sopiiko Mitsun TD04HL-15T heittämällä 2,3t:hen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

sopiiko Mitsun TD04HL-15T heittämällä 2,3t:hen

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

eli sopiiko suoraan GT17:n tilalle 2,3t:ssä vai pitääkö isosti virellä letkuja ym. ? Onko joku vaihtanu ja miten luulette että homma onnistuu merkkihuollossa

9-5 Nordic
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kyllähän siihen jotain putkia ja letkuja joutuu myös vaihtamaan. Onnistunee merkkihuollossakin, mutta PCS:llä ovat noita tehneet ja huomattavasti edullisemmin... Kannattaa kysyä Rikulta (014282200), kun ensi viikolla palaavat lomilta.

Eski
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ja Frostgrey on ainakin tehnyt tällaisen muutoksen, joten HAKU-toiminnolla löytyy vanhoista viesteistä tietoa mitä joutuu muuttamaan. 8)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tossahan olisi valmis paketti myynnissä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23739

Eski
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Tätä asiaa on keskusteltu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

Vaihdoin itse pihalla, että ei ole niin hirveen vaikea homma

Mitä minä kirjoitin silloin:
Mä hankin mun mitsun turbon ruotsista myyntipalstoilta, ihan iskemätön vielä tehtaan muovipusissa. maksoi 400 € yhteensä.
Minä vaihdoin kaikki putket paitsi öljynpaluu putki kun vaihdoin sen garretin tilalle.
Oli vähän ongelmia saada oikeita osia varaosa liikkeestä, pitää ostaa 235R(korkeapaine turbo, aero) moottorille tarkoitetut putket vaikka mulla on 2.0 litran vehe. Putket maksaa 37 €/kpl + banjo ruuvit ja tiivisteet (paperi,kupari ->erikokoisia M12, ja M14 kokoisia).
Oli kohtalaisen ahdasta saada mitsun turbo paikoilleen garretin tilalle, mutta menee se sinne kun vähän "vääntää".
Piti hankkia uudet pinnapultit 7 kpl koska en ollut varma että saa vanhat pois ehjänä Laakkosen "kilopultit" maksaisi 7 €/kpl M6*~40mm ihan sika hinta !! Sain hankittua niitä Wurth:ltä ilmaisiksi...+ metalliset lukko mutterit.

KUn ostaa ulkomailta niin on aina pieni pelko että sinne ne rahat jää, myyjä ei enää suostunut postiennakkoon kun edellinen ostaja oli jättänyt hakematta pakettia postista ja se oli tullut takaisin. Netistä voi maksaa suoraan ulkomaille oikealla valuutalla helposti (n. 4€ maksu)
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Muistaakseni

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

LR kirjoitti:Ja Frostgrey on ainakin tehnyt tällaisen muutoksen, joten HAKU-toiminnolla löytyy vanhoista viesteistä tietoa mitä joutuu muuttamaan. 8)
Muistaakseni vesiputket ovat hieman eri kulmassa ja liitokset eri kokoiset. Kyseiseen pirssiin vaihdettiin panjot vanhoihin putkiin juottamalla. Mitsussa muistaakseni pienemmät :roll:

Itse ajattelin kokeilla Aeron(9-5) Mitsua tonnariin, jos velipoijan kanssa päästään yhteisymmärrykseen hinnasta :roll:

Pitää siirtää T25 vanhempaan tonnariin :lol:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

WIS:ssä on erittäin hyvät ohjeet miten homma pitää tehdä.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Vastaa Viestiin