Ruuvasin kiireessä väärän ruuvin auki ja alas tipahti metallimötkylä ja jousi. Eli öljyfiltterin juuressa on 24-millinen kanta josta nuo ylimääräiset osat tipahtivat öljyastiaan. Mitenkähän päin tuo pitää laittaa takaisin? Itse laitoin jousen metalliventtiilin? ympärille ja työnsin tämä metalliosa edellä takaisin reikään ja ruuvasin ruuvin kiinni. Menikö metsään?
Ja autohan on tuo 2.0LPT tonnari -96
t. Rami
öljynvaihtoon apua, kiire
öljynvaihtoon apua, kiire
VAG
VAG
EPC näyttää järjestykseksi seuraavaa:
metallipötkylä
lyhyempi pää edellä
jousi
tiivisteprikka ja korkki
Taisi mennä ihan oikein.
Matti
metallipötkylä

jousi
tiivisteprikka ja korkki
Taisi mennä ihan oikein.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
lyhyempi pää on se jossa on piikki keskellä, toinen pää menee jonkun sentin jousen sisään?G-mies kirjoitti:EPC näyttää järjestykseksi seuraavaa:
metallipötkylälyhyempi pää edellä
jousi
tiivisteprikka ja korkki
Taisi mennä ihan oikein.
Matti
Löysin minä oikean öljypropunkin, eikä auennut. Valehtelematta meinaa koko auto nousta ennen

t. Rami
VAG
VAG
Joo, ei kai se muuten sinne meniskään. En tosin ole sitä itse koskaan avannut, mutta toimintaperiaate vaatii, että se kartio(piikki) on ensin.rmeller kirjoitti:lyhyempi pää on se jossa on piikki keskellä, toinen pää menee jonkun sentin jousen sisään?
On se homma niin paljon helpompi tehdä montulla/nosturilla, kuin raahautumalla auton alle. Pystyy jopa vääntämään sitä proppua. Muista sitten, että proppua ei saa kiristää liian tiukalle!!
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki