TCS - taas

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

TCS - taas

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Nyt vaihdettiin uusi akku ja se takaiskuventtiili. Kuumana vaan lykkää luistoneston startatessa päälle tavan takaa. Niinpä ei juuri halua sammuttaa jos on matkaa jäljellä. Luistonesto lakkaa kun taas ajanut hyvän matkaa ja sammuttaa hetkeksi. Eilen sammutin ajon aikana moottoritiellä ja luistonesto hävisi heti kun starttasin perään. (Ilmastointi huollettiin tällä välillä - outo ilmiö - kun tcs valo palaa - ilmastointi ei toimi. Ei siihen nyt "kuole" mutta raskaan kaasupolkimen kanssa meinaa muutenkin tulla hiki). Taasko vaan Metro-Autoon polttamaan satasia.
Nimim. Ruuvari keskellä kämmentä
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Oletkos vaihtanut ne kaikki alipaineletkut, on niiden suhteen aika kranttu?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Ja putsaa kaikki mahd. liittimet mihin vain pääset käsiksi ja suihkúta niihin kontaktispreitä.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: TCS - taas

Viesti Kirjoittaja pevi »

Peter Finn kirjoitti: (Ilmastointi huollettiin tällä välillä - outo ilmiö - kun tcs valo palaa - ilmastointi ei toimi.
Kyseinen ilmiö johtuu siitä, että TCS hoitaa myös kierrosluvun säädön. Kun TCS on poissa pelistä tiputetaan myös ilmastointi pois päältä koska tällöin ei ole sitä kierrosluvun säätöäkään käytössä. Ilmastointikompressorihan tiputtaa joutokäyntiä kytkeytyessään päälle.

Lukiessamme viimeksi vikakoodisi tuli sieltä ilmoitus, että LMH-venttiilin virta liian alhainen. Tästä päättelin huonon akun olevan syyllinen. Nyt, kun se vaihtoehto on vuorostaan kompensoitu :cry: siirrytään seuraavaan mahdolliseen vaihtoehtoon. On hyvä, että se takaiskuventtiilikin on jo vaihdettu ( halpa ja potentiaalinen vikalähde ).

Eli seuraavaksi epäilisin itse LMH-venttiiliä. Ennen Metroautoon viemistä vaihtaisin LMH ja cruiseventtiilin keskenään. Sähköisesti ja toiminnaltaan ne ovat identtisiä. Ainoastaan kiinnitys on erilainen. Lisäksi kiinnittäisin huomiota alipaineletkujen kuntoon. Tämän jälkeen seuraisin katoaako alkuperäinen vika.

Edellä selostettu toimenpide on nopea ja helppo suorittaa. Cruiseventtiilin toiminta ei ole mitenkään merkityksellinen, joten jos sen tilalle tulee pätkivä venttiili ( nykyinen LMH venttiili ) niin ei se merkittävästi auton toimintaa haittaa.

TCS-järjestelmä on valitettavasti pulmallinen korjattava, joten läheskään aina ei osu ongelman ytimeen.
Vastaa Viestiin