eli sopiiko suoraan GT17:n tilalle 2,3t:ssä vai pitääkö isosti virellä letkuja ym. ? Onko joku vaihtanu ja miten luulette että homma onnistuu merkkihuollossa
9-5 Nordic
sopiiko Mitsun TD04HL-15T heittämällä 2,3t:hen
-
- "Aero"
Tätä asiaa on keskusteltu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Vaihdoin itse pihalla, että ei ole niin hirveen vaikea homma
Mitä minä kirjoitin silloin:
Mä hankin mun mitsun turbon ruotsista myyntipalstoilta, ihan iskemätön vielä tehtaan muovipusissa. maksoi 400 € yhteensä.
Minä vaihdoin kaikki putket paitsi öljynpaluu putki kun vaihdoin sen garretin tilalle.
Oli vähän ongelmia saada oikeita osia varaosa liikkeestä, pitää ostaa 235R(korkeapaine turbo, aero) moottorille tarkoitetut putket vaikka mulla on 2.0 litran vehe. Putket maksaa 37 €/kpl + banjo ruuvit ja tiivisteet (paperi,kupari ->erikokoisia M12, ja M14 kokoisia).
Oli kohtalaisen ahdasta saada mitsun turbo paikoilleen garretin tilalle, mutta menee se sinne kun vähän "vääntää".
Piti hankkia uudet pinnapultit 7 kpl koska en ollut varma että saa vanhat pois ehjänä Laakkosen "kilopultit" maksaisi 7 €/kpl M6*~40mm ihan sika hinta !! Sain hankittua niitä Wurth:ltä ilmaisiksi...+ metalliset lukko mutterit.
KUn ostaa ulkomailta niin on aina pieni pelko että sinne ne rahat jää, myyjä ei enää suostunut postiennakkoon kun edellinen ostaja oli jättänyt hakematta pakettia postista ja se oli tullut takaisin. Netistä voi maksaa suoraan ulkomaille oikealla valuutalla helposti (n. 4€ maksu)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Vaihdoin itse pihalla, että ei ole niin hirveen vaikea homma
Mitä minä kirjoitin silloin:
Mä hankin mun mitsun turbon ruotsista myyntipalstoilta, ihan iskemätön vielä tehtaan muovipusissa. maksoi 400 € yhteensä.
Minä vaihdoin kaikki putket paitsi öljynpaluu putki kun vaihdoin sen garretin tilalle.
Oli vähän ongelmia saada oikeita osia varaosa liikkeestä, pitää ostaa 235R(korkeapaine turbo, aero) moottorille tarkoitetut putket vaikka mulla on 2.0 litran vehe. Putket maksaa 37 €/kpl + banjo ruuvit ja tiivisteet (paperi,kupari ->erikokoisia M12, ja M14 kokoisia).
Oli kohtalaisen ahdasta saada mitsun turbo paikoilleen garretin tilalle, mutta menee se sinne kun vähän "vääntää".
Piti hankkia uudet pinnapultit 7 kpl koska en ollut varma että saa vanhat pois ehjänä Laakkosen "kilopultit" maksaisi 7 €/kpl M6*~40mm ihan sika hinta !! Sain hankittua niitä Wurth:ltä ilmaisiksi...+ metalliset lukko mutterit.
KUn ostaa ulkomailta niin on aina pieni pelko että sinne ne rahat jää, myyjä ei enää suostunut postiennakkoon kun edellinen ostaja oli jättänyt hakematta pakettia postista ja se oli tullut takaisin. Netistä voi maksaa suoraan ulkomaille oikealla valuutalla helposti (n. 4€ maksu)
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Muistaakseni
Muistaakseni vesiputket ovat hieman eri kulmassa ja liitokset eri kokoiset. Kyseiseen pirssiin vaihdettiin panjot vanhoihin putkiin juottamalla. Mitsussa muistaakseni pienemmätLR kirjoitti:Ja Frostgrey on ainakin tehnyt tällaisen muutoksen, joten HAKU-toiminnolla löytyy vanhoista viesteistä tietoa mitä joutuu muuttamaan.

Itse ajattelin kokeilla Aeron(9-5) Mitsua tonnariin, jos velipoijan kanssa päästään yhteisymmärrykseen hinnasta

Pitää siirtää T25 vanhempaan tonnariin

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx