Turbon/pakosarjan maalaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Turbon/pakosarjan maalaus

Viesti Kirjoittaja gls »

eli millä maalilla kannattais maalata turbo ja pakosarja? vai kannattaako maalata?
on meinaan nuo 25 vuotta vanhat osat päässy jo hieman rappeutumaan, ja jos konehuoneesta muuten tehdään viimeisen päälle siisti niin nuo ei oikein sovi kuvaan.. :wink:

vinkkejä kaivataan..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tottakai kiillotetaan kompurapuoli 8)

Maalit pakopuolelta lähtee kummiskin, mutta onhan ne vielä maalissa kuvaushetkellä :wink:
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Niinkuin tuossa jo tuli esille, niin kaikki minkä vaan saa kiiltämään, niin kiillotetaan (imusarja, laturi, ahtimen kompurapuoli, kansi....) :wink:

Taitaa lämmöt olla melkoset, jollakinhan ne noita maalailee, harmaata ainakin tullu kuvissa vastaan....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kompurapuoli kiiltää kuin pakasta vedetty, mutta pakopuoli ja pakosarja on palanut ruskeaksi..

ei taida löytyä tarpeeksi kuumuutta kestävää maalia :( ?

olisko mitään muuta keinoa?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Millaisissa lämmöissä esim. tuon pakosarjan kohdalla mahdetaan liikkua..ja ahdinkin on varmaan aika lämmin 8) 8)
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Black satin tai jotain tonnepäin nimistä pinnoitusta noihin voi vetää.
#1730
500whp.net member
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Joku keraaminen pinnoite voisi kestää.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Olen käyttänyt pakosarjan viimeistelyyn Liberon grafiittitahnaa. Lämmönkesto n. 700C.

http://www.liberon.fi
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Tuha kirjoitti:Millaisissa lämmöissä esim. tuon pakosarjan kohdalla mahdetaan liikkua..ja ahdinkin on varmaan aika lämmin 8) 8)
sitä olen itsekkin yrittänyt miettiä.. ahdin on ainakin TOSI KUUMA ja pakosarjassakin voi makkarat paistaa viiden minuutin käytön jälkeen.. 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jos kyseessä esim B235R kone niin EGT on luokkaa 900Deg C vakiona, siis pakosarjasta mitattuna. Mikäli viritetty niin 950Deg C tulee nopeasti vastaan vedon kestäessä pidempään kun pari sek.
#1730
500whp.net member
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Kuvan moottorin peltipakosarjoissa on muistaakseni jollain lentokoneissakin käytettävällä menetelmällä tehty alumiinipinnoite. Uudenveroiset ja kiiltävät vielä vuosien jälkeen.
Kuva
NG 900S 3d 2.3i -98
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Velipoika maalasi opelixin pakosarjan jollain kuumankestospraylla, kestää 1500 astetta. Väri harmaa, ja on ainakin tähän asti pysynyt tosi hyvin, ja värikin on tallella. Turbo on luokkaa "iso" eli lämmöt on siinäkin korkeat... voin katsoa sen maalin nimen, jos kiinostaa
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

AP kirjoitti:Velipoika maalasi opelixin pakosarjan jollain kuumankestospraylla, kestää 1500 astetta. Väri harmaa, ja on ainakin tähän asti pysynyt tosi hyvin, ja värikin on tallella. Turbo on luokkaa "iso" eli lämmöt on siinäkin korkeat... voin katsoa sen maalin nimen, jos kiinostaa
katso ihmeessä! pitäis saada pikaisesti jotain maalia pintaan..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

gls kirjoitti:
AP kirjoitti:Velipoika maalasi opelixin pakosarjan jollain kuumankestospraylla, kestää 1500 astetta. Väri harmaa, ja on ainakin tähän asti pysynyt tosi hyvin, ja värikin on tallella. Turbo on luokkaa "iso" eli lämmöt on siinäkin korkeat... voin katsoa sen maalin nimen, jos kiinostaa
katso ihmeessä! pitäis saada pikaisesti jotain maalia pintaan..
Korjataanpa vielä, että se on siis 1500 fahrenheitiä eikä °C :oops: . Jokatapauksessa näyttäisi kestävän hyvin, 1500F= ~815°C.

Nimi on VHT flaming proof coating, ja siis spray-purkki. Maahantuoja näkyy olevan US-Parts Oy, en tiedä sitten saako tuota muualta :roll:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kestäisköhän sinkki spray?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin