Kulutus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Oliskohan kylmä säiliöbensa lämmetessään laajentunut tankissa...
#2274
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joskus ilma ei pääse tankista pois, esim. jos tankkauspaikalla auto on kallellaan tankin täyttöaukkoon päin. Eiköhän tuo saavuttamasi huippulukema kompensoidu ensitankkauksella viimeistäänkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ebba
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 15:37

Viesti Kirjoittaja Ebba »

Ei yksittäisestä kulutuslukemasta kannata kovin innostua, muuttujia on niin paljon jotka siihen vaikuttaa.
10 tankillista kun tankkaa aina samalla mittarilla ja laittaa kilometrit ylös niin päässee aika lähelle oikeaa keskikulutusta. Itse laskin kerran viisi tankkausta ja kulutus oli 9.1 litraa.
(Ajan kuin vanha mummu mutta hitaammin ja varovaisemmin)
900i 2.1 16v -93
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Itse mietin kans kuinka pienellä sopalla oma satkuni menee. Yli puolet kaupunkiajoa. Nyt olen kolme tankillista laskenut. Ensin 9,6L sitten 9,8 ja 9,5. Tosi vähän mielestäni ku pirssi on vielä automaatti :)

EDIT: Tänään kävin tankkaamassa 8,835L sadalla. Laitoin samalla Forte Fuel System Cleanerin tankkiin, niin katotaan onko siitä mihinkään.
Viimeksi muokannut olli9000CDturbo, Ma Heinä 25, 2005 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Mulla meni 10 litralla 32km.. :twisted:
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mun kesäsatku vie n. 12 litraa satasella. Kaupunkiajoa ja moottoritietä. Kerran oon päässy alle 11 litran. :lol: Tosin ruiskupeli ja kylmäkäynnissä jotain häiriöö kun kierroksia vain n. 600, ja lämpimänä toimii normaalisti, siis n. 1000 kierrosta tyhjiksellä. Toinen oire on että moottori tärisee ja heiluttaa autoa, ja vaihdekeppi nykii kanssa paljon alle 2000 kierroksilla, mut sit kun on yli niin kulkee hyvin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Teillähän vähän menee, mulla söi tuo -84 900 ainaki sen 15l/100km, tosin soppaa syötti 2x45 tuplat ja tyhjäkäyntiä ei saanu kunnolliseksi alle 1000rpm, vaimon luottopeli -86 900i vie nyt noin 7-8l/100km ja se kyllä tuntuu ihan inhimilliseltä. 245 volvo taas vie 9l/100km 6 hengen kuormalla normaalissa liikenteessä kelistä riippumatta.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

8v ruisku vie noin 7-8.5ltr 100km maantiellä pääsees alle 7 toi oli
vähän semmonen sekalaista 3/4maantie ja 1/4 kylä ajoa
Viimeksi muokannut ari_viitanen, Ti Heinä 26, 2005 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari 1622
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Viimeinen tankkaus tuotti keskisyönniksi 6,97l satasele.
Pelkkää maantieajoa, cruise päälä enimmän osan matkasta, kevyesti
kuormattuna. Kaupungisa menneeki sitte kymppi vaikka kuinka koittaa
ajaa sievästi (urheilullisesti :wink: ). Ja saappihan oli 900S cc.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Katos katos. Velipoika päässy vähillä bensoilla. En ole viime aikoina mitään kulutuksia laskenut, turboon vielä kertaakaan, mutta viimeksi 99:n olen tankannut juhannuksena ja sen jäläkeen on tullu reilu 300 kilsaa työmatka ja rautakauppareissuja. Niin ja tankkivalo palaa, että saas nähdä mitä tulee tiettävästi ensimmäiseksi 100% kaupunkiajon kulutukseksi 99:lle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

8v normaalia maantietä 8l/100km. Moottoritiellä koko perhe mukana ja takaluukku täynnä tavaraa 130-140km/h mehua menee sitten niin maan perkeleesti.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Taisin lukea jostain muusta topikista että jos on mekaaninen ruisku niin ei kannata moottorijarrutuksia tehdä bensan kulutuksen kannalta, koska ruisku ei katkaise bensan syöttöä. Olenko lukenut oikein?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kaikki on mennyt kaikissa autoissa mitä on tankkiin laittanut.onneksi bensaa sentään vielä saa,maksoi mitä maksoi.
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

Automaatilla(16v 2.0i) kulutus on 80km/h nopeutta ajellessa 8.5 l/100km ja 100km/h nopeudella 9-9.5 l/100km. Näihin kulutuslukemiin pääsen nyt helposti, kun vaihdoin uusia sytytys osia.

Käyttämällä Nesteen bensaa moottorin käynnistyminen on parempi ja p.a. kulutus pysyy paremmin alle 10l/100km, saman homman huomasin kuplan moottorissa.
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

tturku kirjoitti:Taisin lukea jostain muusta topikista että jos on mekaaninen ruisku niin ei kannata moottorijarrutuksia tehdä bensan kulutuksen kannalta, koska ruisku ei katkaise bensan syöttöä. Olenko lukenut oikein?
Mie oon aatellu homman niinpäin, että säästää jarruja. On jo aiemminkin tullut kerrottua tämä käytännön kokemus. Jos esim. tolla mun 900i:llä lähestyy liikennevaloja 80km/h ja pitää pysähtyä. Vaihtaa neloselle ja kytkin ylös. Moottorijarrutus hidastaa vauhtia huomattavasti verrattuna vapaalla laskemiseen. Erona on karkeasti se, että jarrua tarvitsee polkea puolet matkasta verrattuna vapaalla laskemiseen.
Kermana kakun päälle yksi fakta jarruista. Pitkä kevyt jarrutus kuluttaa suhteessa enemmän levyä kuin paloja, verrattuna lyhyempään napakampaan jarrutukseen. Ite ainaskin näen jarrujen säästön suurempana etuna, kuin ne muutamat bensiinipisarat, jotka menee enemmän moottorijarrutuksen käyttämisen takia.

ps. en vaihda alamäkin vapaalle. Minusta ihan pöljää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin