (25mm paksut) Hessumobiilista, tais maksaa hiukan alta 100€ pari. EPC:n Redstuff palat (eteen) ja 307 astetta kestävät litkut ostin Sporttiautosta, hintaa oli n. 150€. Zimmermanin reijitetyt etulevyt olis maksanut kutakuinkin 100€/kpl
Normaalissa ajossa tavan nesteet on ihan riittävän hyvät, varsinkin kun vaihtaa niitä vähintään parin vuoden välein. Rata-ajoa varten hommasin nuo paremmat nesteet. Tavan dot 5.1 nesteen kiehumispiste on lienee 200-260c välimaastossa.
Foxbody turbo
Re: paljastus
En kaikkia löytämiäni edes muista enää, mutta Googlella ne löysin.a9000 kirjoitti:Voisiko joku paljastaa mistä vauhtikaupasta on kysymys? Jos kerran on hinnat toisenlaiset kun suomessa?!
Mistä (verkko)kaupoista saksassa / ruotsissa saa saab roinaa?
Tuumer kirjoitti:Eräästä saksalaisesta vauhtikaupasta suositeltiin noita redstuffeja, varsinkin jos käy radalla tai ajaa rankasti.
Hinnat saksassa ovat jotain ihan muuta kuin suomessa.
http://www.autoteile-ralf-schmitz.de/
Tämän putiikin kanssa kävin sähköpostin vaihtoa ja ainakin 9-3:seen olisi jarrukamoja sieltä saanut. Kaupat jäivät silloin vielä tekemättä.
Heidän hintansa oli tosiaan halvempi kuin Sporttiauton kotisivuilta löytyvästä hinnastosta katsottu, ehkä sieltäkin voisi hintaa saada tingittyä.
Yksittäisten jarrupalojen tilaaminen ei välttämättä kannata ja aina kannattaa tietenkin kysyä tarjousta myös kotimaisilta toimittajilta.
Monista muistakin luulisi saavan saabiin osia, ainakin jos kaivaa tuotenumerot valmiiksi valmistajan sivuilta. Tällöin vastuu osien sopivuudesta on tietenkin lähinnä tilaajalla itsellään.
Kyselin hintoja noille BlackDiamond osille ja tämmösiä sieltä tuli:
Hinnat pari hintoja eeroina sis. alv22 ilman alennuksia.
Gooved Drilled Combined
9000 etu: 187.25€ 190.16€ 212.32€
9000 taka:132.13€ 139.62€ 161.79€
Palat etu 56.22 ja taka 52.40
V-M
Hinnat pari hintoja eeroina sis. alv22 ilman alennuksia.
Gooved Drilled Combined
9000 etu: 187.25€ 190.16€ 212.32€
9000 taka:132.13€ 139.62€ 161.79€
Palat etu 56.22 ja taka 52.40
V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ke Huhti 11, 2007 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135