öljynvaihtoon apua, kiire

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

öljynvaihtoon apua, kiire

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Ruuvasin kiireessä väärän ruuvin auki ja alas tipahti metallimötkylä ja jousi. Eli öljyfiltterin juuressa on 24-millinen kanta josta nuo ylimääräiset osat tipahtivat öljyastiaan. Mitenkähän päin tuo pitää laittaa takaisin? Itse laitoin jousen metalliventtiilin? ympärille ja työnsin tämä metalliosa edellä takaisin reikään ja ruuvasin ruuvin kiinni. Menikö metsään?

Ja autohan on tuo 2.0LPT tonnari -96

t. Rami
****
VAG
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

EPC näyttää järjestykseksi seuraavaa:

metallipötkylä :lol: lyhyempi pää edellä
jousi
tiivisteprikka ja korkki

Taisi mennä ihan oikein.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

G-mies kirjoitti:EPC näyttää järjestykseksi seuraavaa:

metallipötkylä :lol: lyhyempi pää edellä
jousi
tiivisteprikka ja korkki

Taisi mennä ihan oikein.

Matti
lyhyempi pää on se jossa on piikki keskellä, toinen pää menee jonkun sentin jousen sisään?

Löysin minä oikean öljypropunkin, eikä auennut. Valehtelematta meinaa koko auto nousta ennen :) ja kun on tätä elopainoakin jo niin paljon että muutenkin tuntui tasamaalla hankalalta hommalta niin pitänee mennä jonnekin pajalle huomenna.

t. Rami
****
VAG
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

rmeller kirjoitti:lyhyempi pää on se jossa on piikki keskellä, toinen pää menee jonkun sentin jousen sisään?
Joo, ei kai se muuten sinne meniskään. En tosin ole sitä itse koskaan avannut, mutta toimintaperiaate vaatii, että se kartio(piikki) on ensin.

On se homma niin paljon helpompi tehdä montulla/nosturilla, kuin raahautumalla auton alle. Pystyy jopa vääntämään sitä proppua. Muista sitten, että proppua ei saa kiristää liian tiukalle!!

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

G-mies kirjoitti:Muista sitten, että proppua ei saa kiristää liian tiukalle!!

Matti
Ei pelkoa, yhden og900:n propun tässä vääntelin liian tiukalle...öljyvuoto ei jostakin syystä vähentynytkään...halkeamahan siihen pohjaan tuli.

t. Rami
****
VAG
Vastaa Viestiin