Apua TCS vianetsintään..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Apua TCS vianetsintään..

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onko joku mitannut, tai viitsisi mitata vastuksen rintapellissä olevassa varmuusventtiilissä mahdollisimman KUUMANA? (Heti sammutuksen jälkeen)

Olisin kiinnostunut tietämään josko se on normaalia että voi nousta ainakin 35ohmiin..? (sallittu arvo 30+-3ohm)

Ja toinen asia, vieressä oleva takaiskuventtiili: Yleensähän nuo ovat puna/valkoisia (olen huomannut..), autossani tuo on kuitenkin musta/valkoinen. Tietoa mahd.eroista..? :roll: Onkohan punainen uudempi tai parannettu? Onko kellään tuo vuotanut kuumana?

Tämä kaikkihan liittyy ongelmiini että autoni menee edelleen satunnaisesti limp-home tilaan, mutta aina vain kuumana. :evil:

(http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24300)
Viimeksi muokannut Tri-Lo, La Heinä 30, 2005 17:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Ja nyt just eukko vei autoni, no lohuttaako edes yhtään kun voin todeta että musta/valkoinen se takaiskuventtili minullakin on. :lol: Ei kai tosin vuoda kuitenkaan.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ei se paljon lohduta, mutta hyvä tietää.. :)

Ja hei! Oothan sitten jo valmiina lähtökuopissa kun vaimo saapuu, että pääset mittaamaan nuo kuumina! 8O
Venttiilien vastus KUUMINA kiinnostaa siis kovasti..! :?
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Just äsken laitoin -87 tonnariin mustavalkoisen venttiilin paikallensa. Siinä ei mulla ollessa moista kiinni ollutkaan. Kummallisen tärkeä kapine. Ahtomittari ja tukka nousi pustyyn eka vedolla, oli pakko löysätä, kun hirvitti, ett jostain pettää.

Tyhjäkäyntikierrokset putos satasella alaspäin. Nyt kiinnostaa ton vaikutus kulutukseen.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

kf3461 kirjoitti:Just äsken laitoin -87 tonnariin mustavalkoisen venttiilin paikallensa. Siinä ei mulla ollessa moista kiinni ollutkaan. Kummallisen tärkeä kapine. Ahtomittari ja tukka nousi pustyyn eka vedolla, oli pakko löysätä, kun hirvitti, ett jostain pettää.

Tyhjäkäyntikierrokset putos satasella alaspäin. Nyt kiinnostaa ton vaikutus kulutukseen.
Hmm..taidat puhua nyt kuitenkin eri venttilistä.. :wink: Vuonna -87 ei tainnut olla vielä tietoakaan luistonestosta. Onneksi.. :)
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Eri venttiili joo, tulipas luettua huolimattomasti. Sen siitä saa, kun emännyys huutaa, et ruoka jäähtyy.

Ko. keksintö, josta kirjoittelin istuu venttlikopan ja läppäkotelon välissä.

Sorry.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

kf3461 kirjoitti:Eri venttiili joo, tulipas luettua huolimattomasti. Sen siitä saa, kun emännyys huutaa, et ruoka jäähtyy.

Ko. keksintö, josta kirjoittelin istuu venttlikopan ja läppäkotelon välissä.

Sorry.
Aivan. Tuohan ehkäisee vain ahtopaineen pääsyn kampikammioon, on muuten todella usein rikki(auki) olen huomannut. :wink:

Mutta takaisin omaan ongelmaani. :) Josko joku viitsisi mitata..? :roll:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tämä ihmetyttää myös! :?

Siis allaolevan ohjeen mukaan käsittäisin että liittimessä kuuluisi olla akkujännite (+sekä-) heti kun virta käännetään päälle? Niin ei ainakaan minulla ole, ei ole siis maata. 12V näyttää kyllä jos mittaa liittimen navasta 1 ja esim.akun -navasta. Liittimissä ei siis ole maata. :?:
Kuva
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mulla samoja oireita, paitsi tonnari heitti kuumana aina limbhomelle. Asia korjaantu kaasuläppäkotelon vaihdolla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sabo kirjoitti:Mulla samoja oireita, paitsi tonnari heitti kuumana aina limbhomelle. Asia korjaantu kaasuläppäkotelon vaihdolla.
Niinhän tämäkin tekee, ei koskaan kylmänä. Ja erityisen herkästi jos on kuumana seissyt vaikka 10min. ja lämpimänä lähtee liikkeelle. Ja jos matalilla kierroksilla painaa pintakaasua enemmän niin limppaa..
Kuulostaako tutulta..? :?
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Jup, ihan samalta. Kaikkia muita kokeilin vaihdella ja viimesenä läppäkoteloa. Sillä lähti viat. Osa vaan ei ole kovin halpa, uutena 1300e. Joillakin oli täällä foorumilla ehjiä käytettyjä. Laita kyselyä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sabo kirjoitti:Jup, ihan samalta. Kaikkia muita kokeilin vaihdella ja viimesenä läppäkoteloa. Sillä lähti viat. Osa vaan ei ole kovin halpa, uutena 1300e. Joillakin oli täällä foorumilla ehjiä käytettyjä. Laita kyselyä.
Entäs tuon vaihtamisen jälkeen, riittääkö pelkkä tcs-kalibrointi, vai pitääkö sitä ohjelmoida erikseen autoa varten?
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Pitää erikseen ohjelmoida saabilla. Voi kait mennä kotelo rikki jos vaan kylmänä heittää kiinni ja lähtee ajaan.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Sabo kirjoitti:Pitää erikseen ohjelmoida saabilla. Voi kait mennä kotelo rikki jos vaan kylmänä heittää kiinni ja lähtee ajaan.
Voiko sitten irtonaista koteloa käydä ensin ohjelmoimassa, ruuvata se autoon ja käydä sitten kalibroinnissa..? :roll: Miten teit?
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ite aattelin ensiksi ruuvata kotelon saabin pihassa kiinni ja sitten letkun päähän, mutta hintaa eroo siihen että huoltoäijä tekis koko homma oli n. 15 e. Joten ammattisähläri hoisi homman.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin