9-5 ollut helvetin laiska, löytyi ainakin yksi syy
9-5 ollut helvetin laiska, löytyi ainakin yksi syy
terve!
Viime aikoina saab on tuntunut kun veto oli kadoksissa, ei kokonaan mutta pitää vaihtaa oikein kunnolla alas kun aikoo ohittaa.
Olen miettinyt mikä sielä voisi olla magneettiventtiili, dumppi ...?
Puhdistin dumppiventtiilin ja magneetti venttiilin hyvikseni kattelin alapuolelta turboa koska oli tullut öljyä lohkolle siihen kohtaa.
Huomasin että kompressori"talon" letku joka menee magneettiventiilille oli poikki!!! Ei ihan kokonaan, se oli kiinni yhdessä reunassa että kun katteli ylhäältä niin se näytti kun se olisi ollut kiinni muuten reikä oli ihan avoin.
Panin kiinni ja kokeilin ja meno tuntuu heti paremmalta.
Mistäköhän saisi uusia letkuja ja minkä kokoisia ne on. Piti ottaa magneettiventtiili irti tuista ja panna paluu putkeen nippusiteellä kiinni että letku riitti "kompressorille".
Muutenkin ne letkut ovat aika löysällä kiinni siellä painekellossa ja alhaalla (ei letkuklemmareita tai muu viritys), en tiedä oliko garretissa eri halkisijat putkissa kun nykyisessä mitsussa???
Muuten niin motonetin tulpat 9-5:n ovat väärää mallia ne on 6. lämpöluokka kun pitäisi olla 7. (ainakin manuaalin mukaan) kun vaihtoi oikeisiin niin pelittää paremmin.
Viime aikoina saab on tuntunut kun veto oli kadoksissa, ei kokonaan mutta pitää vaihtaa oikein kunnolla alas kun aikoo ohittaa.
Olen miettinyt mikä sielä voisi olla magneettiventtiili, dumppi ...?
Puhdistin dumppiventtiilin ja magneetti venttiilin hyvikseni kattelin alapuolelta turboa koska oli tullut öljyä lohkolle siihen kohtaa.
Huomasin että kompressori"talon" letku joka menee magneettiventiilille oli poikki!!! Ei ihan kokonaan, se oli kiinni yhdessä reunassa että kun katteli ylhäältä niin se näytti kun se olisi ollut kiinni muuten reikä oli ihan avoin.
Panin kiinni ja kokeilin ja meno tuntuu heti paremmalta.
Mistäköhän saisi uusia letkuja ja minkä kokoisia ne on. Piti ottaa magneettiventtiili irti tuista ja panna paluu putkeen nippusiteellä kiinni että letku riitti "kompressorille".
Muutenkin ne letkut ovat aika löysällä kiinni siellä painekellossa ja alhaalla (ei letkuklemmareita tai muu viritys), en tiedä oliko garretissa eri halkisijat putkissa kun nykyisessä mitsussa???
Muuten niin motonetin tulpat 9-5:n ovat väärää mallia ne on 6. lämpöluokka kun pitäisi olla 7. (ainakin manuaalin mukaan) kun vaihtoi oikeisiin niin pelittää paremmin.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
näin siellä lukee
NGK SYTYTYSTULPPA SAAB 9-5
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
9-5 2,0t-110kW BCPR6ES-11 (B205E). . . . . . . . . . . . . 11-1106
9-5 2,3t-125kW --00 BCPR6ES-11 (B235E). . . . . . . . . . . 11-1106
9-5 2,3Aero --00 PRF7H-10 (B235R)
9-5 2,3Aero 00-- PRF6H-10 (B235R)
9-5 3,0V6t-147kW BKR7ES-11 (B308E)
Saab suosittelee NGK-tulppia DI-suorasytytysmoottoreihin
NGK SYTYTYSTULPPA SAAB 9-5
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
9-5 2,0t-110kW BCPR6ES-11 (B205E). . . . . . . . . . . . . 11-1106
9-5 2,3t-125kW --00 BCPR6ES-11 (B235E). . . . . . . . . . . 11-1106
9-5 2,3Aero --00 PRF7H-10 (B235R)
9-5 2,3Aero 00-- PRF6H-10 (B235R)
9-5 3,0V6t-147kW BKR7ES-11 (B308E)
Saab suosittelee NGK-tulppia DI-suorasytytysmoottoreihin
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Itse vein 9-5 2.3t -98 taannoin merkkihuoltoon nykimisongelmien takia, jotka paljastuivat lopulta kampiakselin asentoanturista johtuviksi.
Tällöin huollossa vaihdettiin tulpat alkuperäisestä 7-luokasta 6:een. Kuulemma valmistajalta (?) tullut suositus jos nykimistä esiintyy.. Kun anturi on vaihdettu niin käy nätisti niilläkin (6), tosin viimeistään kilometrien tullessa vastaan vaihdan ne "seiskat" tilalle.
Tällöin huollossa vaihdettiin tulpat alkuperäisestä 7-luokasta 6:een. Kuulemma valmistajalta (?) tullut suositus jos nykimistä esiintyy.. Kun anturi on vaihdettu niin käy nätisti niilläkin (6), tosin viimeistään kilometrien tullessa vastaan vaihdan ne "seiskat" tilalle.
Suurimpaan osaan ovat oikeat (poikkeuksiakin löytyy), ainakin Saabin varaosanumeroiden perusteella seiskat löytyvät paketista.9-5T kirjoitti:Käsittääkseni eivät ole oikeat mutta en muista jokaista vuosimallia ulkoa.LR kirjoitti:Oikeat tulpat 2,3t:hen ovat NGK BCPR7ES-11. Myivätkö Motonetista väärät tulpat?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
NGK:n partfinder tarjoaa seiskaa, mutta sieltä ei kylläkään näytä löytyvän 2.0-litraista konetta ollenkaan. Aeroon tarjotaan BCPR6ES ja alkuperäinen tulppa on ilmeisesti Laser platinium PFR6H-10. Iridium IX on ilmeisesti vielä parempi/kalliimpi kynttilä, onkohan kukaan kokeillut niitä..? http://www.ngksparkplugs.com/apps/car_truck_suv/
Eski
Eski
Kirjoissa lukee kaikenlaista joo, sen olen huomannut....
Fiksu mies valitsee kuitenkin lämpöarvonsa (maltillisesti) ajotapansa ja -olosuhteittensa mukaan. Aikuisten oikeesti nuo tulpan speksit, vastus/kierteenkoko/mitta/elektrodimateriaali ovat ainoat joita kannattaa tuijottaa....
Fiksu mies valitsee kuitenkin lämpöarvonsa (maltillisesti) ajotapansa ja -olosuhteittensa mukaan. Aikuisten oikeesti nuo tulpan speksit, vastus/kierteenkoko/mitta/elektrodimateriaali ovat ainoat joita kannattaa tuijottaa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
9000CD23T kirjoitti:http://genuinesaab.com/psi/files/sparkplugsdi.htm
9000CD23T:n antamassa sivussa näyttäisi olevan 6-tulppa ja Eskin NGK:n tulppahaussa 7-tulppa normaaliin B235-koneeseen. Onkohan näin, että jos ei ole "viritetty" ja "normaalia" ajoa, niin kuutonen? Jos taas "viritetty" tai enimmäkseen "urheilullinen" ajotyyli, niin seiska.Eski kirjoitti:http://www.ngksparkplugs.com/apps/car_truck_suv/