kone otettu pois ja vauriot tutkittu
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
kone otettu pois ja vauriot tutkittu
nyt on kone pois 99 keulalta ja kansi irrotettu! männissä eikä venttiileissä ei näy osumaa tasanen karsta kerroin joka paikassa ...... mitä tarttis tehdä......... kasata uudella ketjulla ja kovaa ajoa-? vanha ketju on poikka ja siitä puuttuu puolet yhdestä lenkin puolikkaasta n.2x2mm pala on jossakin öljypohjassa......... hitsi ku kamerakin on turun reissulla ei saa kuvaakaan otettua..... mitä teen....................
joku lappeenrannasta saa tulla kertomaan oman mielipiteensä jos haluaa..................
joku lappeenrannasta saa tulla kertomaan oman mielipiteensä jos haluaa..................
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kun kansi on jo irti niin kannattaa samalla hioa venttiilit ja putsata palotilat, itse käyttäisin kannen plaanattavana (30-40e). Katso missä kunnossa ne ketjunohjurit on, ja lyö nippuun uudella ketjulla, eihän sillä oltu ajettukaan kovin mahdottomasti?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo kansityö on kalista joka paikassa, tarkoitin vaan että kansi kannattanee käyttää oikaistavana koska ei kustanna kuin sen 30-40e. Venat on helppo hioa itse, se "pyöritystutti" maksaa about 2 euroa ja hioma-aineet luokkaa alle kympin. Noissa on kuitenkin aina jonkinverran ohivuotoa venttiileistä, tulisi kerralla hyvä 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
sillähä se selviäis ne tekee sen ohivuoto mittauksen...... ei ole taitoa / vehkeitä venttiileiden irrotukseen...........ja ulkona sataa vettä......
se pitää vissiin irroittaa alasiiva pyörä et saa jakopään auki? tarttis saada joku kaveriksi.....
koneistuksen hintaan saa ostettua joltakin klubi kaverilta kunnossa oleva kannen............................
se pitää vissiin irroittaa alasiiva pyörä et saa jakopään auki? tarttis saada joku kaveriksi.....
koneistuksen hintaan saa ostettua joltakin klubi kaverilta kunnossa oleva kannen............................
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:koneistuksen hintaan saa ostettua joltakin klubi kaverilta kunnossa oleva kannen............................
Totta!
Ja jos useammin meinaa koneita aukoa niin homman tarkastaa itsekkin helposti. Itse olen vedellyt tarkistukseksi hienon vesihiomanauhan ja paksun lasilevyn päällä. Jos koko pinta menee harmaaksi helposti niin silloin menevät koneistamoon heitetyt rahat hukkaan....
Kaksi kertaa 8v turboon tällä tavalla tehnyt ja kilon ahdoilla ei mitään ongelmia. Luulisi kestävän vaparissakin.
Huom. Keittäneet ja palaneet kannet on sitten asia erikseen...

Niin ja muistetaanhan avatakkin se kansi vaiheittan eikä kerrasta löysälle...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
millä ilveellä aukeaa se pultti sieltä ketju kolosta .........eli sieltä kotelon sisältä pitää lohkon päätyä vielä kireällä........
pulttia saatu löysättyä! mutta ei vieläkään pääty kotelo lähde irti! vaihdelaatikosta irrotettu päältä mutteri ja alapuolelta pultti.... ylä pää irvistää jo mut alapää istuu kuin hitsattu paikoilleen...... missä vielä pultti tai mutteri..????
pulttia saatu löysättyä! mutta ei vieläkään pääty kotelo lähde irti! vaihdelaatikosta irrotettu päältä mutteri ja alapuolelta pultti.... ylä pää irvistää jo mut alapää istuu kuin hitsattu paikoilleen...... missä vielä pultti tai mutteri..????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kansi kannattaa koeponnistuttaa samalla, jos vie koneistamoon. 8-tappisistahan on kansia halkeillut... 16-tappisen kansissahan ei ole kuulemma ollut niinkään tuota vaivaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Halkeamat näkee kyllä tarkkaan katsoen, kunhan puhdistaa ensin palotilat kunnolla.Mertmi kirjoitti:Kansi kannattaa koeponnistuttaa samalla, jos vie koneistamoon. 8-tappisistahan on kansia halkeillut... 16-tappisen kansissahan ei ole kuulemma ollut niinkään tuota vaivaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98