kone otettu pois ja vauriot tutkittu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kone otettu pois ja vauriot tutkittu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nyt on kone pois 99 keulalta ja kansi irrotettu! männissä eikä venttiileissä ei näy osumaa tasanen karsta kerroin joka paikassa ...... mitä tarttis tehdä......... kasata uudella ketjulla ja kovaa ajoa-? vanha ketju on poikka ja siitä puuttuu puolet yhdestä lenkin puolikkaasta n.2x2mm pala on jossakin öljypohjassa......... hitsi ku kamerakin on turun reissulla ei saa kuvaakaan otettua..... mitä teen....................


joku lappeenrannasta saa tulla kertomaan oman mielipiteensä jos haluaa..................
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kun kansi on jo irti niin kannattaa samalla hioa venttiilit ja putsata palotilat, itse käyttäisin kannen plaanattavana (30-40e). Katso missä kunnossa ne ketjunohjurit on, ja lyö nippuun uudella ketjulla, eihän sillä oltu ajettukaan kovin mahdottomasti?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

täällä lappeenrannassa tuo kansi työ on niin pirun kallistta......

joo menen tutkimaan jos nokkaa pyörittäessä venttiilit liikkuu normaalisti niin rupean purkamaan jakopään koppaaa auki.

260 ajettu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

kysele hinnat sieltä, jos hirvittää, pane se kansi vaikka matkahuoltoon.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo kansityö on kalista joka paikassa, tarkoitin vaan että kansi kannattanee käyttää oikaistavana koska ei kustanna kuin sen 30-40e. Venat on helppo hioa itse, se "pyöritystutti" maksaa about 2 euroa ja hioma-aineet luokkaa alle kympin. Noissa on kuitenkin aina jonkinverran ohivuotoa venttiileistä, tulisi kerralla hyvä :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Mä luulen, että mun tuttavuuksilla toi plaanaus on jopa halpaa. 20£ meni viimeksi. Venttiilihommat kannattaa aina katsella, sapettaa irroittaa kantta jonkun venttilaattorin takia.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sillähä se selviäis ne tekee sen ohivuoto mittauksen...... ei ole taitoa / vehkeitä venttiileiden irrotukseen...........ja ulkona sataa vettä......

se pitää vissiin irroittaa alasiiva pyörä et saa jakopään auki? tarttis saada joku kaveriksi.....

koneistuksen hintaan saa ostettua joltakin klubi kaverilta kunnossa oleva kannen............................
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itse olen käyttänyt porakonetta venttiilien hiontaan.
akkukone venttiiliin kiini ja hiljalleen pyörittelee molempiin suuntiin.
jossei istukka ylety suoraan venttiiliin kiinni niin joku tiukka letkun pätkä venttiilin ja poran väliin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kansi kaipaa muutenkin jo ehostusta tästä kielii naarmut nokassa.
nostimet ovat pinta ruosteessa ja nokka myös kiitos 2 päivän vesi sateen vaikka olivat pressulla peitetyt.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

nalleolut kirjoitti:koneistuksen hintaan saa ostettua joltakin klubi kaverilta kunnossa oleva kannen............................

Totta!

Ja jos useammin meinaa koneita aukoa niin homman tarkastaa itsekkin helposti. Itse olen vedellyt tarkistukseksi hienon vesihiomanauhan ja paksun lasilevyn päällä. Jos koko pinta menee harmaaksi helposti niin silloin menevät koneistamoon heitetyt rahat hukkaan....
Kaksi kertaa 8v turboon tällä tavalla tehnyt ja kilon ahdoilla ei mitään ongelmia. Luulisi kestävän vaparissakin.

Huom. Keittäneet ja palaneet kannet on sitten asia erikseen... :!:

Niin ja muistetaanhan avatakkin se kansi vaiheittan eikä kerrasta löysälle...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

millä ilveellä aukeaa se pultti sieltä ketju kolosta .........eli sieltä kotelon sisältä pitää lohkon päätyä vielä kireällä........


pulttia saatu löysättyä! mutta ei vieläkään pääty kotelo lähde irti! vaihdelaatikosta irrotettu päältä mutteri ja alapuolelta pultti.... ylä pää irvistää jo mut alapää istuu kuin hitsattu paikoilleen...... missä vielä pultti tai mutteri..????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

plaanaus

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin kuluuko se kansi paljon siinä plaanauksessa?
SAAB
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

???????kuluuko kansi????????plaanausha on riippuu tapauksesta puhutaan myymetreistä eli hyttysen vitullisen verran otetaan kannesta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kansi kannattaa koeponnistuttaa samalla, jos vie koneistamoon. 8-tappisistahan on kansia halkeillut... 16-tappisen kansissahan ei ole kuulemma ollut niinkään tuota vaivaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mertmi kirjoitti:Kansi kannattaa koeponnistuttaa samalla, jos vie koneistamoon. 8-tappisistahan on kansia halkeillut... 16-tappisen kansissahan ei ole kuulemma ollut niinkään tuota vaivaa.
Halkeamat näkee kyllä tarkkaan katsoen, kunhan puhdistaa ensin palotilat kunnolla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin