Itselläni on juuri tuo 900gli vm-84, niin miten tuo bensapumppu "reagoi" jos sattuu joskus meneen tyhjäks toi tankki?
Itsellä tämä on ensimmäinen saabi ja ei pahemmin tietoa etenkään ruiskusta ja sen toiminnasta..mutta olen kuullut, että menee aika herkästi hajalle?
Mitä mieltä olette?.. ja tietenkin neuvot hyvät kalliit aina tervetulleita..
Nii,yksikin hyvä syy miksi tankki pitäisi ajaa tyhjäksi
Mutta,se joka tietää oikeesti voisiko vastata,pitääkö paikkaansa se että ei saa päästää tankkia tyhjäksi tai muuten se pumppu on laakista hajonnut?
Mietitytti vaan tossa että jos bensa loppuu niin ettei se vaan kertalaakista ole poikki ja pinoon.
Ostettiin meinaa tollanen -84 900 gli (ensimmäinen laatuaan meille) ja ex-omistaja sano että voi vaihtaa bensapumpun ennen kun tullaan hakemaan joka maksaa motonetissa 44,50€,mentiin hakee autoa mutta omistaja sanoi että se motonetin bensapumppu ei käynyt tohon autoon vaikka siinä motonetin bensapumpun kohdalla luki että juuri 900 gli:hin pitäisi sopia..mikä ihmeen pumppu on silloin kyseessä?oli kuulemma saanut purkaamolta tingittyä 50€:n,hinta muka ensin 130€ mutta tinkimällä 50€:n. ja kyseessähän on bensatankkiin yhteydessä oleva.. (pääsee käsiksi takakontista) musta vähän tuntuu taas kerran 6-0 olo.. et oikeesti.. neuvot olisi ok!! jottei tuollasta kävisi noin helpolla
44,50e taitaa olla 2-pumppu järjestelmän siirtopumppu. Sitä ei noista 8-venttiilisistä k-jetronic vehkeistä löydy, vaan 16-venttiilisistä vanhemmista lh-jetronicilla varustetuista. Motonetin hinnasto on harhaanjohtava tuolta osin valitettavasti..
Tuo 50e käytetystä pumpusta purkamolla ei ole paha, pyyntihinnathan on monesti mitä on. Purkamopumpuista tosin ei koskaan tiedä, paljonko niillä sitten oikein on ajettukaan.. Voi olla vielä paljon matkaa edessä tai sitten ei.
Eli siis tuosta '84 gli:stä löytyy vain tuo yksi tankissa sijaitseva pumppu, joka maksaa uutena motonetissä muistaakseni 168e.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mie olen pitänyt tapana tankata aina täyteen, joten pumppu ei pääasiassa pyöri vajaalla tankilla. Miun 900i:ssä ei bensamittari toimi luotettavasti. Bensavalo on onneksi toteutettu erillisellä virtapiirillä ihan vakiona, joten se syttyy jatkuvaan loistoon, kun tankissa on n.7litraa ainetta jäljellä. Yleensä pyrin tankkaamaan 500km ajon jälkeen, ja se tekee tuolla normaalilla kulutuksellaan n. 10litraa/100km eli 50litraa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä on siirtopumppu ainakin M90 8v kattivehkeessä. Siltä osin Motonetin luettelo pitää kutinsa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Istelläni -84 T16 Juuri ennekun on ihan tyhjä niin rupeaa pumppu rutisee. Siitä tuetöö jo että NYT on käytävä tankilla (n20km).
Jos mulla tosin tankki on päässyt tyhjäksi, niin 5ltr EI riitä että tuo tankkiin. N. 10-15 ltr kun tankkaa niin sitten vasta hörähtää. Oisko pumpun takaisku tms hajalla?
Ristiriitaista on tieto. Eipä ole taas '85 eikä '87 taikka '88 vuosimallisista 8-venttiilisistä mitään siirtopumppua löytynyt. Liekö lätkineet sitten ihan sattumankaupalla sinne niitä pumppuja tehtaalla..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
100% että 8v kat mallista löytyy ainakin ,koska omaanikin vaihtanut.
Ei mikään autotehdas niitä huvikseen laita ,kyllä se on tiettyjen maitten ja mallien mukaan.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015