Kulutus
Joskus ilma ei pääse tankista pois, esim. jos tankkauspaikalla auto on kallellaan tankin täyttöaukkoon päin. Eiköhän tuo saavuttamasi huippulukema kompensoidu ensitankkauksella viimeistäänkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ei yksittäisestä kulutuslukemasta kannata kovin innostua, muuttujia on niin paljon jotka siihen vaikuttaa.
10 tankillista kun tankkaa aina samalla mittarilla ja laittaa kilometrit ylös niin päässee aika lähelle oikeaa keskikulutusta. Itse laskin kerran viisi tankkausta ja kulutus oli 9.1 litraa.
(Ajan kuin vanha mummu mutta hitaammin ja varovaisemmin)
10 tankillista kun tankkaa aina samalla mittarilla ja laittaa kilometrit ylös niin päässee aika lähelle oikeaa keskikulutusta. Itse laskin kerran viisi tankkausta ja kulutus oli 9.1 litraa.
(Ajan kuin vanha mummu mutta hitaammin ja varovaisemmin)
900i 2.1 16v -93
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Itse mietin kans kuinka pienellä sopalla oma satkuni menee. Yli puolet kaupunkiajoa. Nyt olen kolme tankillista laskenut. Ensin 9,6L sitten 9,8 ja 9,5. Tosi vähän mielestäni ku pirssi on vielä automaatti 
EDIT: Tänään kävin tankkaamassa 8,835L sadalla. Laitoin samalla Forte Fuel System Cleanerin tankkiin, niin katotaan onko siitä mihinkään.

EDIT: Tänään kävin tankkaamassa 8,835L sadalla. Laitoin samalla Forte Fuel System Cleanerin tankkiin, niin katotaan onko siitä mihinkään.
Viimeksi muokannut olli9000CDturbo, Ma Heinä 25, 2005 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Mun kesäsatku vie n. 12 litraa satasella. Kaupunkiajoa ja moottoritietä. Kerran oon päässy alle 11 litran.
Tosin ruiskupeli ja kylmäkäynnissä jotain häiriöö kun kierroksia vain n. 600, ja lämpimänä toimii normaalisti, siis n. 1000 kierrosta tyhjiksellä. Toinen oire on että moottori tärisee ja heiluttaa autoa, ja vaihdekeppi nykii kanssa paljon alle 2000 kierroksilla, mut sit kun on yli niin kulkee hyvin...

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Teillähän vähän menee, mulla söi tuo -84 900 ainaki sen 15l/100km, tosin soppaa syötti 2x45 tuplat ja tyhjäkäyntiä ei saanu kunnolliseksi alle 1000rpm, vaimon luottopeli -86 900i vie nyt noin 7-8l/100km ja se kyllä tuntuu ihan inhimilliseltä. 245 volvo taas vie 9l/100km 6 hengen kuormalla normaalissa liikenteessä kelistä riippumatta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
8v ruisku vie noin 7-8.5ltr 100km maantiellä pääsees alle 7 toi oli
vähän semmonen sekalaista 3/4maantie ja 1/4 kylä ajoa
vähän semmonen sekalaista 3/4maantie ja 1/4 kylä ajoa
Viimeksi muokannut ari_viitanen, Ti Heinä 26, 2005 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari 1622
Katos katos. Velipoika päässy vähillä bensoilla. En ole viime aikoina mitään kulutuksia laskenut, turboon vielä kertaakaan, mutta viimeksi 99:n olen tankannut juhannuksena ja sen jäläkeen on tullu reilu 300 kilsaa työmatka ja rautakauppareissuja. Niin ja tankkivalo palaa, että saas nähdä mitä tulee tiettävästi ensimmäiseksi 100% kaupunkiajon kulutukseksi 99:lle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
8v normaalia maantietä 8l/100km. Moottoritiellä koko perhe mukana ja takaluukku täynnä tavaraa 130-140km/h mehua menee sitten niin maan perkeleesti.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Taisin lukea jostain muusta topikista että jos on mekaaninen ruisku niin ei kannata moottorijarrutuksia tehdä bensan kulutuksen kannalta, koska ruisku ei katkaise bensan syöttöä. Olenko lukenut oikein?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Automaatilla(16v 2.0i) kulutus on 80km/h nopeutta ajellessa 8.5 l/100km ja 100km/h nopeudella 9-9.5 l/100km. Näihin kulutuslukemiin pääsen nyt helposti, kun vaihdoin uusia sytytys osia.
Käyttämällä Nesteen bensaa moottorin käynnistyminen on parempi ja p.a. kulutus pysyy paremmin alle 10l/100km, saman homman huomasin kuplan moottorissa.
Käyttämällä Nesteen bensaa moottorin käynnistyminen on parempi ja p.a. kulutus pysyy paremmin alle 10l/100km, saman homman huomasin kuplan moottorissa.
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Mie oon aatellu homman niinpäin, että säästää jarruja. On jo aiemminkin tullut kerrottua tämä käytännön kokemus. Jos esim. tolla mun 900i:llä lähestyy liikennevaloja 80km/h ja pitää pysähtyä. Vaihtaa neloselle ja kytkin ylös. Moottorijarrutus hidastaa vauhtia huomattavasti verrattuna vapaalla laskemiseen. Erona on karkeasti se, että jarrua tarvitsee polkea puolet matkasta verrattuna vapaalla laskemiseen.tturku kirjoitti:Taisin lukea jostain muusta topikista että jos on mekaaninen ruisku niin ei kannata moottorijarrutuksia tehdä bensan kulutuksen kannalta, koska ruisku ei katkaise bensan syöttöä. Olenko lukenut oikein?
Kermana kakun päälle yksi fakta jarruista. Pitkä kevyt jarrutus kuluttaa suhteessa enemmän levyä kuin paloja, verrattuna lyhyempään napakampaan jarrutukseen. Ite ainaskin näen jarrujen säästön suurempana etuna, kuin ne muutamat bensiinipisarat, jotka menee enemmän moottorijarrutuksen käyttämisen takia.
ps. en vaihda alamäkin vapaalle. Minusta ihan pöljää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01