Onko joku mitannut, tai viitsisi mitata vastuksen rintapellissä olevassa varmuusventtiilissä mahdollisimman KUUMANA? (Heti sammutuksen jälkeen)
Olisin kiinnostunut tietämään josko se on normaalia että voi nousta ainakin 35ohmiin..? (sallittu arvo 30+-3ohm)
Ja toinen asia, vieressä oleva takaiskuventtiili: Yleensähän nuo ovat puna/valkoisia (olen huomannut..), autossani tuo on kuitenkin musta/valkoinen. Tietoa mahd.eroista..? Onkohan punainen uudempi tai parannettu? Onko kellään tuo vuotanut kuumana?
Tämä kaikkihan liittyy ongelmiini että autoni menee edelleen satunnaisesti limp-home tilaan, mutta aina vain kuumana.
Ja nyt just eukko vei autoni, no lohuttaako edes yhtään kun voin todeta että musta/valkoinen se takaiskuventtili minullakin on. Ei kai tosin vuoda kuitenkaan.
Ja hei! Oothan sitten jo valmiina lähtökuopissa kun vaimo saapuu, että pääset mittaamaan nuo kuumina!
Venttiilien vastus KUUMINA kiinnostaa siis kovasti..!
Just äsken laitoin -87 tonnariin mustavalkoisen venttiilin paikallensa. Siinä ei mulla ollessa moista kiinni ollutkaan. Kummallisen tärkeä kapine. Ahtomittari ja tukka nousi pustyyn eka vedolla, oli pakko löysätä, kun hirvitti, ett jostain pettää.
Tyhjäkäyntikierrokset putos satasella alaspäin. Nyt kiinnostaa ton vaikutus kulutukseen.
kf3461 kirjoitti:Just äsken laitoin -87 tonnariin mustavalkoisen venttiilin paikallensa. Siinä ei mulla ollessa moista kiinni ollutkaan. Kummallisen tärkeä kapine. Ahtomittari ja tukka nousi pustyyn eka vedolla, oli pakko löysätä, kun hirvitti, ett jostain pettää.
Tyhjäkäyntikierrokset putos satasella alaspäin. Nyt kiinnostaa ton vaikutus kulutukseen.
Hmm..taidat puhua nyt kuitenkin eri venttilistä.. Vuonna -87 ei tainnut olla vielä tietoakaan luistonestosta. Onneksi..
Siis allaolevan ohjeen mukaan käsittäisin että liittimessä kuuluisi olla akkujännite (+sekä-) heti kun virta käännetään päälle? Niin ei ainakaan minulla ole, ei ole siis maata. 12V näyttää kyllä jos mittaa liittimen navasta 1 ja esim.akun -navasta. Liittimissä ei siis ole maata.
Sabo kirjoitti:Mulla samoja oireita, paitsi tonnari heitti kuumana aina limbhomelle. Asia korjaantu kaasuläppäkotelon vaihdolla.
Niinhän tämäkin tekee, ei koskaan kylmänä. Ja erityisen herkästi jos on kuumana seissyt vaikka 10min. ja lämpimänä lähtee liikkeelle. Ja jos matalilla kierroksilla painaa pintakaasua enemmän niin limppaa..
Kuulostaako tutulta..?
Jup, ihan samalta. Kaikkia muita kokeilin vaihdella ja viimesenä läppäkoteloa. Sillä lähti viat. Osa vaan ei ole kovin halpa, uutena 1300e. Joillakin oli täällä foorumilla ehjiä käytettyjä. Laita kyselyä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo kirjoitti:Jup, ihan samalta. Kaikkia muita kokeilin vaihdella ja viimesenä läppäkoteloa. Sillä lähti viat. Osa vaan ei ole kovin halpa, uutena 1300e. Joillakin oli täällä foorumilla ehjiä käytettyjä. Laita kyselyä.
Entäs tuon vaihtamisen jälkeen, riittääkö pelkkä tcs-kalibrointi, vai pitääkö sitä ohjelmoida erikseen autoa varten?
Ite aattelin ensiksi ruuvata kotelon saabin pihassa kiinni ja sitten letkun päähän, mutta hintaa eroo siihen että huoltoäijä tekis koko homma oli n. 15 e. Joten ammattisähläri hoisi homman.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon