Juuttuva kurkkuisen säätöä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Juuttuva kurkkuisen säätöä

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mitä osia vaihtamalla juuttuvakurkkuisesta saa turbokäyttöön sopivan? Mistä osat tähän?
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

onkohan tuo edes mahdollista muutoinkuin paineistamalla koko purkki... siis laittamalla koko kaasari johonki laatikkoon jossa ahtopaine... silloinhan sen pitäis toimia...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Helpoimmalla pääsee, kun rakentaa systeemin niin, että turbo imee kaasarin läpi. Ei tule paineistuksen kanssa ongelmia. Kaveri turbotti hiljattain V*lvonsa, jossa on ihan samanlainen Strömberg kuin Saabeissakin. Voin tiedustella häneltä asiasta lisää mikäli tarvis.

Pari kirjaa olen joskus turbottamisesta lukenut ja sellainen muistikuva jäi, että turbossa pitää tällöin olla sellaiset tiivisteet, että kestää ilman seassa olevan bensiinin mennä läpi.
NG 900S 3d 2.3i -98
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no oho...
tuntuu hiukka hassulta tehdä sitä noin, kun sittenhän matka kaasarilta koneeseen kasvaa väkisinkin metrin luokkaan... kuinka käynnistykset oikein onnistuu, kun startilla pitää imeä seos kaasarilta, ja vielä turbiinin läpi...
jotenki outo viritys, mutta toimii varmaan... turbo on kovilla, kun saa bensaa siiville kokoajan, mutta saattanee toimia...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

On kuule monissa turboautoissa ihan normaali käytäntö. Suosittelen tutustumista alan julkaisuihin. Tosin kyllähän sellaisissa moottoreissa, joissa imu- ja pakosarja ovat samalla puolella, homma onnistuu helpommin.
NG 900S 3d 2.3i -98
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Kohokammio mielestäni vain tulee paineistaa.
Vrt. moottoripyörän airbox. Tiedä sitten kuinka normaali römppä kestää paineistusta tiivisteitten puolesta ja onko liitynnät valmiina. Paineistussarjojakin on kuulemma joskus ollut myynnissä...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin