Nyt vaihdettiin uusi akku ja se takaiskuventtiili. Kuumana vaan lykkää luistoneston startatessa päälle tavan takaa. Niinpä ei juuri halua sammuttaa jos on matkaa jäljellä. Luistonesto lakkaa kun taas ajanut hyvän matkaa ja sammuttaa hetkeksi. Eilen sammutin ajon aikana moottoritiellä ja luistonesto hävisi heti kun starttasin perään. (Ilmastointi huollettiin tällä välillä - outo ilmiö - kun tcs valo palaa - ilmastointi ei toimi. Ei siihen nyt "kuole" mutta raskaan kaasupolkimen kanssa meinaa muutenkin tulla hiki). Taasko vaan Metro-Autoon polttamaan satasia.
Nimim. Ruuvari keskellä kämmentä
TCS - taas
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: TCS - taas
Kyseinen ilmiö johtuu siitä, että TCS hoitaa myös kierrosluvun säädön. Kun TCS on poissa pelistä tiputetaan myös ilmastointi pois päältä koska tällöin ei ole sitä kierrosluvun säätöäkään käytössä. Ilmastointikompressorihan tiputtaa joutokäyntiä kytkeytyessään päälle.Peter Finn kirjoitti: (Ilmastointi huollettiin tällä välillä - outo ilmiö - kun tcs valo palaa - ilmastointi ei toimi.
Lukiessamme viimeksi vikakoodisi tuli sieltä ilmoitus, että LMH-venttiilin virta liian alhainen. Tästä päättelin huonon akun olevan syyllinen. Nyt, kun se vaihtoehto on vuorostaan kompensoitu

Eli seuraavaksi epäilisin itse LMH-venttiiliä. Ennen Metroautoon viemistä vaihtaisin LMH ja cruiseventtiilin keskenään. Sähköisesti ja toiminnaltaan ne ovat identtisiä. Ainoastaan kiinnitys on erilainen. Lisäksi kiinnittäisin huomiota alipaineletkujen kuntoon. Tämän jälkeen seuraisin katoaako alkuperäinen vika.
Edellä selostettu toimenpide on nopea ja helppo suorittaa. Cruiseventtiilin toiminta ei ole mitenkään merkityksellinen, joten jos sen tilalle tulee pätkivä venttiili ( nykyinen LMH venttiili ) niin ei se merkittävästi auton toimintaa haittaa.
TCS-järjestelmä on valitettavasti pulmallinen korjattava, joten läheskään aina ei osu ongelman ytimeen.